Strona 3 z 3

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: sob mar 03, 2012 19:28
autor: sławex
witam. pozwolę sobie odświeżyć temat. mam podobny problem. w moim aaz z klimą jest jakiś podciśnieniowy siłownik na górze pompy. z tego co wiem to jest właśnie to do zwiększania obrotów na zimnym silniku. a wracając do problemu po odpaleniu zimnego silnika mam jakieś 930 obr. po jakiś 15-25 s załącza się dopiero ten siłownik i obroty jakieś 1050 i już tak zostaje. gdy odpinam przewód podciśnieniowy od siłownika to obroty spadają. podpinam i rosną. a przecież powinno to działać przy uruchamianiu na zimnym i przy np. włączeniu klimy a nie na ciepłym i bez obciążenia. przewody podciśnieniowe wymienione. może ktoś ma jakiś schemat podciśnienia albo napisze jak to ma u siebie. a i jeszcze jak zamienię miejscami przewody na zaworku koło filtra powietrza to jest tak że co jakieś 2s siłownik pociąga i luzuję tą linkę. proszę o pomoc bo te obroty mnie już zaczynają denerwować i to dość konkretnie.

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: czw mar 08, 2012 01:30
autor: BonJovi_Łobuz
sławex masz na 2 stronie schemat. a przy okazji dodam ze ja mam tak samo ale mi coś z tym EGR`em sie pierdzieli. jak uda Ci sie rozwikłać problem to daj znać jak to zrobiłeś?

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: czw mar 08, 2012 15:55
autor: Michał_1977
sławex pisze: po odpaleniu zimnego silnika mam jakieś 930 obr. po jakiś 15-25 s załącza się dopiero ten siłownik i obroty jakieś 1050
Tak jest,ponieważ tyle właśnie trwa dogrzewanie świec żarowych i alternator stawia duży opór silnikowi.
sławex pisze:gdy odpinam przewód podciśnieniowy od siłownika to obroty spadają.
Jaki wężyk? Jakie podciśnienie? :goof:
We wszystkich MK3 po roku 95 jakie widziałem,miały siłownik bimetalowy zasilany prądem.

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: czw mar 08, 2012 16:18
autor: _model_
Michał_1977 pisze:Jaki wężyk? Jakie podciśnienie? :goof:
We wszystkich MK3 po roku 95 jakie widziałem,miały siłownik bimetalowy zasilany prądem.
Ja miałem '97 i było podciśnienie

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: czw mar 08, 2012 16:36
autor: Michał_1977
_model_ pisze:Ja miałem '97 i było podciśnienie
Dziwne.Nie spotkałem się czymś takim.Ma ktoś jakąś fotkę?

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: czw mar 08, 2012 17:53
autor: maciyk
takie pompy były w wersji z klimatyzacją

Re: Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: pt mar 09, 2012 16:20
autor: sławex
Michał_1977 pisze:
sławex pisze: po odpaleniu zimnego silnika mam jakieś 930 obr. po jakiś 15-25 s załącza się dopiero ten siłownik i obroty jakieś 1050
Tak jest,ponieważ tyle właśnie trwa dogrzewanie świec żarowych i alternator stawia duży opór silnikowi.
sławex pisze:gdy odpinam przewód podciśnieniowy od siłownika to obroty spadają.
Jaki wężyk? Jakie podciśnienie? :goof:
We wszystkich MK3 po roku 95 jakie widziałem,miały siłownik bimetalowy zasilany prądem.
Jaki wężyk? Jakie podciśnienie? :goof:
We wszystkich MK3 po roku 95 jakie widziałem,miały siłownik bimetalowy zasilany prądem.[/quote]
no właśnie to jest wersja z klimą i jest jakiś siłownik na podciśnienie i ten siłownik właśnie po odpaleniu zimnego silnika gdy świece dogrzewają silnik podnośi obroty biegu jałowego. a ja mam jakoś na odwrót. jak zimny to są niskie ale jak się nagrzeje to wtedy podwyższone. i ni hu hu nie wiem o co biega

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: pt mar 09, 2012 18:20
autor: _model_
Dziwna sprawa. U mnie w moim AAZ było tak, że odpaliłem auto i po ok. 5 sekundach podciśnienie podbijało obroty. Jak się klimę włączyło to od razu obroty podbijało. Sprawdź schemat podciśnienia i posprawdzaj jak masz w aucie, może któryś masz przewód podmieniony

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: sob mar 10, 2012 10:54
autor: sławex
no właśnie jest jeszcze taki myk że przewody mam dobrze ze schematem a jak podmienię to strasznie słaby jest ale obroty dalej są tak samo.

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

: ndz mar 11, 2012 14:36
autor: sławex
właśnie wczoraj wymieniłem filtr paliwa plus zaworek zwrotny bo miałem bąbelki w przewodzie bo ktoś mi poradził że to może być przyczyna. ale nic to nie dało w związku z obrotami (przynajmniej bąbelków brak). już sam nie wiem. zmniejszyłem mu trochę dawkę paliwa i odłączyłem przewód podciśnieniowy od tego siłownika (zaślepiony) i dalej jak się zagrzeje to obr do góry tyle że teraz tak max 1000 a nie jak wcześniej 1100