Strona 3 z 6

: pt gru 18, 2009 21:36
autor: djmatys
bendinks czy jak to sie pisze :)

: pt gru 18, 2009 23:45
autor: barbiq
djmatys pisze:bendinks
bendiks też mógłby być przyczyną ale dziś sprawdzałem i w ogóle nie dochodzi prąd po przekręceniu kluczyka na "rozruch".
rozrusznik wykluczam, ten problem według mnie siedzi w sterowaniu rozrusznikiem. jutro rozgrzebę jeszcze stacyjkę, może to ją coś boli?! okaże się:)

: pt gru 18, 2009 23:56
autor: rafalsl
Mój AHF też dziwnie pali. Musi zakręcić chwilkę i potem odpali ale na raty. Świece grzeją wszystkie. Ciepły pali normalnie ale też musi chwilkę zakręcić. To pewnie wina tej dawki startowej i ochrony dwumasa ale to, że zimny przy odpalaniu tak kuleje to nie wiem.

: sob gru 19, 2009 00:44
autor: Kris-THC
Steinway pisze:po co maja grzać jak silnik jest zapalony.... ?!?
Po to żeby była mniejsza emisja NoX itp. jest to afterglow tzw. czyli dogrzewanie komory spalania. Według moich obserwacji z VAGiem trwa ok. 60 sekund. Dzisiaj sam byłem zdziwiony bo miałem dzień wolny i auto odpaliłem po 24 godzinach i z dziesięć sekund chodził jak sieczkarnia, nierówno jakby na 3 gary tylko. Chyba pora wymienić świeczki jeszcze w obecnym aucie nie zmieniałem ale w MK3 1Z przyniosło efekty. Z drugiej strony koleś ma A4 2002r ASZ i te same objawy a świece zmieniał w zeszłym miesiącu.

: sob gru 19, 2009 01:29
autor: damiano_mo
ja wymieniałem świece. miałem jak sie okazało 4 spalone. a mimo to przy -26 i nie odpalany przez 3 doby odpalił tyle ze za 2 razem.... świece grzały tzn kontrolka swieciła tak z 3 sekundy i w zakresie od +4 do _ nieskończoności palił ale kulawo chodził przez kilka sekund. a teraz jak ma nowe świece to na mrozie tak jak u nas było -16 świece grzały około 5-6 sekund i odpalił idealnieod strzała lepiej niz na ciepłym. ahh... no i jeszcze kąt wtrysku do kontroli

: pt sty 08, 2010 00:34
autor: EnJoy
u mnie dziś też w końcu zawitały nowe świece.. i pali idealnie :) 3 były spalone i przy -20 odpalał za 2 razem.. ale odpalał.. sam byłem w szoku :helm:

Świece

: pt sty 08, 2010 00:59
autor: ZbyszekGolf
Witam sprawdz swiece żarowe i czy dochodzi do nich prąd a następnie filtry paliwa powietrza
jak nie będzie dochodził prąd to proponuje wymienić przekaznik świec zarowych

: ndz sty 10, 2010 15:55
autor: zajac
u mnie tez palil przy najwiekszych mrozach za 2 razem i sie okazalo ze 3 swiece byly spalone, a 4 na wykonczeniu

: ndz sty 10, 2010 22:55
autor: djmatys
ja powiem wam coś ciekawego.... :green_fuck: :green_fuck:

Cieżko, mozolnie... ale odpalał mi nawet jak niedawno było -15*. W końcu nazbierałem troche $$ i kupiłem filtry powietrza, paliwa i do tego świece Bosh.

Co się okazało przy wymianie ?! 4 spalone... hahahah i kto mi to wytłumaczy jakim cudem odpalał ??

: ndz sty 10, 2010 22:58
autor: zajac
mi powiedzieli, że skoro praktycznie swiece wszystkie byly martwe a mimo to zapalal to znaczy ze silnik jest w bardzo dobrym stanie i ma dobra kompresje

: ndz sty 10, 2010 23:01
autor: djmatys
zajac pisze:silnik jest w bardzo dobrym stanie
jedyne "naukowe" wytłumaczenie tego faktu :) choć i tak nie prawdopodobne :)

Dzisiaj założyłem nowe świeczki. Na ciepłym odpalał od strzała. A ciekawe jak jutro rano będzie :)

: pn sty 11, 2010 00:52
autor: arturo
barbiq pisze:djmatys napisał/a:
bendinks

bendiks też mógłby być przyczyną ale dziś sprawdzałem i w ogóle nie dochodzi prąd po przekręceniu kluczyka na "rozruch".
rozrusznik wykluczam, ten problem według mnie siedzi w sterowaniu rozrusznikiem. jutro rozgrzebę jeszcze stacyjkę, może to ją coś boli?! okaże się:)
Kostka w stacyjce do wymiany nie zaden bendix

: pn sty 11, 2010 01:21
autor: EnJoy
zajac pisze:to znaczy ze silnik jest w bardzo dobrym stanie i ma dobra kompresje
dokładnie.. głównie chodzi o to, żeby przy sprężaniu powietrza nigdzie ono nie uciekało.. tylko jak najbardziej się sprężyło i szybko nagrzewało do temperatury która powoduje samozapłon
Więc wychodzi na to, że mamy zdrowiutkie silniki.. nic tylko się cieszyć ;) ja się cieszę, że nie porwałem się na wymianę aku, bo już miałem taki zamiar :P

: wt sty 12, 2010 19:22
autor: djmatys
EnJoy pisze:że nie porwałem się na wymianę aku,
Też myślałem że nie kręci na tyle mocno żeby łatwo odpalił, nawet chciałem wymienić bo mam inny nowy zapasowy, ale okazało się że śruba która go trzyma do podłużnicy jest objechana i nie da się jej wykręcić :) Pozostało reanimować ten co mam w aucie :) Odkręciłem korki, i weszło ponad litr wody :) Od tej pory kręci lepiej i przy rozruchu napięcie spada tylko do 10.5V z 13:) Tak więc nie ma źle :bigok: