Jaka uszczelka pod głowicą

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pt gru 04, 2009 03:03

My nie rozmawiamy o zmianie uszczelki tylko o planowaniu głowicy chyba różnice są dosyć spore.
Cały czas pytam sie Ciebie o ile zmniejszy sie komora spalania jeśli splanujesz głowicę np. o 0.2 mm,a o ile jak założysz grubsza uszczelkę tez o 0,2mm.
Przy planowaniu zbierasz tak nie wielka ilość materiału ze nie ma to większego znaczenia.

A na pewno nie jest tego w stanie sprawdzić "na słuch" czy też na "odczucia podczas jazdy" żaden z nas.

Podejrzewam ze większe różnice są jak przygrzejesz troche silnik i pierscienie sie zużyją niz po planowaniu.
W swoim życiu naskładałem sie trochę silników diesla i zawsze planowałem głowice,wymieniałem tłoki dobierałem uszczelki na podstawie wystawnia tłoków i o dziwo wszystkie działają i maja sie dobrze



arwam

Post autor: arwam » pt gru 04, 2009 11:21

t0mal pisze:arwam, głosisz chyba jakieś rewolucyjne teorie,
jak będziesz dmuchał 2.0 lub nie wiele mniej w silnik będziesz wiedział do czego to mówię bo ja w AAZ głowicę zmieniałem na inną bo przy pierwszej właśnie splanowanej objawy przeładowywania występowały już przy 1,4bara a po zmianie nie było ich nawet przy 1,8bara

[ Dodano: 04 Gru 2009 10:23 ]
A na pewno nie jest tego w stanie sprawdzić "na słuch" czy też na "odczucia podczas jazdy" żaden z nas.
to splanuj tak jak mówisz o 0,2mm i spróbuj dmuchnąć 2,0bara w silnik



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt gru 04, 2009 12:24

arwam, ale w takim TDku nie masz przecież w głowicy wklęsłej komory spalania i po splanowaniu nie zmniejszy się jej objętość.
Gość z warsztatu od regeneracji głowic mówił,żeby zakładać uszczelkę o tej samej grubości,bo inaczej silnik będzie się odprężał.
arwam pisze:to splanuj tak jak mówisz o 0,2mm i spróbuj dmuchnąć 2,0bara w silnik
Nie rozumiem... Przecież tak jak pisałem-w tym silniku komora spalania nie zmniejsza się :bigok:
Zmiesza się jedynie głębokość komory wirowej,ale jak jej ubędzie 0,2mm na powierzchni (powiedzmy) 1cm kw. to nie ma tragedii.Bez przesady :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt gru 04, 2009 12:37

arwam pisze:
roman58 pisze:A co ma grubość uszczelki do planowanej głowicy?tyle co pieron do wiatraka.
- a to, że o ile splanujesz głowicę, o tyle grubszą uszczelkę trzeba założyć.
panowie żaden z was nie ma racji.
głowicy nie powinno się planować bo zwiększa się stopień sprężania co w silnikach doładowanych jest nie wskazane, ale juz przy splanowaniu częściowo niwelujemy to grubszą uszczelką.
To jak masz głowicę podpaloną to nie szlifujesz??to po co zakładać nową uszczelkę jeszcze jak są metalowe,bez sensu!A o gwarancji nie ma już mowy chyba jak ktoś jeździ tylko w niedzielę do kościoła.Może napiszecie nowe instrukcje w doborze uszczelek pod głowicę.Gdy blok jest tulejowany i jest szlifowana płaszczyzna to wtedy zakładam grubszą uszczelkę.



arwam

Post autor: arwam » pt gru 04, 2009 14:06

Michaś_1977 pisze:Nie rozumiem... Przecież tak jak pisałem-w tym silniku komora spalania nie zmniejsza się :bigok:
Zmiesza się jedynie głębokość komory wirowej,ale jak jej ubędzie 0,2mm na powierzchni (powiedzmy) 1cm kw. to nie ma tragedii.Bez przesady :chytry:
wbrew pozorom przy takim stopniu srężania jest już spora różnica.

roman58 pisze:To jak masz głowicę podpaloną to nie szlifujesz??t
to wtedy szukam innej.

albo rezygnuję z mocnego podkręcania silnika.
powyżej będzie jechał ale już układ korbowo tłokowy będzie się zużywał w przyspieszonym tempie

[ Dodano: 04 Gru 2009 13:08 ]
roman58 pisze:Gdy blok jest tulejowany i jest szlifowana płaszczyzna to wtedy zakładam grubszą uszczelkę.
tutaj dobrze mówisz w\tylko przed zakupieniem uszczelki kontrolnie mierzysz wystawanie tłoków.

Michaś_1977, i zapomniałeś jeszcze o tym że wtedy zawory też niżej siedzą co już wcale takiej małej różnicy nie robi tylko już wtedy jest spora różnica



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt gru 04, 2009 15:33

arwam pisze:Michaś_1977, i zapomniałeś jeszcze o tym że wtedy zawory też niżej siedzą co już wcale takiej małej różnicy nie robi tylko już wtedy jest spora różnica
Nie zapomniałem.
Taka różnica jak 0,2mm nic nie zrobi zaworom.Nieraz jest tak,że pasek o ząbek przeskoczy i zawory jeszcze nie dotykają do tłoków,więc osadzenie głowicy splanowanej o tak niewielką wartość niczym nie grozi :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » pt gru 04, 2009 15:54

Czyli mam rozumieć, że jak głowicę w przyszłym roku będę planował 4 raz to lepiej zakupić drugą? Tylko skąd mam wiedzieć ile ta druga razy była planowana?
Teraz uszczelkę mam trójkę (grubość) i jak splanuję ją 4 raz zostawiając tą, którą mam to też zakładać uszczelkę trójkę? Robił ją będę, bo zawory mi strasznie klepią na ciepłym. Mechanik mi ich nie dotarł, bo powiedział, że same się dotrą.
Silnik będę "modował" tak, jak wszyscy. Większe ciśnienie, pompa 10 lub 11mm.
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 15:56 przez Toshiba, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt gru 04, 2009 18:51

jbs-78 pisze:Wytłumacz mi kolego Lipek81 dlaczego trzeba tak zrobić.
Tylko jakoś z sensem

Przecież jest wyraznie napisane że grubość uszczelki dobiera się w zależności ile wystają tłoki ponad płaszczyznę bloku silnika więc o co ta dyskusja
- przeczytaj mój wcześniejszy post - nie mierzy się tylko o ile wystaje tłok, ale też, jak głęboko chowają się zawory w głowicy.
roman58 pisze:To znaczy że planujesz głowicę i ona będzie dochodziła bliżej tłoków czy bloku??
- jak splanujesz głowicę, to przy zastosowaniu tej samej uszczelki denko tłoka będzie bliżej wyżłobieniu w głowicy. Komora spalania się zmniejsza.
arwam pisze:panowie żaden z was nie ma racji.
głowicy nie powinno się planować bo zwiększa się stopień sprężania co w silnikach doładowanych jest nie wskazane, ale juz przy splanowaniu częściowo niwelujemy to grubszą uszczelką.
- zastanów się, co napisałeś - żaden z nas nie ma racji, bo głowicy się nie planuje, ale jak się splanuje to trzeba dać grubszą uszczelkę - czyli sam sobie zaprzeczasz... Przytoczyłem wcześniej fragment z książki, w której też jest napisane, że producent nie przewidział możliwości planowania głowicy. Kolega roman58 zapytał po co zmieniać uszczelkę po planowaniu, to mu wyjaśniłem. Nie pytał o to, czy można planować głowicę, tylko czemu po planowaniu trzeba zmienić uszczelkę, prawda?
jbs-78 pisze:Szczególnie w dieslu gdzie niema komory spalania nad tłokiem bezpośrednio.
- a gdzie Twoim zdaniem spalane jest paliwo w dieslu?
jbs-78 pisze:Cały czas pytam sie Ciebie o ile zmniejszy sie komora spalania jeśli splanujesz głowicę np. o 0.2 mm,a o ile jak założysz grubsza uszczelkę tez o 0,2mm.
- moim zdaniem o nic się nie zmieni.
arwam pisze:to splanuj tak jak mówisz o 0,2mm i spróbuj dmuchnąć 2,0bara w silnik
- owszem, jeżeli uszczelka będzie o takiej samej grubości, to nie będzie dobrze, ale jak będzie grubsza o 0,2mm - to wyjdzie na to samo przecież. Chyba, że przez większą powierzchnię uszczelki, nie da ona rady utrzymać ciśnienia w cylindrze...



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt gru 04, 2009 19:04

Lipek81 napisał;
- jak splanujesz głowicę, to przy zastosowaniu tej samej uszczelki denko tłoka będzie bliżej wyżłobieniu w głowicy. Komora spalania się zmniejsza.

O jakim wyżłobieniu w głowicy mówisz,przecież to diesel.

Lipek przepraszam za pomyłkę bo przekręciłem twojego nika.Przepraszam.
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 19:19 przez roman58, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt gru 04, 2009 19:08

roman58, no ja właśnie też nie rozumiem,a przecież dwa razy już w tym temacie pisałem o tym...
Ja bym zakładał uszczelkę z tą samą ilością karbów i z głowy :bigok: .


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt gru 04, 2009 19:14

roman58 pisze:Filipek81 napisał;
- jak splanujesz głowicę, to przy zastosowaniu tej samej uszczelki denko tłoka będzie bliżej wyżłobieniu w głowicy. Komora spalania się zmniejsza.

O jakim wyżłobieniu w głowicy mówisz,przecież to diesel.
- nie ma to, jak komuś brakuje argumentów, przekręcić, niby przypadkiem, jego nicka itp. no nie? Metody dzieci z placu zabaw - no ale cóż, taki jest poziom niektórych z użytkowników forum...

A wracając do tematu - tłok wystaje z bloku na pewną wysokość, gdyby głowica była idealnie płaska, to by w nią uderzał, ale nie jest - jest tam wyżłobienie...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt gru 04, 2009 19:17

Lipek81, stawiam kratę jak mi pokarzesz to wyżłobienie :chytry:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 19:23 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt gru 04, 2009 19:24

Lipek81 napisał; A wracając do tematu - tłok wystaje z bloku na pewną wysokość, gdyby głowica była idealnie płaska, to by w nią uderzał, ale nie jest - jest tam wyżłobienie...

Nie wstydzisz się tego co napisałeś, to szlifierka do płaszczyzn wybiera to wyżłobienie??????



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 04, 2009 19:47

roman58 pisze:Nie wstydzisz się tego co napisałeś, to szlifierka do płaszczyzn wybiera to wyżłobienie??????
:panna:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 20:01 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 149 gości