Strona 3 z 3
: śr lis 25, 2009 00:42
autor: arwam
morfeusz86r,
o tyle że tego nie zauważysz
: śr lis 25, 2009 01:05
autor: piori
Oto grubości poszczególnych uszczelek:
![Obrazek](http://images42.fotosik.pl/143/2f61efb709e031c0.jpg)
Różnica w uszczelkach z jednym i trzema karbami to 0,16mm (dla AFN), średnica cylindra wynosi 79,5mm. Zakładając, że otwór w uszczelce jest równy średnicy cylindra, pojemność komory spalania (nie mylić ze skokową) wzrośnie o Pi*r^2*h czyli 0,7942260378465 cm^3 na każdy cylinder. Jakby ktoś znał nominalną pojemność komory spalania to można by coś konkretnie obliczyć
Należy jednak zwrócić uwagę na rząd wielkości: stopień sprężania to w skrócie stosunek pojemności nad tłokiem w DMP i w GMP (czyli stosunek pojemności skokowej+komory spalania do samej pojemności komory spalania). Już pojemność skokowa dla jednego cylindra to 474cm^3, a po dodaniu do tego jeszcze pojemności komory spalania będzie jeszcze więcej - załóżmy ok. 0,5litra. Widać, że różnica niespełna 1cm^3 powstała wskutek zmiany uszczelki będzie malutka.
![kac :kac:](./images/smilies/kac.gif)