Dociąganie głowicy po 1000km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » śr lis 25, 2009 00:42

morfeusz86r,

o tyle że tego nie zauważysz



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr lis 25, 2009 01:05

Oto grubości poszczególnych uszczelek:
Obrazek
Różnica w uszczelkach z jednym i trzema karbami to 0,16mm (dla AFN), średnica cylindra wynosi 79,5mm. Zakładając, że otwór w uszczelce jest równy średnicy cylindra, pojemność komory spalania (nie mylić ze skokową) wzrośnie o Pi*r^2*h czyli 0,7942260378465 cm^3 na każdy cylinder. Jakby ktoś znał nominalną pojemność komory spalania to można by coś konkretnie obliczyć :chytry:

Należy jednak zwrócić uwagę na rząd wielkości: stopień sprężania to w skrócie stosunek pojemności nad tłokiem w DMP i w GMP (czyli stosunek pojemności skokowej+komory spalania do samej pojemności komory spalania). Już pojemność skokowa dla jednego cylindra to 474cm^3, a po dodaniu do tego jeszcze pojemności komory spalania będzie jeszcze więcej - załóżmy ok. 0,5litra. Widać, że różnica niespełna 1cm^3 powstała wskutek zmiany uszczelki będzie malutka.
:kac:
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 01:32 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości