Akumulator czy świece?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » czw lis 05, 2009 18:10

A co to według Ciebie jest?
apo, a czy to tak trudno sprawdzic swiece!! . Tyle tematów! jak i czym!. Od tego zaczynasz ! Jak sa dobre sterownik tez dobry to szukam innej przyczyny! Chociażby zmierzyć kompresie silnika! http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=%B6wiece


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
lukker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 30, 2006 20:17
Lokalizacja: Starachowice/Kielce

Post autor: lukker » czw lis 05, 2009 18:24

marito pisze:Witam, też podepne sie pod temat, wczoraj chciałem odpalic po noc (-2st) mojego mk3 ale jak przekręciłem kluczyk rozrusznik zakręcił jakby zdychał, następnie zresetował sie zegar a wskazówki na desce zaczęły drgać, po drugiej próbie odpalenia cisza w eterze. okienko na akumulatorze jest czarne, podłączyłem go pod prostownik, potem odpalił.Mam pytanie czy akumulator jest juz do wymiany???nie wiem ile juz ma lat ten aku
No jak widzisz w niższych temperaturach juz nie wyrabia, i jak nie chcesz takich niespodzianek to od wymiany.

[ Dodano: 05 Lis 2009 20:44 ]
ryszkens pisze:Przy okazji mam pytanie do ustawiania kątu wtrysku. Da sie to zrobić na VAG'u czy trzeba przy pompie dłubać - nie jestem pewien czy koleś co mi rozrząd wymieniał to zrobił
kąt reguluje się kołem pasowym na pompie



mk3gtp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:01
Lokalizacja: wlkp

Post autor: mk3gtp » pt lis 06, 2009 18:00

kumpel miał ten sam problem z odpalaniem co ja, że jak zimny to gorzej mu odpalal, zwiększył dawkę paliwa startowego i to poprawiło odpalanie.
A ja mam jeszcze inne pytanie, mówicie, że to może być także ten "sterownik" od nagrzewania świec czy coś podobnego, gdzie go znajdę w MK3 1.9 TDI ???jakies foto może ktoś ma?? i jak go sprawdzić czy jest ok????
dziękuje pozdrawiam



bazone
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw lis 26, 2009 20:00
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: bazone » ndz sty 24, 2010 16:16

Piasek pisze:
apo pisze:Czy to wina świec?
NIE

Heh dobra odpowiedz.. Nie wiem czym umotywowana, ale mam to samo Aku moze nie jest super, ale wiem ze to wina swiec bo mam padniete co najmnie 3... I ty tez tak mozesz miec.. A dodam, ze kontrolka sie nie swieci i nie jest przepalona...
Oczywiscie swieci przez chwile po przekreceniu kluczem Pzdr
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 16:20 przez bazone, łącznie zmieniany 2 razy.



Elofubu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sie 27, 2009 11:32
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Elofubu » pn sty 25, 2010 10:13

Witam wszystkich.
Pozwólcie że podepnę się pod temat.

Autko VW Golf IV 1,9 TDI AJM. Akumulator wymieniony miesiąc temu, świece nie ruszane.. Napięcie na akumulatorze w granicach 12,3V, ładowanie około 14,4(jak jeszcze odpalał), pobór prądu przy zamkniętym samochodzie około 90mA, napięcie przy przekręceniu kluczyka ok. 11,4V. Napięcie przy obciążeniu(kręcenie rozrusznika) 4V..

Po mroźnej nocy wsiadam do autka chcę krecić rozursznik zakręci dwa razy i reset zegarów.
W czym może tkwić problem??
Dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn sty 25, 2010 10:50

Elofubu pisze:Napięcie na akumulatorze w granicach 12,3V,
Mało... wskazuje na kiepski stan aku...
W pełni sprawny, naładowany akumulator winien wskazywać napięcie prądu w okolicach 12,6V, 12,5 jest jeszcze dopuszczalne, ale nie niżej. Sprawdź miernikiem zwarciowym zdolność rozruchową akumulatora (mają takowy we wszystkich warsztatach zajmujących się sprzedażą i montażem aku)
Sprawdź połączenie masy do budy samochodu - zimą często śniedzieją i zaczynają dziać się cuda (w stylu: po mroźniej nocy rano odpali a po przejechaniu 30km już nie)
W dalszej kolejności stan rozrusznika - bo może mieć przebicie.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

badylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 25, 2010 11:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: badylo » pn sty 25, 2010 11:23

Też mam spory problem, z racji dużych mrozów wyciągam akumulator na noc i dzięki temu wszystko fajnie odpalało, co prawda trochę grzebania, ale 3 minutki i luzik.

Jednak dzisiaj przeżyłem małego zonka. Wsadziłem akumulator, przekręciłem zapłon i podgrzewałem świece, następnie przekręciłem kluczyk celem odpalenia samochodu i nic, brak zapłonu, na akumulatorze ponoć coś błyskało (przynajmniej tyle przekazała mi żona). Miałem wcześniej taki problem, ale po ponownej instalacji akumulatora (w sensie założenia kabli) wszystko działało. Dzisiaj natomiast za piatym razem zaczął mi kręcić.

Dodatkowo słychać taki dziwny dźwięk, jakby tykanie z bardzo dużą częstotoliwością (dość ciche ale słyszalne).

Akumulatora nie mam pierwszej nowości, bo kupiłem samochód z nim, jednak chciałem na razie wstrzymać się od takiego wydatku (patent z wyciąganiem go na noc był najsensowniejszą opcją). Normalnie palił mi do -10 ok. Jak temperatura skoczyła do -10 zaczeły się problemy z odpalaniem.

Prosze o pomoc



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn sty 25, 2010 13:06

Za mało prądu w aku - do ładowania (albo do wymiany co jest bardziej wskazane)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

badylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 25, 2010 11:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: badylo » pn sty 25, 2010 14:00

Znaczy za mało prądu, a później kręci bez problemu. Zresztą czy jest to możliwe, wczoraj zrobiłem trasę 200 km, zaraz po zaparkowaniu samochodu wciągnąłem akumulator i zaniosłem go do domu. Tak więc chyba był dość naładowany, ale moją wiedzę motoryzacyjną oceniam na poziomie 3/10 :grin:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn sty 25, 2010 14:08

Mogłeś zrobić i 1200km...
Jak akumulator będzie zasiarczony - to i tak nie przyjmuje już prądu (w takich ilościach co 100%-owo sprawny) a tym samym nie oddaje go na rozruch...
Test miernikiem zwarciowym prawdę pokaże...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 25 gości