Nagrzewanie golfa IV 1.9 SDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lis 12, 2009 14:53

barteq289 pisze:Haki czemu tektura miałaby pomóc?? przecież dopóki termostat nie puści to w chłodnicy i tak nie ma ciepłej wody - więc nawet jak zimne powietrze dmucha w nią to i tak nie schładza jej. Do 90 stopni (bo wtedy powinien się otworzyć termostat) ciecz krąży tylko w bloku silnika i układzie nagrzewania przecież - chyba, ze ja źle to wszystko pojmuje...
Chodzi o to by zimne powietrze z rana nie waliło na chłodnicę. Patent z tekturą itp rzeczami na chłodnicach znany od dawna.
Po prostu jak jest przysłonięta - to Chłodnica nie chłodzi tak szybko cieczy przez co szybciej nabiera temperatury... :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lis 12, 2009 14:57

Haki pisze:
barteq289 pisze:Haki czemu tektura miałaby pomóc?? przecież dopóki termostat nie puści to w chłodnicy i tak nie ma ciepłej wody - więc nawet jak zimne powietrze dmucha w nią to i tak nie schładza jej. Do 90 stopni (bo wtedy powinien się otworzyć termostat) ciecz krąży tylko w bloku silnika i układzie nagrzewania przecież - chyba, ze ja źle to wszystko pojmuje...
Chodzi o to by zimne powietrze z rana nie waliło na chłodnicę. Patent z tekturą itp rzeczami na chłodnicach znany od dawna.
Po prostu jak jest przysłonięta - to Chłodnica nie chłodzi tak szybko cieczy przez co szybciej nabiera temperatury... :bigok:
Tak ma to znaczenie jak termostat popuszcza juz przy 78 ( lekko uchylony ) ale wolno dochodzi do 90, ja tak miałem po jexdzie ok 10km zawsze było 90, ale wymieniłem termostat na 87 sprawny Wahlera i łapie szybko i równo i do 87 nie puszcza wody na chłodnice wiec nie ma po co wkładac karton . Jak bedzie temp. na zegarach ok 80 st wyłacz silnik i przez śmigła wiatraka dotknij wewnetrznej górnej czesci użebrowania chłodnicy przy wezu- jak odczujesz ze lekko ciepłe - termostat popuszcza. U mnie sa zimne do ok 90st po tem chłodnica szybko robi sie gorąca.



Awatar użytkownika
rafalkdp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 00:12
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: rafalkdp » czw lis 12, 2009 15:10

Może i tektura pomaga. Nie chodzi tu chyba o chłodnicę a o silnik. Zimne powietrze na niego nie leci i tym samym go nie schładza.



barteq289
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 22, 2009 09:44
Lokalizacja: RZEszów

Post autor: barteq289 » czw lis 12, 2009 15:22

rafalk z tym się zgodze że zasłonięcie pozwoli szybciej nagrzać silnik. Ale napewno nie pomoze szybciej nagrzać cieczy w chłodnicy. dopóki termostat nie puści teoretycznie przy 90 stopniach to przez chłodnice nic nie krąży - woda jest zimna - więc co tektura pomoze w nagrzewaniu chłodnicy?? :grin:


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/9297][img]http://www.motostat.pl/user_images/9297/icon1.png[/img][/url] :)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lis 12, 2009 15:24

rafalkdp pisze:Może i tektura pomaga. Nie chodzi tu chyba o chłodnicę a o silnik. Zimne powietrze na niego nie leci i tym samym go nie schładza.
W tym sek, ale w dieslu łatwo zaburzyc gospodarkę cieplna i pożegnać się z uszczelką wiec wole tak jak mam :grin:
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 15:25 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt lis 13, 2009 00:55

Ja rowniez potwierdzam, ze SDI bardzo wolno sie nagrzewa, cos w okolicy tych Waszych 10km, ale oczywiscie wszystko zalezy od tego... czy mamy wlaczone ogrzewanie :grin: Jakas taka ironia, ze akurat w zimie, kiedy silnik potrzebuje sie szybko nagrzac to akurat wtedy nam tez jest zimno :grin: No i ciach: mamy zamkniety obieg wody na chlodnice, ale nagrzewnica hula na calego, ogrzewanie na maxa + nawiew na drugi czy trzeci bieg bo akurat pada i szyba przednia zaparowala... Tym co jeszcze nie probowali polecam sprobowac na takim samym dystansie w bardzo zblizonych warunkach atmosferycznych przejechac sie z wlaczonym a pozniej z wylaczonym ogrzewaniem, na pewno zauwazycie duza roznice :)
W passacie 9A mialem fajnie - 2-3km przy -5 i mozna bylo w srodku siedziec w kapielowkach...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 191 gości