Strona 3 z 3

: ndz paź 18, 2009 13:57
autor: piter_s
ejozwa pisze:A wiec koledzy tak dzis rano poszedlem do samochodu z lapkiem i podlaczylem Vaga nie zaplajac sinika tylko zpalon (kontrolka od swiec tak samo jak na cieplym chwila i zgasła) przeszedłęm do bloku 007 i co mnie zdziwiło temp paliwa +2 stopnie temeratura cieczy +24 stopnie ( przy temeratuze na dwozu moze bylo 2-3 stopnie a w nocy przymorozek). No to trach mu kostek od czujnika odpiałem przekraecam kluczyk swiece jakies 3-4 sek zaczeły grzac no to mu jescze raz podgrzałem i zaplaił od sztrzała :) Wiec nasuwa sie sie pytanie jezli samochod jest rozgrzany do pewniej temperatury czyli jakies 80stopni i mu sie odpenie kostke od czujnika to czy siwece napewno powinny grzać? czy poprostu nie nagrzeja bo jakis inny czujnik odpowiada za grzanie siec jak jest wyzsza temperatura silnika ?
z tego co wiem to brak sygnału z czujnika cieczy ecu wykrywa jako błąd i awaryjnie pobiera informacje z czujnika temp.paliwa, mowa o nagrzanym silniku, a zimny to wiadomo oba czujniki pokazują podobną temp.

[ Dodano: Nie Paź 18, 2009 14:00 ]
damcio151 pisze: jakie napięcie widzi ECU ? u mnie też to nie działało mimo spełnienia wszystkich warunków, nie chciało mi się już z tym męczyć , więc zrobiłem na włącznik
jedno co moim zdaniem u mnie było problemem to napięcie jakie widział ECU, niestety z tym mi się nie chciało bawić, za dużo roboty , masa była OK, więc straty były na zasilaniu plusem - za dużo sprawdzania moim zdaniem
napięcie vag podaje 14v.
miałem kiedyś bład obciążenia altka, ale posprawdzałem wszystkie połączenia i błędu nie ma.
damcio może wiesz jakie obciążenie daja trzy świece w raz załączone.??

: ndz paź 18, 2009 14:05
autor: ejozwa
oky moze i tak jest, tylko dzis rano znow poszedłm do samochodu moze bylo maks 8-10stopni moze. Odpialem wtyczke od czujnika i przerecam zaplon a tu znow kontrolka chwile i gaśnie. MOze cos z przekazninikiem ? bo to dziwne ?

: ndz paź 18, 2009 15:47
autor: piter_s
temat jest taki że ecu wysyła 12v na przekaźnik który załącza styki przez które płynie prąd do świec, jeśli będzie on upalony to ecu nie widzi tego, przekaźnik to element wykonawczy, nie ma zwrotnego sygnału do ecu.
proponuję zapodać blok 007, to zobaczymy jak tam jest z temperaturami.

: ndz paź 18, 2009 18:43
autor: damcio151
piter_s pisze:damcio może wiesz jakie obciążenie daja trzy świece w raz załączone.??
tzn ? pobór prądu , 50-60A tj przy alternatorze 120A prawie 50%

: ndz paź 18, 2009 19:59
autor: piter_s
damcio151 pisze:tzn ? pobór prądu , 50-60A tj przy alternatorze 120A prawie 50%
oo to ja myślałem że z 30A tylko.

: ndz paź 18, 2009 22:17
autor: munior
piter_s pisze:oo to ja myślałem że z 30A tylko
Nie wiem ile ciągną te przy podgrzewaczu płynu ale normalnie żarowe w głowicy ciągną ok 10 -12 amper sztuka ,nie sądzę żeby te brały wiecej ,no chyba że kolega który podaje 60 amper mierzył .Ale raczej pobór nie przekracza 30stu kilku amper dla tych trzech swiec.

: pn paź 19, 2009 06:38
autor: piter_s
też tak myślę ze 30A nie przekracza, a są to zwykłe świece żarowe.

: pn paź 19, 2009 08:50
autor: damcio151
tak tak, pomyłka, bezpiecznik jest tam 50A ... więc jeśli są sprawne to w fazie rozgrzewania będą pobierać około 30-40A , ale dolicz do tego też inne odbiorniki ( świece żarowe w głowicy , światła , dmuchawa , radio itd)

: pn paź 19, 2009 09:16
autor: wesol
Swieczki ciagna tez zaleznie od ich temp. Momo e sa to swieczki zwykle( takie jak w silnikach z posrednim wtryskiem ) to maja dosc szybki odbior ciepla wytwarzanego przez glikol. Mysle ze tak 10 amper na swieczke to bedzie - nie wiecej. Dla porownania to swieczki jakie sa w TDI te duratermy potrafia jak sa zimne ciagnac nawet 27amper na sztuke lecz pozniej jak juz gorace sa to spada co 5-6 amper i podtrzymuje jedynie temp. Druga sprawa to fakt ze altek 120 A nie daj etych 120 amper juz przy obrotach 1000 czy 2000 a niestety przy 4tys obr/ min silnika. Gdzie smialem ile daja altki przy jakich obrotach ale na jalowym jakies 40 % swojej mocy max.

: pn paź 19, 2009 14:54
autor: piter_s
altek 120 A nie daj etych 120 amper juz przy obrotach 1000 czy 2000 a niestety przy 4tys obr/ min silnika. Gdzie smialem ile daja altki przy jakich obrotach ale na jalowym jakies 40 % swojej mocy max.
myślę że tutaj nie ma aż takiej dużej rozbieżności, to nie prądnica, to właśnie cech.uje altki że nie przy niskich obrotach już mają duży prąd ładowania.

: pn paź 19, 2009 20:29
autor: ejozwa
patrzylem blok 007 a wiec tak rano temperatura paliwa 2 stopnie a temp cieczy 24 stopnie czy to mozliwe ? samochod po nocy byl. Czyli wychodzi na to ze czujnik... Ale tez sziwna sprwa ze jak mu odpne wtyczke od czujnika cieczy jak jest nagrzany to nie schodzi do temperatury minusowej tylko przybiera jakies 18 - 24 stopnie tak mi sie wydaje ze pobiera dane z czujnika temp. paliwa. I mam prosbe do posiadaczy ALH czy mogli by sprawdzic jak jest u nich po odpieciu czujnika cieczy na rozgrzanym silniku jak temperatura sie zachowuje?czy spada na minus czy przybiera wartosc temperatury paliwa? A odnosinie tego przekaznika to moze go nalezy wymienic to jednak nie duzy koszt a moze tez pomoc to jest przekaznik 19 czy sie myle. czujnik temperatury cieczy dzis kupilem i sprawdze dopiero w srode rano jak pokazuje wartosci czy nie przekłamuje tak ja tamten co tera go mam.

: pn paź 19, 2009 21:10
autor: piter_s
ejozwa pisze:wydaje ze pobiera dane z czujnika temp. paliwa.
To już ci pisałem.
ejozwa pisze:patrzylem blok 007 a wiec tak rano temperatura paliwa 2 stopnie a temp cieczy 24 stopnie czy to mozliwe ?
samo za siebie mówi, zmień czujnik cieczy i sprawdzisz.

: śr gru 02, 2009 18:00
autor: ejozwa
okazał sie zwarci instalcji przy czujniku temp dwa kabelki byly przerwany i dotykaly do siebie :) bo rozdzieleniu oki :) ale beznadzejny przypadek :P