Strona 3 z 9

: śr lis 04, 2009 19:38
autor: Grzesiek GT
dziś jeszcze tak sprawdziłem przy okazji stan płynu chłodzącego w zbiorniczku i mam tak troszkę poniżej kreski minimum czyli wypadało by dolać tylko pytanie czy wodę demineralizowaną czy coś innego? może to być powodem tego że ten wskaźnik mi pokazuje temp mniejszą niż 90 stopni po dłuższej trasie np 50 km?

: śr lis 04, 2009 20:59
autor: kwietek
raczej nie woda i płyn mają bardzo zbliżoną przewodność cieplną, żeby wskazania były zafałszowane musi brakować naprawdę dużo płynu. Zrób ten test z wentylatorami wtedy będziesz wiedział czy termostat czy czujnik/zegary

: śr lis 04, 2009 21:57
autor: Mako
kupiłem właśnie czujnik i na dniach wymienie i zdam relacje czy to pomogło...

: śr lis 04, 2009 22:19
autor: Grzesiek GT
Ok to czekam kolego na relację. A ile taki czujnik kosztuje i czy ciężko go wymienić? wydaje mi się że jednak to czujnik bo wyczytałem w podobnych tematach że jak ogrzewanie działa to nie koniecznie to wina termostatu. nie wiem sam pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło. jeszcze we wrześniu i październiku jak ciepłe dni były to normalnie mi 90 stopni wskazywało a problemy zaczęły się od połowy października jak te zimniejsze dni przyszły

co do tego testu z wentylatorami to też wskazuje raczej na czujnik bo po przejechaniu odcinka 50 km wskazówka była miedzy 70 a 80 stopni a podejrzewam że po takim odcinku to wentylatory chodziły, na szczęście nie przekroczyło 100 stopni a i do 90 stopni nawet zamiaru dojść wskazówka nie miała

: czw lis 05, 2009 00:17
autor: kwietek
w takie chłodne dni wentylatory włączają się raczej podczas dość długiego postoju dlatego warto zobaczyć jak się kręcą i dopiero rzucić okiem na wskaźnik - sprawdź sobie dokładnie bo czujniki nie są tanie. Jeżeli jednak okaże się że to właśnie czujnik to wymienia się go dość łatwo: wystarczy poprostu zdjąć zapinkę i go wysunąć (może trochę ciasno chodzić), nie odkręcaj korka od chlodnicy - wtedy przez otwór po czujniku wyleje się minimalna ilość płynu. I jeszcze jedno upewnij się że nowy czujnik ma ten sam numer części co stary bo jest bardzo wiele typów o różnej rezystancji.

: czw lis 05, 2009 01:02
autor: tomch
grzesiek123 pisze:A ile taki czujnik kosztuje
Ja wymieniałem na SWAG 30919036 i kosztował bodajże 16zł.
grzesiek123 pisze:czy ciężko go wymienić?
Wymiana prosta, tylko nie zapomnij o uszczelce. Jeśli wykonasz to szybko i sprawnie to bardzo niewiele płynu zdązy wypłynąć. (dla bezpieczeństwa uwiąż sobie np nitką zawleczkę bo przypadkiem może ci wpaść gdzieś w silnik i wtedy będzie kłopot)
grzesiek123 pisze:co do tego testu z wentylatorami to też wskazuje raczej na czujnik bo po przejechaniu odcinka 50 km wskazówka była miedzy 70 a 80 stopni a podejrzewam że po takim odcinku to wentylatory chodziły
Nie chcę się czepiać ale na jakiej podstawie stwierdziłeś, że chodziły?

: czw lis 05, 2009 13:48
autor: speedracer
Podepne sie z pytaniem.

Czy czujnik i termostat do wymiany ???

A wiec...silnik osiaga temperature max 81,7 st.(sprawdzone na vagu) wskazówka podczas jazdy stoi na 90 st. natomiast podczas postoju opada na 80 st.

Postanowilem to sprawdzic na vagu wg. instrukcji znalezionej w sieci.

Silnik zimny, nie odpalany po nocy:

01 Engine: grupa 007
poz 1. paliwa - 7,2 st.
poz 2. powietrza 5,4 st.
poz 3. plynu 5,4 st.

17 - instruments: grupa 003
poz. 1 - 30,5 st.

na necie wyczytalem, że jesli temperatury z poz. 1 sie nie zgadzaja to czujnik G2 mozliwe, że jest uszkodzony.

Cieply silnik:
01 Engine: grupa 007
poz 4. 81st.

17 - instruments: grupa 003
poz 1. 80 st.

Tutaj znowu wychodzi, że termostat szwankuje.

Moze mi to ktos wyjasnic...z gory dzieki. To moj pierwszy taki test wiec

:pub:

: czw lis 05, 2009 15:43
autor: murasik
Witam.

To jeszcze ja się dołączę do tematu.

Otóż miałem problem z czujnikiem temp. - problem z porannym odpalaniem, wentylator się szybko i często załączał itd, więc go drania wymieniłem. No i pojawił się problem ponieważ przestał działać wentylator. Silnik nagrzałem prawie do 100 st. zajęło mi to jakąś godzinę w otwartym garażu wieczorem, czyli temp. na zewnątrz poniżej 0 st.
Wiecie może o co chodzi i czemu wentylator nie chce działać?
Dodam że mam New Beetla z motorkiem ALH.

Dzięki za podpowiedź.

: czw lis 05, 2009 17:09
autor: Grzesiek GT
On mi wogóle nie dochodzi do temperatury 90 stopni i to mnie dziwi, więc nawet gdyby wentylatory chodziły to tak jak koledzy wyżej pisali powninna byc temp 90-100 stopni a ja w zyciu takiej nie miałem nawet po trasie, ciągle tylko te 70-80 nic wyżej :(

: czw lis 05, 2009 17:19
autor: Misiek_B
murasik pisze:Otóż miałem problem z czujnikiem temp. - problem z porannym odpalaniem, wentylator się szybko i często załączał itd, więc go drania wymieniłem. No i pojawił się problem ponieważ przestał działać wentylator. Silnik nagrzałem prawie do 100 st. zajęło mi to jakąś godzinę w otwartym garażu wieczorem, czyli temp. na zewnątrz poniżej 0 st.
Wiecie może o co chodzi i czemu wentylator nie chce działać?
Dodam że mam New Beetla z motorkiem ALH.
Jesli wiatrak działał a teraz niechce to albo przerwany kabel sniedz na złaczkach albo włacznik termiczny w chłodnicy nieiwem niestety w gabim w którym mijscu go w chłodnicy umiscili ale zazwyczaj to jedyna wteczka w chłodnicy a pod nia czujnik :helm: Chyba ze nie osiągnołes 100 stopni tylko np 90 a licznik cie oszukuje o 10 :helm:

: czw lis 05, 2009 18:32
autor: FollowMe
Koledzy cieszcie sie ze sie nie grzeje za mocno tylko osiaga ok. 80 stopni, tak samo jest i u mnie dodam ze w lecie jest ok trzyma te 90, a niestety teraz temperaturki spadly. Disla w okresie zimowym grzeje na odcinku 15 km do tej temp 80 stopni.

: czw lis 05, 2009 18:37
autor: Mako
FollowMe pisze:Disla w okresie zimowym grzeje na odcinku 15 km do tej temp 80 stopni.
u mnie po ok 6-8max km zawsze było 90s (zimą) i utrzymywało się tak nic nie spadało, a teraz 80s :grrr:

: czw lis 05, 2009 18:49
autor: misiekk88
Podepnę sie do tematu jako nastepny :jezor: Termostat wymieniony, nowy płyn(taki jakim vw zalewa orinalnie układ). Autko bardzo wolno sie narzewa. Na postoju po ok 20 min temp na wskazniku to nieco ponad 70, po dalszej jeździe po mieście +-10km łapie dopiero ok 90. Czy to norma czy czujnik kaput?? Pozdrawiam :pub:

: czw lis 05, 2009 18:58
autor: Misiek_B
misiekk88 pisze:Autko bardzo wolno sie narzewa. Na postoju po ok 20 min temp na wskazniku to nieco ponad 70, po dalszej jeździe po mieście +-10km łapie dopiero ok 90
Kwestia tego czy w trasie jadac urzymuje 90 stopni bo jak tak to termostat dobry bo jesli w trasie spada do 80-70 to znaczy ze za wczesnie otwiera obieg duzy.Bo w miescie nawet jak termostat walniety to korki światła i wkońcu złapie 90 stopni ale po długim czasie.