Kontorlka oleju zaświeciła się na czerwono....?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw wrz 24, 2009 22:04

pelton1985 pisze:Biorąc pod uwagę Twoją ostatnią wypowiedz takim sposobem można dosłownie wykluczać wszystko,
Ty chyba nie rozumiesz tego co ja piszę... są sytuacje mniej i bardziej prawdopodobne..a opisana przez kolegę należy do pierwszych... Znajdź mi choć jeden przypadek na forum w którym wystąpiło mechaniczne uszkodzenie wału, którego skutkiem było zalanie zbyt dużej ilości oleju... :bajer: - Powodzenia..
A potem znajdź mi osoby którym się np.. Zapiekły kierownice w turbosprężarce ze zmienna geometrią z powodu PSJ lub innych.. może zrozumiesz różnicę..
pelton1985 pisze:Podczas rozgrzania oleju z połowy na bagnecie jego poziom zmienia się na max ( nie mówię o chlapaniu )

A to ciekawe treści... zgaś silnik po jeździe i sprawdź poziom oleju od razu.. jak będzie więcej niż na zimnym to ja jestem książę Abisyński.. Przecież olej rozlany jest po całym silniku.. to jak po rozgrzaniu może być go więcej w misce olejowej... no chyba że się przez "mitozę" rozmnaża. :bajer:

I czytaj ze zrozumieniem co inni piszą :bajer:
pelton1985 pisze:Chcesz konkretów? Proszę bardzo :chytry:

[ Dodano: 24 Wrz 2009 21:40 ]
wesol napisał/a:
Za duzo oleju to wał wali o lustro oleju jak jest silnik zimny. Przy depnieciu pedlu gazu moze rozwalic wał (urwać)
również prawda
I co to za konkret?? czego on dowodzi?? Chyba tylko tego, że teoretycznie może coś takiego wystąpić.. i nic ponad to.. szansa niemal zerowa.. :chytry:
Konkret to by był, jak bys napisał, że jak zaleje na max czy ponad max to mam 40% szans na zmasakrowanie wału.. wynika to z Np. ilości takich uszkodzeń jakich się nabawili użytkownicy na forum.. lub z diagnoz rzeczoznawców.. lub koncernów samochodowych..
A nic takiego nie "macie" bo ja widzę obaj bronicie tej teorii jak "dziewictwa" kurtyzany..

[ Dodano: 24 Wrz 2009 22:07 ]
z twojego postu :gora: wnioskuję że chyba nie do końca wiesz o czym temat, Ok - mm wyżej czy niżej od środka czy też awet do poziomu max nie ma znaczenia, ale mowa o 5 mm ponad maksimum - to już robi się niebezpiecznie, bardzo dobrze że mu "upuścił krwi"
Mowa była o tym, że kolega zaleca ilość w połowie miarki i ja to zanegowałem...
i napisałem
italiano_83 pisze:Spokoje panowie ... bez dramatu, jest 0.5 l więcej fakt za dużo, ale silnik od tego nie eksploduje...Kolega sobie "odciągnie" nadmiar i będzie ok..

Wiec o co Ci chodzi???


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw wrz 24, 2009 22:10

italiano_83 pisze: Znajdź mi choć jeden przypadek na forum w którym wystąpiło mechaniczne uszkodzenie wału, którego skutkiem było zalanie zbyt dużej ilości oleju .. ..
bo wszyscy dbają o prawidłowy stan a przede wszystkim aby go nie było 5 mm ponad max

italiano_83 pisze: A to ciekawe treści... zgaś silnik po jeździe i sprawdź poziom oleju od razu.. jak będzie więcej niż na zimnym to ja jestem książę Abisyński..
chyba jestem książę Abisyński bo również to potwierdzam, na gorącym silniku jest odrobinę większy stan niż na zupełnie zimnym - w podstawówce miałem coś o prawach fizyki i rzszerzaniu się niektórych materiałów pod wpływem wzrostu temperatury - o ile dobrze pamiętam bo to kilkadziesiąt lat wstecz

[ Dodano: Czw 24 Wrz, 2009 ]
italiano_83, strasznie kłótliwy jesteś, dostrzegam to nie po raz pierwszy



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw wrz 24, 2009 22:28

bo wszyscy dbają o prawidłowy stan a przede wszystkim aby go nie było 5 mm ponad max

buhahah i czego to dowodzi, tylko tego.. że nie ma nikogo kto by miał takie uszkodzenie..
"Wszyscy" a kolega z tematu?? a jeszcze pewnie kilkunastu by się znalazło.. więc ostrożnie z takimi "restrykcyjnymi" wypowiedziami..
mettenos pisze:w podstawówce miałem coś o prawach fizyki i rzszerzaniu się niektórych materiałów pod wpływem wzrostu temperatury - o ile dobrze pamiętam bo to kilkadziesiąt lat wstecz
I dobrze, że na fizykę chodziłeś... ale co z tego, skoro w czasie pracy silnika olej jest rozchlapany po gładziach cylindrów .. walku rozrządu popychaczach ścianach bloku silnika.. więc jak może być go więcej w misce??
mettenos pisze:italiano_83, strasznie kłótliwy jesteś, dostrzegam to nie po raz pierwszy
Zgłoś to do administracji forum.. kłótliwy.. jak komuś argumentów brakuje to już nie moja wina...ja stwierdzam tylko, że wystąpienie takiego przypadku jak opisał kolega jest wielce nieprawdopodobne.. pytałem się ile trzeba by było przelać, że nastąpiło mechaniczne uszkodzenie wału.. widzisz gdzieś odpowiedz na moje pytanie..??? a ilość oleju w silniku powinna się znajdować w przedziale określonym przez producenta max-mini, a twierdzenie że tylko w połowie jest "jedynie dobre i słuszne" jest bzdurą... :chytry:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » czw wrz 24, 2009 22:48

mettenos pisze:italiano_83, strasznie kłótliwy jesteś, dostrzegam to nie po raz pierwszy
ja z Tobą kiedyś dyskutowałem na temat wycięcia kata i EGR i zdążyłeś się pokłócić na forum z innymi którzy mieli konkretne argumenty :green_fuck:

piszesz kilka postów że TDI lubi łyknąć olej, ok,ale czy jest sens lać maksymalnie dużo oleju aby częściej nie dolewać? wiesz ogólnie forum jest po to aby dyskutować konstruktywnie a nie oburmuszać się jeśli ktoś pisze coś konkretnego a Ty z uwagi na to, że praktykujesz lanie oleju na max bronisz tej tezy nie wiedząc dokładnie o co chodzi

załóż sobie temat może " negatywne skutki przelewania zalecanej ilości oleju w TDI" myśle, że dostaniesz jeszcze więcej konkretów.
olej mimo, że rozbryzgany zwiększa swoją objętość w komorze silnika. mądrzy Panowie z Niemiec tak skonstruowali nasze klekoty, że wchodzi do nich 4,5 litra oleju. w książce - dołączonej do Twojego auta, nie wiem czy masz, jak nie to poczytaj i skombinuj jasno i wyrażnie pisze ile powinno być oleju, pisze, że 4,5 litra czyli 1/2 podziałki na bagnecie. nikt tego sobie o tak tego nie wymyślił. my tutaj doradzamy koledze który założył temat, Ty mu nie doradzasz bo 0,5 litra więcej w komorze silnika to nie rada :helm:

konkret wesoła i konkret mój dowodzi tego, że nie jest wskazywane przelewanie, poczytaj na innych forach, nie tylko VAG'owskich a sam się przekonasz.... a może nie chcesz przekonać się do zdania innych?
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 22:51 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt wrz 25, 2009 08:32

pelton1985 pisze:
mettenos pisze:italiano_83, strasznie kłótliwy jesteś, dostrzegam to nie po raz pierwszy
ja z Tobą kiedyś dyskutowałem na temat wycięcia kata i EGR i zdążyłeś się pokłócić na forum z innymi którzy mieli konkretne argumenty
pelton1985 - to do mnie aluzja - nie pamiętam abym uczestniczył w takiej dyskusji

[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
italiano_83 pisze: I dobrze, że na fizykę chodziłeś... ale co z tego, skoro w czasie pracy silnika olej jest rozchlapany po gładziach cylindrów .. walku rozrządu popychaczach ścianach bloku silnika.. więc jak może być go więcej w misce??
krzyczysz a zapewne nie sprawdzałeś - sprawdź poziom oleju na zupełnie zimnym silniku (po nocy) a potem na gorącym po ścieknięciu oleju - daj mu na to 10-15 minut i wtedy może się wypowiedz, ja tylko stwierdzam fakt, który osobiście wielokrotnie zaobserwowałem w moich samochodach



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt wrz 25, 2009 10:09

mettenos pisze:pelton1985 - to do mnie aluzja - nie pamiętam abym uczestniczył w takiej dyskusji
:grin: to do italiano

włosi tak mają :rotfl:
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 14:12 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt wrz 25, 2009 17:36

krzyczysz a zapewne nie sprawdzałeś - sprawdź poziom oleju na zupełnie zimnym silniku (po nocy) a potem na gorącym po ścieknięciu oleju - daj mu na to 10-15 minut i wtedy może się wypowiedz, ja tylko stwierdzam fakt, który osobiście wielokrotnie zaobserwowałem w moich samochodach
_________________
No właśnie po ścieknięciu a nie w czasie jazdy!!! Więc wytłumacz mi niby jakim cudem w czasie jazdy ma być więcej oleju... i co na postoju po wyłączeniu silnika ten wał ma się zderzyć z lustrem oleju... Ja się Ciebie pytałem o pozim oleju zaraz po zgaszeniu auta nie po 10-15 min... to, że będzie go po tym czasie "więcej" wie każdy.. aż tak trudno jest Ci zrozumieć to co piszę???!!! Widzę, że jednak z osobami które nie rozumieją co czytają nie ma co dyskutować.. :bajer:
pelton1985 pisze:wiesz ogólnie forum jest po to aby dyskutować konstruktywnie a nie oburmuszać się jeśli ktoś pisze coś konkretnego a Ty z uwagi na to, że praktykujesz lanie oleju na max bronisz tej tezy nie wiedząc dokładnie o co chodzi
Znajdź mi jedno zdanie gdzie tak jak Ty nakłaniam kogokolwiek do lanie na max!!!
W przeciwieństwie do Ciebie nie nakazuje zalewania silnika na 1/2 ...a stwierdzam, ze nalanie do max nie jest szkodliwe.. Teraz kota ogonem obracasz... ???
pelton1985 pisze:ja z Tobą kiedyś dyskutowałem na temat wycięcia kata i EGR i zdążyłeś się pokłócić na forum z innymi którzy mieli konkretne argumenty :green_fuck:
Po pierwsze naucz się cytować, bo narazie to wogole ci nie wychodzi... po drugie ja nie muszę się podpierać motywami z przeszłości i mieszać ze sobą kompletnie nic nie mające ze sobą wspolnego tematy aby coś udowodnić..
A te
pelton1985 pisze::green_fuck:
świadczy jedynie o poziomie twoje kultury i inteligencji a raczej ich braku...
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 17:48 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt wrz 25, 2009 17:46

italiano_83 pisze: No właśnie po ścieknięciu a nie w czasie jazdy!!!
a kto sprawdza poziom oleju w czasie jazdy, chodziło mi o różnicę poziomu zimnego a gorącego oleju na bagnecie i to wszystko



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt wrz 25, 2009 17:57

a kto sprawdza poziom oleju w czasie jazdy, chodziło mi o różnicę poziomu zimnego a gorącego oleju na bagnecie i to wszystko
Jeżeli chodziło Ci o taką różnice jak podana wyżej to oczywiście masz racje...

Ja pytałem o poziom oleju zaraz po zgaszeniu auta... dlaczego??? gdyż starałem się wytłumaczyć to jak w czasie jazdy poziom oleju może być wyższy niż na postoju (zimny silnik)_.. i tyle, cały czas "piłem" do twierdzenia, " że wał może zderzyć się z lustrem oleju w takim stopniu, że nastąpi mechaniczne uszkodzenie"
Stwierdziłem, że - w czasie jazdy poziom oleju nawet rozgrzanego nie może być większy gdyż "rozlewa" się on po całym silniku..
Stwierdziłem, że po zgaszeniu silnika oleju na bagnecie będzie mniej niż przy sprawdzeniu zimnego silnika na postoju..
I to wszystko...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt wrz 25, 2009 18:10

kończąc temat dodam
A dużo oleju wcale nie oznacza lepiej i, co gorsza, może doprowadzić do kosztownej usterki. Zbyt wysoki poziom oleju powoduje niebezpieczny wzrost ciśnienia w dolnej części silnika. Efektem są uszkodzone uszczelniacze i wycieki oleju.
żródło http://www.pressmedia.com.pl/sn/index.p ... Itemid=158

i tak można by zacytować wiele artykułów, ale oczywiście mowa o poziomie ponad max, poziom na równi z max nie skutkuje uszkodzeniem silnika aczkolwiek kolega z ASO VW zawsze mi doradza, aby starać się zalewać mniej niż max. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 18:11 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt wrz 25, 2009 18:53

mettenos pisze:żródło http://www.pressmedia.com...3306&Itemid=158

i tak można by zacytować wiele artykułów, ale oczywiście mowa o poziomie ponad max, poziom na równi z max nie skutkuje uszkodzeniem silnika aczkolwiek kolega z ASO VW zawsze mi doradza, aby starać się zalewać mniej niż max. Pozdrawiam
Zgadzam się z tak przedstawionym stwierdzeniem ... szczególnie ze względu na zwrot
mettenos pisze:ale oczywiście mowa o poziomie ponad max
AMEN..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 218 gości