Strona 3 z 4
: wt lis 24, 2009 21:50
autor: jarekkoval
Michaś_1977, stad pytalem czy byly 2 rodzaje IC'ow bo wlasnie gdzies widzialem z tym kolanem na wprost
ja na szczescie zakupilem ten 2x90 ale w sumie mysle ze ten z wyjsciem na wprost tez nie jest tragedia bo mozesz przedluzyc mu wlot jakas rura
: wt lis 24, 2009 21:59
autor: Michał_1977
jarekkoval pisze:mysle ze ten z wyjsciem na wprost tez nie jest tragedia bo mozesz przedluzyc mu wlot jakas rura
Ten numer by Ci nie przeszedł,bo na wprost wylotu masz już reflektor i gumowego kolanka już byś tam nie upchnął...
: wt lis 24, 2009 22:02
autor: jarekkoval
Michaś_1977, ale on jest wezszy
wiec nie widzialbym przeszkod w dolozeniu jakiejs gumy
ew moglby byc za wysoki..
: wt lis 24, 2009 22:17
autor: Michał_1977
jarekkoval pisze:ale on jest wezszy
To też kicha,bo chłodzenie gorsze...
: wt lis 24, 2009 22:25
autor: marcinas1983
Michaś_1977, no już nie przesadzajmy... wiadomo, że IC ma schładzać powietrze, ale te kilka cm długości czy wysokości na pewno nie sprawią tego, że auto zaraz straci ducha i nie będzie mieć POWER'a
.
P.S.
Że też ja nie mam szerokich zderzaków.... znacznie by mi to problem rozwiązało z montażem IC
.
: wt lis 24, 2009 22:46
autor: jarekkoval
marcinas1983, dobrze gadasz mysle ze oba maja dosc podobna powierzchnie
jeden jest szerszy i nizszy, a drugi wezszy ale wyzszy wiec mysle ze na to samo wychodzi
: wt lis 24, 2009 22:51
autor: marcinas1983
jarekkoval, ja jak już zamontuje ten od fiata to się podzielę wrażeniami czy jednak będzie auto puchło czy nie.... u mnie jeszcze sprawę załatwi trochę metrów rury więc ona też w jakiś sposób będzie ciepło odbierać
. Najlepiej wszystko sobie pomierzyć na spokojnie i wtedy działać. Ja myślałem, że ten pierwszy co foto pokazałem się zmieści, ale się myliłem. Dlatego muszę mieć IC w kształcie kwadratu bo tylko taki zmieszczę z przodu mk2 na wąskim zderzaku
.
: śr lis 25, 2009 08:24
autor: Michał_1977
marcinas1983,a skąd ja mam wiedzieć o ile on jest krótszy
?
Każdy walczy o to żeby upchnąć jak największy IC przed chłodnicę i tak-jeżeli rdzeń jest krótszy powiedzmy o 5cm,to przy wysokości 17cm (Master),daje nam 85cm/kw. powierzchni,a to jeszcze na dobrą sprawę trzeba by było pomnożyć przez grubość rdzenia.
Nigdzie nie napisałem,że auto straci ducha i nie będzie powera,ale j/w.
jarekkoval pisze:jeden jest szerszy i nizszy, a drugi wezszy ale wyzszy wiec mysle ze na to samo wychodzi
Jeśli tak,to spoko,ale wyższy chyba(?) gorzej by było upchnąć...
: śr lis 25, 2009 11:14
autor: arwam
Dzikuvip,
jak nie będziesz dmuchał więcej jak 1,8bara to polecam IC od VECTRY C 2.2DTI.
z przodu jest mocowanyna ścisk i trzeba się troszeczkę pobawić szlifierką przy plastiku tego IC żeby zmniejszyć nie które dystanse. a jedyn przeróbka w nadwoziu to delikatne podcięcie dolnego mocowania przedniego pasa. i włożenie tam dopasowanego ceownika lub kątowniczka.
IC w całości zasłania chłodnicę i jest od niej wiekszy zarówno na wysokość jak na szerokości.
ale przy silniku 1.6TD doskonale spełniał swoje zadanie.
a z węży to będą Ci potrzebne żeby na niego nasadzić najlepiej ori wąż od SB od turbiny do IC i wąż od audi 80 od IC
: śr lis 25, 2009 11:26
autor: t0mal
arwam, A w którym miejscu się rozpadł?
: śr lis 25, 2009 12:13
autor: arwam
t0mal pisze:arwam, A w którym miejscu się rozpadł?
raz go wypluło na łączeniu plastiku i rdzenia bo rozgięło łapki które trzy6mają boczek, po za tym nic mu sięnie stało. w silniku 1.6TD zda lepiej egzamin bo te silniki nie mają aż takiego apetytu na powietrze jak AAZ'y i co za tym idzie będzie trochę niższa temp, niz w AAZ'cie.
póki miałem 1.6TD w nadwoziu nawet na myśl mi nie przychodziło żeby IC zmieniać na inny.
nie było żadnych problemów z chłodzeniem nawet w najgorsze upały.
: śr lis 25, 2009 12:56
autor: t0mal
arwam pisze:raz go wypluło na łączeniu plastiku i rdzenia
Pewnie jakby się dospawało aluminiowe boki to byłoby ok. Pewnie każdy taki wysoki ic jest na to narażony.
: śr lis 25, 2009 13:02
autor: arwam
t0mal pisze:Pewnie każdy taki wysoki ic jest na to narażony.
myślę że nie tylko mój już był trochę życiem zmęczony.
: pt lis 27, 2009 20:30
autor: jarekkoval
dobra panowie teraz opcja jakie rury wybrac na montaz IC
aluminiowe czy stal nierdzewna oraz jaka grubosc
i czy rury musza miec jakies zgrubienia na koncach zeby kolanka sie nie zeslizgnely ?
bo z golej rury to chyba zleci jak bedzie sama opaska ?