jak rozpoznac uszkodzona turbinę ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » wt paź 20, 2009 13:04

no wlasnie, znajomy kupil nie dawno ibize i jak wyprzedzal kilka razy nagle turbina przestala syczec i stracil moc. swoja droga niebezpieczne zjawisko!



Porfiry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 07, 2009 15:47
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Porfiry » wt paź 20, 2009 15:48

Żirko W Bytomiu jest świetny fachowiec, miałem taki sam objaw przy wyprzedzaniu. Głownie turbina działa w trybie awaryjnym o przekroczeniu 3tys obrotów. W przypadku mojej turbiny to była kwestia przeczyszczenia łopatek. Teraz wszystko fajnie śmiga :D



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » wt paź 20, 2009 17:01

Porfiry pisze:Żirko W Bytomiu jest świetny fachowiec, miałem taki sam objaw przy wyprzedzaniu. Głownie turbina działa w trybie awaryjnym o przekroczeniu 3tys obrotów. W przypadku mojej turbiny to była kwestia przeczyszczenia łopatek. Teraz wszystko fajnie śmiga :D
Dokładnie w 90% przypadków wystarczy zwykłe czyszczenie i dalej bedzie śmigać jak nówka.
Dlatego łapie TA bo sie zacina.
Bardzo powszechny problem w gr. VW i nie ma co panikować i to ze turbo sobie pogwizduje to bardzo dobrze. Mówie jeszcze raz ja mam nowe i nie mam kata a słysze je prawie cały czas. A wali cisnienie okropnie. Jak dobije do 1,5 k obr to ratuj sie kto moze.
;)

pozdro

ZC



Awatar użytkownika
kev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lip 19, 2008 10:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kev » wt paź 20, 2009 17:31

Ja już czyściłem u siebie 2 razy turbinę i dalej to samo (po ok 2 miesiącach znowu wrócił ten sam problem). Z tego co zauważyłem to u mnie kierownice się zacinają bo już osiowo są wyrobione i raczej czyszczenie tutaj nie pomoże.

Teraz mam pytanie - Czy mogę gdzieś kupić same kierownice :> ?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt paź 20, 2009 17:36

kev, zagadaj do mnie na PW to może coś poradzimy ;)



lewy2435
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr mar 18, 2009 22:22
Lokalizacja: Piotrków tr
Kontakt:

Post autor: lewy2435 » wt paź 20, 2009 20:35

u mnie turbina padła bez zadnych ostrzeżen.jade sobie cos zaczeło wyc..patrze w lusterko mysle misiaki na sygnale ale niestety to turbawka:{no i fakt turbo..1200zeta w plecy.po regeneracji a jednak słychac gwizd przy wkrecaniu na obr.dzwonie do goscia ze złe zrobili a ten na to ze moze tak wyc bo nowej uszczelki na wydech nie załozyłem.i tak sobie gwizdze do dzis.widocznie miał racje bo luzu na wałku nie ma.wniosek taki ze jezdzic i nie nasłuchiwac :bigok:



markozlo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw maja 10, 2007 21:02
Lokalizacja: Białogard

Post autor: markozlo » wt paź 20, 2009 21:07

witam,

Obrazek

jeżeli w środku tej rury zbiera się olej i po wytarciu tego oleju i po przejechaniu na bucie w podłodze 10km znów jest tam olej to czy to oznacza ze turbina siada (uszczelniacze przepuszczają olej)

puszcza czarno niebieski dym mała chmurka

silnik 1.9 TDI PD ASZ 170KM (brak spadków mocy)
po zlogowaniu Vagiem 003, 008, 011 wszystko w normie



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » wt paź 20, 2009 22:31

markozlo pisze:po przejechaniu na bucie w podłodze 10km znów jest tam olej to czy to oznacza ze turbina siada (uszczelniacze przepuszczają olej)
Zawsze coś tam się pojawi po 10km pod pełnym obciążeniem, zwłaszcza na virusie. Jeżeli nie ubywa ci oleju w motorowni to nie ma powodu do zmartwień. Ja na ostatniej turbinie i po remoncie głowicy nic nie dolałem przez 5 kkm i cały czas poziom max, ale 10km z butem w podłodze to bym się bał ujechać. Taka rysa na psychice po dwóch wysranych turbinach :helm: Miałem zmotanego 1Z i zawsze go pałowałem, sprzedałem go kumplowi dobremu i 2 lata go katuje i nic, auto zapier.... aż miło i nigdu się nic nie wysrało, wiosną jeszcze 0,216 mu zapodałem :grin: Naprawdę pancerne silniki.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Żirko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn maja 11, 2009 18:13
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Żirko » wt paź 20, 2009 23:07

Porfiry, dzięki, na razie był to odosobniony przypadek, mimo że po tym nie raz zamykałem obrotomierz, ale jak coś zgłoszę się po namiar <spoko>



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » śr paź 21, 2009 21:18

markozlo, wypnij odmę, przeczysc dolot i troche pojezdzij. Jesli nadal bedzie walic olejem z egr-u, to turbo zaczyna przepuszczac.


User

miszczmiszc1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob paź 24, 2009 14:23
Lokalizacja: pomorskie

głośny świst turbiny i brak mocy

Post autor: miszczmiszc1 » sob paź 24, 2009 15:14

Witam,

Mam Golfa IV na pompowtryskach 115km. Zauważone objawy:
- podczas odpalania zimnego samochodu (obojętnie czy to latem czy zimą) trochę długo kręci i następnie jest sporo dymu po odpaleniu (dym oczywiście ustaje po 15 sek.)
- występuje głośny świst turbiny (już od ok 1300 obrotów) - znajomy ma podobny silnik tylko że 101 km i nie ma takiego świstu gdyż dla porównania sprawdziliśmy.
- ponadto nie czuć tzw "wbicia w fotel" od ok 1800 obrotów - samochód cały czas rozpędza się jakby jednostajnie i wyczułem że nie ma mocy; samochód znajomego ze 101km zbiera się o wiele lepiej niż mój 115km
- autko max "idzie" do 160 km/h na prostej i dalej nie chce iść; autkiem znajomego 101km spokojnie doszliśmy do 200km/h

Proszę o poradę co może być przyczyną takich stanów: turbina, pompowtryski czy przepływomierz czy...?? Nadmieniam że wszystkie filtry i oleje są wymieniane na bieżąco
Pozdrawiam

[ Dodano: 27 Paź 2009 17:34 ]
miszczmiszc1 pisze:
Proszę o poradę co może być przyczyną takich stanów: turbina, pompowtryski czy przepływomierz czy...?? Nadmieniam że wszystkie filtry i oleje są wymieniane na bieżąco
Pozdrawiam
Witam,

Odpowiedź dotyczy mojego postu powyżej. Dzwoniłem dziś do mechanika i powiedział mi że jeżeli silnik nie bierze oleju to to nie będzie turbina - w moim przypadku mam 4 tys km do wymiany oleju i nic do tej pory nie musiałem dolewać.

Proszę o podpowiedzi - co może być winą spadku mocy
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 18:46 przez miszczmiszc1, łącznie zmieniany 2 razy.



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » pt sty 29, 2010 01:45

witam wszystkich,
ma golf 4 GT TDI 115km AJM.
przed swietami wjechal we mnie facet. polamal zdezak i uszkodzil intercooler.
polalo sie z niego troche oleju ale nie duzo.

dzis odzyskalem auto i przejechalem sie.
auto nie stracilo na mocy ogolnie jest wszystko ok, nic sie nie zmienilo.
nic oprocz wyraznie slyszalnego gwizdu ktory slychac z pod maski za kazdym razem kiedy silnik przekroczy okolo 2000 obrotow. wystarczy ze depne i zaczyna gwizdac.

czy to mozliwe ze po wymianie intercoolera zaczelo gwizdac bo moze dostaje wiecej powietrza?
bo przeciez turbo by sie nie rozsypalo tak nagle.

dodam jeszcze ze nigdy wczesniej nie slyszalem tego syku...


ps. miesiac jezdzilem polo 2007 1l,(masakra)
moje GT TDI-poprostu kocham te auto;)
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 01:49 przez ostrysg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » pt sty 29, 2010 08:37

U mnie szczególnie z rana w chlodniejsze dni po odpaleniu i przy ok 2 tys obrotów było słychać takie "szuranie" przez moment i spokój.Okazało się że był luz na wirniku i to mega ;D łopatki ocierały o muszlę a oleju nie brał ani grama.
Oddałem auto znajomemu oddał T do regeneracji do firmy http://www.turboreg.pl/
Jak narazie zrobilem 1tys km i jest wszystko ok.Wiem że wymieniali wirnik,zimną stronę i coś tam jeszcze...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 29, 2010 09:25

ostrysg, masz dziurawy intercooler, którąś z rur, lub nieszczelność na połączeniach, a ciśnienie idzie w atmosferę. Lepiej się tym zajmij bo sprężarka jest bardzo obciążona z dziurą w dolocie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości