Strona 3 z 3

jazda na starym oleju

: sob lis 26, 2011 20:41
autor: arwam
ciacho840, ja do TD już leję 5W40 a przeszedłem z 5W50 i jakoś auto ma sie tylko lepiej :)


Swoją drogą niezły odkop zrobiliście :bajer:

jazda na starym oleju

: sob lis 26, 2011 20:51
autor: ciachotdi
pomyślę nad 5w 40 ale lepiej w moim przypadku bedzie przejsc na 10w40 obecnie

arwam ile ci bierze oleju na 5w40 robiłeś coś z motorem ? uszczelniacze itp.

jazda na starym oleju

: sob lis 26, 2011 21:22
autor: arwam
silnik robiłem od podstaw choć trochę przecholowałem z odprężeniem.
po za tym że mi się delikatnie poci pod kołem zamachowym to nie ubywa od wymiany do wymiany

jazda na starym oleju

: pn lis 28, 2011 01:35
autor: DieselPower
tyle że przejście z 15w40 na 5w40 to dość duży skok, jak się jezdzi na mineralu nie warto przejść na w pełni syntetyczny olej.
Bo silnik może się rozszczelnić , ja u siebie przeszedłem z 15w40 na 10w40 i było ok. No ale to moja opinia.
Jak silnik po remoncie to można by zalać syntetyka. :bajer:

jazda na starym oleju

: pn lis 28, 2011 17:46
autor: arwam
DieselPower pisze:5w40 na 5w40
a gdzie ja napisałem że z 15W40 przechodziłem. w audi jak je kupiłem rzekomo był 10W40.
a u nie w golfie silnik zanim trafi do auta to raczej mało części zostaje w nim ori. i od początku lane są oleje syntetyczne. jedynie pierwszy 1000km jest pokonywany na mineralnym

jazda na starym oleju

: czw gru 01, 2011 00:47
autor: DieselPower
Dobra nie podniecaj się tak może się pomyliłem :rotfl: piszę po nocy wymęczony więc pewnie się oczopląs włączył :okej:

jazda na starym oleju

: czw gru 01, 2011 09:20
autor: Piasek
Ja w swoich skróciłem interwał wymian olejowych z zalecanych 15tu do 12 tys km. Słychać to zwłaszcza po szklankach przy porannym rozruchu... kiedy po wymianie oleju cichną po 1,5-2 sek, a kiedy olej ma już nawinięte z 10 tyś km 3-4 sek latem i 4-5-6sek teraz.
Przed wczoraj wymieniałem na świeży - aż miło posłuchać porannego rozruchu :bigok:

jazda na starym oleju

: czw gru 01, 2011 19:48
autor: markim321
Witam. Miałem wlanego do swojego AHU castrola magnateca 5W-40. Przejechałem na nim 6tys i postanowiłem wymienić na Motula Specyfic 5W-40. I wydaje mi się że na Castrolu szybciej cichły szklanki i nie klepały tak mocno. Dodatkowo przed wymianą zastosowałem płukankę Motula. Jednak nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika, tak jak pracował pracuje dalej, ani ciszej ani głośniej, więc nie zgadza się to z opiniami na niektórych forach że ta płukanka czyni z silnikiem cuda. Nie zauważyłem nic nadzwyczajnego. Stad pytanie pozostać przy Motulu czy zmienić na Castrola, na Motulu przejechane niecałe 400km dopiero więc szkoda znowu zlewać :hmm:
Zauważyłem tylko że po przejechaniu tego dystansu na Motulu olej na bagnecie ma wciąż przezroczysty kolor, nie widać żadnych śladów sadzy, gdzie na wcześniejszych olejach po przejechaniu kilkuset km olej zmieniał barwę na ciemniejszą do całkowicie czarnej przy wymianie. Dlaczego ten nie wychwytuje sadzy i zanieczyszczeń?

jazda na starym oleju

: czw gru 01, 2011 20:59
autor: Piasek
Bo płukałeś silnik. :bigok:

jazda na starym oleju

: czw gru 01, 2011 22:19
autor: bongo
Temat o olejach jest już w tym dziale, zamykam :bigok: