Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 13:15

nie wiem czy dostaniesz gdzieś reparaturkę do pompy wtryskowej, zadzwoń do ASO - najlepiej Skody gdyż jest najtaniej a jeśli nie będzie to lepiej zleć tę robotę pompiarzowi.


Obrazek

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » wt wrz 01, 2009 13:23

A gdybym juz dostał zestaw naprawczy to czy ciezko te głowice odkręcić i złożyc później całość, no i czy trzeba pompę wyciagać z silnika?

Znalazłem taki zestaw http://allegro.pl/item728181398_zestaw_ ... 9_tdi.html
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 13:25 przez karol26, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 13:32

zestaw jest OK ale podzwoń najpierw do pompiarzy i zapytaj ile będzie kosztowało uszczelnienie głowicy tłokorozdzielacza bo nie wiem czy sam to zrobisz, nie rozbierałem pompy wtryskowej więc ja Ci nie podpowiem czy jest to łatwo wykonać bez zdejmowania pompy z silnika, z pewnością trzeba też zdejmować nastawnik aby wyjąć tłokorozdzielacz a potem potrzebny jest VAG do ustawienia odpowiedniej dawki paliwa.


Obrazek

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » wt wrz 01, 2009 13:38

No tak myślałem że nie będzie to takie łatwe, i jak juz pisałem wczesniej dzwoniłem do pewnego i zaufanego warsztatu i powiedzieli 450 zł za uszczelnienie pompy, ustawienie wszystkiego, tak że odstawiam auto i odbieram sprawne, no i gwarancja na 12 m-cy.
Więc chyba przy tej opcjo pozostane bo nie chcę czegos sknocić i żałować później.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

k_grzesiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: k_grzesiu » pt wrz 04, 2009 17:10

Cześć miałem taki sam problem i dałem sobie sam z nim radę.

Przjedź się do serwisu BOSCH-a sam oging ten Duży zielony kosztuje 7 zł.
Ale na wszelki wypadek kup sobie ich 2 oraz na przyszłość cały zestaw naprawczy taki jak z allegro ale on kosztuje chyba 30 zł więc uzbrojony w oringi:

Weź kogoś do pompocy i zaopatrz się w dobrą lampkę i zrób tak:

oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.
Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.
Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.
Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.
Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.

Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)

Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.
Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.
Motor zagada jak nowy :)


Pozdrawiam

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:19 ]
I dodam jeszcze, że nie chciałem wykręcać całej głowicy ponieważ to ustroojstwo na którym sie trzymają sprężyny :) jak się rozpadną to potem musiałbyś użyć -super glu do ich lekkiego przyklejenia :) aby nie wypadały ci z pompy lub/2 odkręcać górę pompy , marnować kolejne oringi i jednym złowem mając już wiaderko wolnych części. Zrób jak mówiłem a będziesz cieszył się mknięciem po szosie :)
Wracając do niemożności zapaenia silnika z takim wyciekiem...po prostu pompa się zapowietrza i miele powiedzmy w miejscu do czasu aż nie przepchnie paliwa ale to trwa.

Tak czy siak ja po takiej operacji śmigam pół roku i mój AFN-ek żyje i trzyma się dobrze :)

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:28 ]
i nie zapomnij przykręcić także elektrozaroru :)



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » sob wrz 05, 2009 18:19

Dzieki wielkie za dokładny opis, kurcze z tego co piszesz to nie jest takie trudne i chyba spróbuję :D tylko musze oringi znaleść w kielcach.Mówisz ze jeśli zrobię wszystko tak jak pisałeś to nic się pompie nie stanie a po skręceniu będzie jej nawet lepiej :D.
A co z ta łapą która idzie do silnika tam jest chyba śruba którą się pompę przykręca do silnika :) jeśli dobrze pamietam ta na zdjęciu :D
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 18:20 przez karol26, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

k_grzesiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: k_grzesiu » sob wrz 05, 2009 19:59

Masz na zdjęciu w tym temacie zdjęcie wyciągniętej głowicy. Chodzi oczywiście o ten oring, w miarę odkręciania gowicy zacznie ci się pomazywać, więc wtedy będziesz mógł go złapać jak pisałem pensetą lub czymś cienkim. Te "łapy" trzymają głowicę i przytwierdzaną do chyba do mocowania pompy- je także musisz odkręcić. Odkręć najpierw jedną całą śrubę z łapą, wyjmij łapę a śrubę dokręć, potem to samo z 2 łapą. chodzi o to abyś miał czystą głowicę i abyś mógł naciągnąć na nią ocing ciśnieniowy.t
rób tak aby przypadkiem nie wypadła ci cała głowica więc dla bezpieczeństwa miej zawsze 2 śruby wkręcone- całość wykręcasz max na 1 cm i zobaczysz oring. Każdy zbędny element uniemożliwi ci naciągnięcie tego oringu lub niebezpieczne jego rozciągnięcie- podem przekładka śrub i skręcasz wszsytko tak samo jak rozkręcałeś. A i dla bezpieczeństwa złap sobieprzewody paliwowe jakimś zacieskiem aby w razie czego nie cofnęło ci się do baku paliwo.
Co dooringów- to pompa boscha -przynajmniej ja taką mam i ta mi na taką wygląda- niedostaniesz ich nawet w serwisie WV. Odeślą cię do serw-BOSCH.Podjedź osobiście-mają schematy więc bedą na żywo wiedzieli o co ci chodzi.

Pozdrawiam

[ Dodano: 05 Wrz 2009 20:17 ]
A i jeszcze jdno- jak tego w miarę szybko nie zrobić -ON będzie ci kapał na trójnik gumowy układu chłodzenia a ropka + te węże daje beznadziejną awarię w postaci rozerwania wych właśnie przewodów. Dostęp do nich kiepski więc jeśli cieknie ci paliwko to przynajmnij prowizorycznie osłoń te przewody elastycznym plastikiem czy czymś w tym rodzaju.



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » sob wrz 05, 2009 20:52

Dzieki raz jeszcze za obrazowe wyjaśnienie :D jak tylko zdobęde o ringi to biorę się za robote.A co do tego gumowego trójnika to już go wymieniałem :) i troochę było z tym zabawy ale dałem radę. :chytry:

dodano 08.10.2009
Pompa uszczelniona zgodnie z opisem podanym wyżej i wszystko gra :D
Jeśli chcecie zaoszczedzić parę groszy to polecam metodę, mi zajęło to ok 2h a w kieszeni zostało sporo kaski. :okej:

:pub: dla kolegi k_grzesiu
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 12:57 przez karol26, łącznie zmieniany 3 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
MAREKVR6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw lut 21, 2008 14:19
Lokalizacja: OKOLICE GNIEZNA- Łabiszynek
Kontakt:

Post autor: MAREKVR6 » śr paź 07, 2009 19:10

Witam mam taki problem ze Cieknie mi paliwo przy zaworze n108, jak zdemontowac ten zawor?? wystarczy wymienic tam jaks usczelke czy jakis oring??? bardzo prosze o pomoc poniewaz jutro mam wolne i chce sie za to zabrac. pozdraVWiam



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » czw paź 08, 2009 12:53

Podejrzewam że do wymiany jest o-ring na tym zaworze ,ale jak go odkrecić to nie mam pojęcia.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Krzysiekk0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 12:14
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Krzysiekk0 » sob paź 10, 2009 19:04

To ja podłącze się do tematu, bo i u mnie pojawiły się wycieki.

A mianowicie wyciek powstaje gdy na dworze jest ponieżej 5stopni i samochód postoi z 5 godzin na dworze. Wtedy przy odpalaniu z obrzeży pokazanego na zdjęciu zaworka cieknie ropa przez jakieś 10 sekund. Zaworek ten znajduję się pomiędzy czterema ciśnieniowymi przewodami, którą idą do wtrysków. Wycieka około 0,1 litra ropy. Na ciepłym silniku oraz gdy jest cieplej niż 5 stopni nic nie cieknie nawet kropla. Podczas ostrego butowania tez ani kropli. Podczas wycieku silnik ma problemy z odpaleniem ale nie duże można powiedzięc że pali od strzała czasem się zająknie.

I teraz moje pytanie czy ten zaworek można wykręcić, czy jest tam jakiś oring z którego może cieknąć. Ten zaworek jest podobno do zegarowego ustawiania kąta wtrysku. Czy można to jakoś samemu naprawić, czy pozostaje mi tylko uszczelnienie pompy za 450żł :grrr:

Pomóżcie bo idzie zima i mrozy a wtedy to już może wiadrami będzie się lało.

Pozdrawiam!

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 19:07 przez Krzysiekk0, łącznie zmieniany 2 razy.



robert1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lut 28, 2010 21:48
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: robert1984 » ndz lut 28, 2010 22:18

cieknie mi ropa z pompy wtryskowej z zaworu n 108 doradzcie czy moge sam odkrecic ten zawor i wymienić oring

[ Dodano: 28 Lut 2010 21:19 ]
silnik w moim aucie 1.9tdi



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » pn mar 01, 2010 10:36

Krzysiekk0, koledze też tam ciekło. Pojechał mechaniora, roboty na 15 minut. Wykręcił tą dużą zaślepkę (to nie jest zawór), wymienił o-ring i po kłopocie. Tam nic nie trzeba regulować. Jest to tylko zaślepka, a ta wewnętrzna mniejsza śrubka służy do wkręcenia czujnika zegarowego do ustawiania kąta wtrysku w starszych modelach.


pzdr
zyggy

malutki TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob sie 25, 2007 09:13
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: malutki TDI » czw maja 06, 2010 13:35

zyggy, czyli na dobra sprawe to mozna zrobic to samemu? wykrecic,wymienic oring i skrecic?
jestes w 100%pewien ze nic sie nie spieprzy? nie wyskocza zadne sprezynki itp ??


---- Części do maszyn budowlanych, wózków widłowych oraz samochodów ciężarowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości