Strona 3 z 3
: śr sie 05, 2009 01:01
autor: fleshu
No właśnie > teraz pełna zgodność > osprzęt silnika dobry bo 0 błędów > obd działa więc nie przekaźnik > paliwko jest > ciśnienia do otwarcia wtrysku będziemy szukać po sprawdzeni punktów GMP > a kolega ustawienie dostał > teraz wystarczy 20 min roboty > samochód na luz i klucze 19 oraz 22 > bo pompa będzie obracana razem z wałkiem w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara > mam nadzieje heheh > jeżeli to nie to to będziemy szperać przy pompie > to jest tylko TDI a nie enigma!
: śr sie 05, 2009 08:34
autor: Sztomel
pozostaje chyba jednak uszkodzenie sekcji wysokiego ciśnienia pompy wtryskowej ale jeszcze jedna kwestia nie została wyjaśniona a mianowicie :
zajac pisze:z przewodu zwrotnego leje sie ropa jak sie kreci rozrusznikiem
ale miał on poluzować nakrętki przy wtryskach i sprawdzić czy paliwo idzie na wtryski a nie czy go widać w przewodzie powrotnym bo wtedy nie wiemy czy sekcja wysokiego ciśnienia w pompie działa (zakładając, że elektrozawór N109 jest otwarty po przekręceniu stacyjki ale wszystko na to wskazuje gdyż brak było jego błędu na Vagu),
przy okazji
Bolekrsko może kolegom pokazać o który(e) element w pompie wtryskowej mu chodziło a o czym wcześniej pisał, na podstawie załączonego niżej obrazka :
na podstawie tego obrazka zainteresowani odpowiedzią
Bolekrsko koledzy powinni się zorientować, że próżno szukać tych elementów w nastawniku pompy wryskowej
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
: śr sie 05, 2009 10:52
autor: Racer
Dokładnie j.w. Odkręć przewód wysokiego ciśnienia i sprawdź czy paliwo podaje i czy bardzo tryska czy tylko troszkę. To już sporo wyjaśni.
: śr sie 05, 2009 15:05
autor: zajac
a ktory to jest ten od wysokiego cisnienia ? i co bedzie znaczylo ze tryska a co jak kapie
: śr sie 05, 2009 16:00
autor: Racer
To te takie powyginane łączące pompę i wtryski. Odkręcasz przy wtrysku i sprawdzasz. Jak będzie mocno tryskało to znaczy że paliwo podaje i trzeba będzie szukać w rozrządzie np bo pewnie nie w tym momencie bedzie podawać. Jeśli słabo będzie tryskać to znaczy że pompa kaput albo nie dostaje wystarczająco paliwa ze zbiornika może przez zapchany filtr itd.
: czw sie 06, 2009 00:20
autor: zajac
Podłączyłem pod ibize normalnego vaga 7 cos tam i ukazalo sie takie cos
![Obrazek](http://img199.imageshack.us/img199/9397/zdjcie342.th.jpg)
po skasowaniu bledów ciagle swieci sie ten
![Obrazek](http://img199.imageshack.us/img199/2866/zdjcie345.th.jpg)
a w bloku immobilizer swuecily sie takie
![Obrazek](http://img219.imageshack.us/img219/6169/zdjcie343.th.jpg)
po skasowaniu nic sie juz nie swieci
: czw sie 06, 2009 00:37
autor: Sztomel
nie chcę krakać ale powodem tego błędu nastawnika może być pęknięty tłokorozdzielacz w pompie wtryskowej (rzadko ale się zdarza) lub sprężyny jego powrotu (częstszy przypadek) lub też nawet mógł się ułamać bolec wałka nastawnika, któryn wchodz w otwór suwaka i wygląda mi na to, że któraś z ww. usterek będzie przyczyną braku możliwości uruchomienia silnika.
Jeśli wykluczona zostanie przyczyna elektryczna tego błędu (wina wtyczki i okablowania od nastawnika) to można łatwo stwierdzić czy powstały w pompie ww. uszkodzenia mechaniczne, wystarczy tylko odkręcić i zdjąć nastawnik i zobaczyć jego wałek oraz przez otwór sprawdzić wzrokowo i palcem sprężyny powrotu tłokorozdzielacza jak i sam tłokorozdzielacz kręcąc w tym czasie wałem silnika (ale nie rozrusznikiem i odpiąć na czas próby przewód zasilania pompy w paliwo),
błąd immo, nawet jeśli powróci, to i tak nie ma wpływu na to, że silnik nie odpala gdyż silnik powinien odpalić i zaraz zgasnąć.
: czw sie 06, 2009 09:58
autor: edzio
błąd nastawnika dawki jest stały 35-00,raczej do wymiany,a ze względu ,że ciężko palił ciepły wymieniłbym całą pompę.(Moje zdanie),przed tym podejrzałbym jeszcze co w pierwszym bloku widac .
: czw sie 06, 2009 13:11
autor: Sztomel
edzio pisze:ze względu ,że ciężko palił ciepły wymieniłbym całą pompę
musiałby wtedy wymienić na nówkę bo jak kupi używkę to pewnie z tym samym problemem, założę się, że pompa wogóle nie będzie podawać paliwa na wtryski, najrozsądniej będzie chyba najpierw zdemontować nastawnik i sprawdzić co w pompie pierd...ło, bo jeśli tylko mimośród na wałku nastawnika to sam nastawnik wystarczy wymienić a jeśli tłokorozdzielacz lub sprężyny to trzeba się zastanowić czy da się te części osobno gdzieś wyrwać albo komplet wraz z głowicą :
z pomocą dostępnych na necie fotoporad jest w stanie to sobie sam przełożyć bez konieczności wyjmowania pompy wtryskowej (trzeba tylko uważać aby teile nie rozsypały się po komorze silnika) w końcu i tak niczym nie ryzykuje.
[ Dodano: 06 Sie 2009 13:43 ]
zająca powinny teraz interesować oględziny tych części :
tu na przykładzie pompy VE ale różnic wielkich nie ma :
i będą te ostatnie widoczne przez ten otwór w pompie :
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/171/c4831dd96af54e48m.jpg)
: czw sie 06, 2009 16:22
autor: zajac
czyli wychodzi ze pompa jest nie teges, a moze to byc od przestawionego rozrzadu?