Strona 3 z 7
: ndz lip 26, 2009 16:39
autor: Michał_1977
mnichu33 pisze:jak zakładacie klamry(sprężyny) od kolektora do tłumika ??? jest jakiś przyrząd czy jakoś tak domowym sposobem
Ja jak już musiałem to zdejmować,to później brałem w miarę krótki śrubokręt,ale sztywny,przepuszczałem go przez otwór w klamrze (jest z jednej strony)i ciągnąc do góry zahaczałem klamrę w gnieździe.
A po co Ty to rozpiąłeś?
[ Dodano: 26 Lip 2009 16:40 ]
mnichu33 pisze:tak pytam bo widziałem jak to czyścić w turbinach ze zmienną geometrią
To już jest inna para butów...
: ndz lip 26, 2009 16:49
autor: Gwardia
A po co Ty to rozpiąłeś?
Jeśli kolega się stosował do rad mądrych książek to tam jest napisane zeby to rozpiąć do zdjęcia głowicy
: ndz lip 26, 2009 16:56
autor: mnichu33
no tak - zdejmowałem głowicę i rozpinałem .... a można ją zdjąć bez rozpinania? odkręcać kolektor ? ciężka sprawa chyba - pierwszy raz to robię więc pytam
: ndz lip 26, 2009 17:09
autor: Gwardia
Ja też pierwszy raz w zyciu zdejmowałem głowice.
Tez zabierałem sie za rozpinanie ale na moje "szczęście" dostęp do drugiej strony był tak kiepski ze sie poddałem i dprułem wydech od turbiny
: ndz lip 26, 2009 17:20
autor: mnichu33
tzn co odkręcałeś turbo i zostało z tłumikiem ? bo nie kumam tam chyba inaczej się nie da ... daj jakieś foto bo nie kumam ....
: ndz lip 26, 2009 17:25
autor: Michał_1977
mnichu33 pisze:tzn co odkręcałeś turbo i zostało z tłumikiem ? bo nie kumam tam chyba inaczej się nie da ... daj jakieś foto bo nie kumam ....
Przecież wystarczy odkręcić 4 śruby i kolanko zostaje z wydechem,a turbo schodzi razem z głowicą
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: ndz lip 26, 2009 21:18
autor: mnichu33
Michaś_1977 pisze:mnichu33 pisze:tzn co odkręcałeś turbo i zostało z tłumikiem ? bo nie kumam tam chyba inaczej się nie da ... daj jakieś foto bo nie kumam ....
Przecież wystarczy odkręcić 4 śruby i kolanko zostaje z wydechem,a turbo schodzi razem z głowicą
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
jutro sprawdzę ... ale ja tam widziałem tylko 4 śruby na klucz 12 co turbo trzymają do kolektora ... jakoś powalczę z tymi obejmami jak już będę składać ...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: ndz lip 26, 2009 21:24
autor: ronuch
ja je zakładam tak: wkręcam w imadło dość mocno jedna stronę potem biorę jakiś pręt i wkładam w otwór po drugiej stronie i rozciągam, potem wkładam do środka śrubę (nie pamiętam jakiej długości) i delikatnie popuszczam tak zeby mi sama nie wyszczeliła i żebym nie stracił zębów a potem to zakładam w aucie i uderzam w zewnętrzna część i śruba wyskakuje
: ndz lip 26, 2009 21:34
autor: mnichu33
tak będę próbował zakładać
: ndz lip 26, 2009 21:39
autor: ronuch
jutro ci napisze jakiej dlugosci mialem srube
: pn lip 27, 2009 19:25
autor: mnichu33
ok dzięki bardzo - mam jeszcze 1 pytanko .....strasznie się grzał wręcz gotował golfik ... był słabawy jakiś ...termostat wymieniony i dalej się grzał - gdy zdemontowałem głowicę to po uszczelce nic nie było widać
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
, głowica poszła do planowania i sprawdzenia szczelności - czy jeszcze może być inna przyczyna grzania ?
: pn lip 27, 2009 20:16
autor: Michał_1977
mnichu33 pisze:czy jeszcze może być inna przyczyna grzania ?
Za wczesny kąt wtrysku.
: pn lip 27, 2009 21:19
autor: mnichu33
Michaś_1977 pisze:mnichu33 pisze:czy jeszcze może być inna przyczyna grzania ?
Za wczesny kąt wtrysku.
A jak go opóźnić ?
: wt lip 28, 2009 15:14
autor: Gwardia
A co do tej metalowej uszczelki...Zamówiłem tą od golfa 90km...ale mam pytanie: czy poza tym ze ma deko większe otwory pasuje bez innych przeróbek?