Strona 3 z 17
: śr lip 08, 2009 17:29
autor: malutki
no dobra panowie, w tdi i turbo benzynie sie to sprawuje. a jak to wyglada z wolnossakiem? w moim NZ-cie myslalem nad tym by odme zastapic np czyms w stylu tego "OCT" co myslicie jak to bedzie sie sprawowac?
: czw lip 09, 2009 01:58
autor: fleshu
malutki, przerabialiśmy to > raczej ma wpływ na pierścienie tylko > zbyt małe zasysanie powietrza jest w wolnossaku > zobacz jak kolektor dolotowy wygląda > jeżeli jest tylko trochę zasyfiony > to raczej nie ma sensu.
: czw lip 09, 2009 07:30
autor: malutki
fleshu pisze:raczej ma wpływ na pierścienie tylko
w jakim sensie?
: czw lip 09, 2009 10:06
autor: fleshu
Odkładający się olej w rurach zasysających powietrze zbieraw wszystko co znajdzie się w dolocie > przez pewien okres czasu na gorącym kolektorze ssącym robi się z niego drobny nagar > a taki szlamik olejowy jest przepalany przez silnik > z tego powodu pytałem o kolektor > jeżeli jest czysty to nie ma sensu zabierać się za odmę.
: czw lip 09, 2009 12:12
autor: Mosiadz
fleshu, napisałeś wcześniej, że olej można wytrącić przez ruch kołowy powietrza. Pomysł wydaje się być dobry. Próbowałeś już ten system? Można byłoby to połączyć jeszcze z jakimś ślimakiem drucianym aby zwiększyć powierzchnię wytrącania się drobin oleju. Wszystko tak skonstruowane aby przepływ powietrza nie był specjalnie utrudniony.
: czw lip 09, 2009 12:25
autor: malutki
fleshu, jeszcze kolektora nie rozbieralem
: czw lip 09, 2009 13:00
autor: fleshu
Mosiadz, > Jeszcze nie robiłem > ale jest w planach.
: sob lip 11, 2009 12:35
autor: cosmoo
Witam,
czytając ten temat postanowiłem, że i ja zafunduję sobie OCT
wczoraj przez przypadek wpadł mi w ręce stary filtr paliwa i zastanawiam się, czy dałoby radę zrobić z niego OCT. Nie wiem jaki jest w środku rozkład rurek, od dopływu i odpływu, czy może ktoś z was rozcinał taki filtr, lub wie jak to jest tam ułożone?
dodam, że otwór, w który montowany jest zaworek, można łatwo zaślepić śrubą. Bez żadnego problemu wkręciłem tam śrubę i otwór się nagwintował
Wystraczy tylko usunąć kołnierz i uszczelnić silikonem.
pozostaje pytanie, jak rozłożone są rurki w środku, która idzie bliżej dna, a która wyżej, a może obydwie kończą się na jednym poziomie?
Proszę o komentarze i ewentualne podpowiedzi
Pozdr.
: sob lip 11, 2009 18:19
autor: morfeusz86r
: sob lip 11, 2009 18:39
autor: cosmoo
wszystko by było OK, gdyby nie te dwie ścianki wewnątrz, które zaznaczyłem grubą czerwoną kreską
a tak nici z tego
: pt lip 17, 2009 07:33
autor: Robertuss
: śr wrz 09, 2009 22:17
autor: szwari
Witam
Wczoraj założyłem "oil catch tank" w moim aucie tak samo jak opisywał
wojtas3
i z wężyka wychodzącego z "oil catch tank" wydostają się widoczne spaliny!!!!
pytanko czy to dobrze????czy źle??? czy te kopcenie z tego wężyka to normalne????
i czy średnica wężyka fi 8 nie jest za małą średnicą wężyka wychodzącego z "oil catch tank" ???
Z góry bardzo dziękuję za pomocne informacje
: czw wrz 10, 2009 17:28
autor: fleshu
szwari pisze:czy to dobrze????czy źle??? czy te kopcenie z tego wężyka to normalne????
Całkowicie normalne.
Pytasz o średnice węża >> nie powinien być mniejszy niż orginalny wąż od twojej odmy > jak będzie odrobine mniejszy, to pewnie nie zaszkodzi.
A sam oil catch > ma tylko wyłapywać kropelki oleju > nie zatrzyma w całości par.
: czw wrz 10, 2009 22:10
autor: szwari
fleshu pisze:Całkowicie normalne.
Witam
hmmm wężyk mam wyprowadzony tuż pod chłodnicą i jak wieczorem staje na światłach to z przodu kopci mi mocniej niż z rury wydechowej.
Tak się zastanawiam żeby to zlikwidować ponieważ jak kiedyś stanę na światłach i i zrówna mi się policja to napewno nie przejadą obojętnie obok mnie.
Obawiam się że pierścienie do wymiany lub coś gorszego
Pozdrawiam