Strona 3 z 5

: czw cze 25, 2009 00:22
autor: bradley
9-10 pali 2.0 TDI po miescie, tez automat ale to trzeba jezdzic dynamicznie zeby sie postarac o taki wynik :)
W trybie serwisowym licznika bo niestety spalania chwilowego inaczej nie mam to pokazuje 0.8l jak sie rozgrzeje to chyba 0.6l (juz nie pamietam). Ale przy najblizszej okazji sprawdze jeszcze raz.

: czw cze 25, 2009 06:37
autor: wesol
SMUTNYINDYK pisze:C-MAX z nowoczesnym silnikiem 1.6 16v HDI od CITROENA
Citroen nie robi silnikow. Ma je od PSA tak jak peugeot. Niby 100 czy nawet 110 konne sa ale wcale nie trzymaja serii.
mi w afnie 0.4 jak wszystko jest wyłączone. klima + światła 0.8 l/h
Potwierdzam podobnie mam z tym ze na vagu pokazuje na rozgrzanym 0,37-0,38 a na swiatlach i klimie to nie wiem ale cos mi swita ze chyba bylo na klimie 0,7 jakos.

: czw cze 25, 2009 10:25
autor: rokoski
owcy2 pisze:Niestety jak to się mówi konie trzeba wykarmić, nie ma nic za darmo :bajer:
No zgadzam się, przynajmniej częściowo.

Idźmy tym tropem różnice między jakimś PD 100 konnym a ASZ będą jedynie we wtryskach i turbo. Więc pytanie czy ktoś przekładał do ALH wtryski z ASZ i jak zmieniło się spalanie, jeżeli ktoś może odpowiedzieć? ;) Można jakoś regulować te wtryski ?
g4ewa pisze:Tak BTW: jak stoicie na swiatlach to jakie spalanie pokazuje Wam MFA ?
Mi z zalaczona klima 1.0-1.1 a bez klimy 0.9 jak dodatkowo wylacze swiatla to 0.8 - jak zrzuce na NEUTRAL do od kazdej opcji odejmuje sie 0,1

Dobrze czy tu szukac przyczyny ?
U mnie jak zapalę na luzie bez obciążeń pokazuje 1,2 po 5 sekundach 1,1 po kolejnych 10 sekundach ma 0,9 l/h i tak zostanie do czasu aż się rozgrzeje wtedy bez obciążeń pokazuje 0,6.
Z światłami i klimą 1,1 ,bez klimy to 0,9-0,8.
Komp to pokazuje zależnie od obciążenia myślę że nie tędy droga. Bo przecież jeżdżę bez świateł (mam dzienne diodowe) i czasem bez klimy i spalanie znacząco się nie zmienia, chodź z klimą byłoby wyższe.

Pamiętam jak chipowałem z 5 lat temu Octavie ASV i spalanie wtedy spadło przy takiej samej (zgodnej z przepisami ) jeździe spalanie spadło o ok 0,8 L . Zalanie ASV pod korek na stacji (łącznie z odpowietrzaniem zbiornika) dało dystans na trasie 1120 i zapaliła się ikonka że trzeba jechać na stacje co daje jeszcze 60-70 km. Wynik nie do uzyskania w ASZ. Konie trzeba wykarmić- pisze owcy2 -nie zawsze.

Byłbym wdzięczny jakby ktoś pomógł ASZ-tom, w typowaniu winowajców może wymienić przepływkę? wywalić katalizator?( to zamierzam zrobić), jakaś regulacja? zmiana map?

offtop ;) Gaz do dechy !!! Tak będą wyglądały nasze drogi już wkrótce bo kasa idzie z naszego paliwa ;p ;p ;p ;p ;p
Obrazek

: czw cze 25, 2009 10:34
autor: doggie
rokoski pisze:Konie trzeba wykarmić- pisze owcy2 -nie zawsze.
moim zdaniem zawsze, piszesz że kiedyś chipowałeś ASV i spalanie spadło - zgodzę się, ale przy jakiej jeździe - normalnej, a jakbyś spróbował wykorzystywać te dodatkowe koniki po chipie to spalanie też byłoby niższe? nie sądzę, dodatkowa moc się z czegoś musi brać, po części z zwiększonej dawki paliwa

: czw cze 25, 2009 16:27
autor: jkusaj
g4ewa, przepraszam, że nie piszę z rozwiązaniem :( ale napisze jak jest u mnie, bo też mam automat:
- w jedną stronę jazda jak mega emeryt tzn : ruszanie/przyspieszanie prawie tak ze wszyscy z tyłu zaczynali trąbic. Predkosc max 100km/h, proba stalego utrzymywania predkosci (tempomat). Delikatne hamowanie itp itd. Spalanie wyszlo 6.1 l/100km
u mnie wychodzi na trasie przy takiej jeździe ok 4,1-4,2
- w drugą stronę jazda raczej normalna (nie agresywna) tzn ruszanie/przyspieszanie typowe bez zadnego zawijania opon. jak byla dwupasmowka to przycisniecie do 120-150km/godz .
Wyprzedzanie TIRow po zrzucie na 4-reczę tiptronikiem zeby bylo odejscie
Spalanie wyszlo na tym samym odcinku 6.4 l/100km
u mnie ok 5,6-5,8
Po miescie za to spalanie wychodzi MASAKRA: 10 l/100km przy jezdzie raczej "normalnej" zgodnej z przepisami . Przy dojechaniu doi pracy silnik ma juz 90st (jakies 7 km) w ciagu dnia pokonywane odcinki po kilka kilometrow.
ja do pracy mam 2,5km przez środek miasta, zazwyczaj w małych korkach, spalanie od 8,6-9,4 w zależności ile razy załapię sie na zielone i jak małe są te "małe korki" :grin:
wyniki na wł. światłach klima w trybie ECON.

: czw cze 25, 2009 17:16
autor: bradley
rokoski pisze:czy ktoś przekładał do ALH wtryski z ASZ i jak zmieniło się spalanie
Niestety sie nie da. ALH to pompa wtryskowa, a ASZ to pompowtrysk :)

: czw cze 25, 2009 20:07
autor: wesol
bradley pisze:
rokoski pisze:czy ktoś przekładał do ALH wtryski z ASZ i jak zmieniło się spalanie
Niestety sie nie da. ALH to pompa wtryskowa, a ASZ to pompowtrysk :)
Tu juz nie chodzi oto ze sa inne silniki ( inna zasada dzialania mozna powiedziec) wbrew pozorom oba maja podobne srednice z tym ze cisnienie jest duzo wieksze na ASZ.

O tematach wymiany wtryskow w ALH i silnikach pokrewnych to kolego rokoski, jest na forum mnóstwo. Podmiana na 216 czy 230 itd. Wystarczy poszukac.

: czw cze 25, 2009 20:35
autor: g4ewa
Niech mi jakis specjalista od VAGa powie dlaczego na jalowych obrotach w grupie 003 warrtosci MAF mi sie nie pokrywaja tzn: SPECIFIED jest na poziomie 250mg/suw a ACTUAL jest okolo 450mg/suw

Na pewno wiem ze nie dziala mi EGR - nawet nie wiem czy on jest w silniku czy nie :D - przy 003BS mam caly czas taka sama wartosc MAF bez wzgledu czy Rec. jest aktywna czy nieaktywna

Czy ktos moze na jakims zdjeciu pogladawym podac gdzie go szukac ?

Osobiscie na babski rozum tlumacze to sobie tak ze MAF actual jest za wysoki i sterownik dodaje sobie wiecej paliwa zeby sie wszystko zgadzalo - dlatego moze tak duzo pali mi po miescie . Dzis po przejechaniu po miescike 80 km spalanie z MFA pokazalo 10.4 litra / 100km


Lekka przesada :((

HELP.

: pt cze 26, 2009 10:13
autor: rokoski
mettenos pisze:moim zdaniem zawsze, piszesz że kiedyś chipowałeś ASV i spalanie spadło - zgodzę się, ale przy jakiej jeździe - normalnej, a jakbyś spróbował wykorzystywać te dodatkowe koniki po chipie to spalanie też byłoby niższe? nie sądzę, dodatkowa moc się z czegoś musi brać, po części z zwiększonej dawki paliwa
No i widzisz, mimo wszystko zgadzamy się ;) chodzi mi o tą jazdę normalną gdzie nie wykorzystuję nadmiaru mocy. Ja nie mam pretensji do ASZ że spala 7-8 jak mu wciskam gaz, mam jakby uwagę że spala koło 6 gdy mu gazu nie wciskam i tu szukam rozwiązania, podobnie jak g4ewa.
bradley pisze:Niestety sie nie da. ALH to pompa wtryskowa, a ASZ to pompowtrysk
No jasne, wiem. Zastosowałem skrót myślowy, chodziło mi o odpowiednik 90 lub 105 konny w PD, mój błąd.
wesol pisze:O tematach wymiany wtryskow w ALH i silnikach pokrewnych to kolego rokoski, jest na forum mnóstwo. Podmiana na 216 czy 230 itd. Wystarczy poszukac.
Wymiana wtrysków w ALH nie bardzo nam pomoże, zgodnie z tematem szukamy rozwiązania dla ASZ.

: pt cze 26, 2009 21:33
autor: g4ewa
Odpowie mi ktos na wczesniej zadane pytanie dotyczace wartosci MAF ??

Chyba nie jest to pytanie glupie ani tym bardziej TRUDNE.

: pt cze 26, 2009 22:06
autor: bradley
g4ewa pisze:Odpowie mi ktos na wczesniej zadane pytanie dotyczace wartosci MAF ??

Chyba nie jest to pytanie glupie ani tym bardziej TRUDNE.
Nie wiem dlaczego tak jest ale nie tedy droga. Kazdy tak ma na biegu jalowym, ze specified jest mniejsze od actual.

: pt cze 26, 2009 22:18
autor: g4ewa
Chyba nie kazdy - w ramach testow podpiełam sie pod kilka roznych passatow i w nich wartosci MAF sa niemal IDENTYCZNE czy to na jałowych czy podczas dodawania gazu na postoju
Automatycznie (w tych paskach) wartosci Quality Inc (wartosc wtrysku ) wynosi 3.5-3.8 mg/suw a nie tak jak u mnie 4.9 mg/suw

Moze zle mysle i to slepy zaulek ale jeszce raz napisze ze biore to wszysto na babski rozum.

: pt cze 26, 2009 22:31
autor: bradley
Ale skoro masz vaga to zrob logi dynamiczne i statyczne czego sie da :)

: pt cze 26, 2009 22:46
autor: g4ewa
Zrobie te logi dynbamiczne tylko w pojedynkle trudno siedziec za kierownica i klikac laptopa - musze najpierw kogos na pasarzera zorganizowac :)