Strona 3 z 4

: pt cze 05, 2009 20:35
autor: mavik
Czy to nie jest tak, że to właśnie ten zawór z regulacją przepływu umożliwia doregulowanie pozostałego w wężyku ciśnienia na poziomie 0.9 bar upuszczając nadmiar?

Bo ten zaworek jednokierunkowy to prostu puszcza ciśnienie bez oporu tyle że na zewnątrz - to jest chyba taki zaworek zwykły dla fanów akwarium :) coś jak ten: http://www.allegro.pl/item646544309_zaw ... r_cen.html

Tob80, a jak Twoim zdaniem doregulować np. 1,1 bara zamiast 1,2 ? Zwężka o innej średnicy ??

: pt cze 05, 2009 20:44
autor: Tobi80
dokladnie tak kolega mavik w 100% ujął to co prubuje napisać , zaworek jednokierunkowy puszcza bez żadnego oporu założyłem go tylko po to żeby ewentualny syf się nie cofał w wężyki i właśnie ten drugi na śrubie upuszcza z oporem , może to być też MBC byle w atmosferę wywalał nadmiar ciśnienia za zwężką

: pt cze 05, 2009 21:00
autor: JABcok20
pod jedna nóżke w map sensorze podpinasz diode zenera 1N4148 co u mnie w samorobnej instalacji z map sensorem motoroli ( również na 5Volt jak map sensor i taka sama zasada działania) skutkowało wzrostem cisnienia o okolo 0,2-0,3 bara) ale również spalanie wzrośnie troszeczke.

[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 21:06 ]
to jest najprostszy sposób. gdzies w necie widzialem schematy różnych map sensorów. u mnie w ibizie 110km jest map sensor wbudowany w kompie( o takim chyba piszecie???) rozbierałem raz kompa aby go zzobaczyć i ma również 3 nóżki. wystarczy zlokalizowac nóżkę podająca napiecie 5V i wstawić pomiedzy nia diode albo dwie. można dorobic przełacznik aby wybierać sobie tryby jazdy standard / wyzsze ciśnienie)
ale bez wskaxnika bym nie próbowal.
jak złoze swoja ibize do konca( kupiłem ja po wypadku, jeździ ale sa małe problemy-brak komunikacji z kompem, alarm szwankuje to sam podkrece ja sobie i zdam relacje co z tego wyszło.

: pt cze 05, 2009 21:11
autor: piter_s
według waszej teorii nie trzeba zaworka ze śrubą tylko zaworek zwrotny co by upuszczał ciśnienia do map w odpowiednim momencie, na niskich obrotach nie tylko na wyższych.
temat jest taki że dzisiaj testowałem na samym mniejszym przepływie, ścisnąłem wężyk tak że był mniejszy przepływ, efekt był taki że od dołu gorzej ciągnął ale w wyższych obrotach lepiej.

: pt cze 05, 2009 22:00
autor: szatanek
bradley czy to AFN czy 1Z to gdy do mapa węzykiem dotrze za duze cisnienie to sterownik wtedy dostaje info zeby zmniejszyc cisnienie doładowania, daje sygnał do N75 zeby, w przypadku 1Z puścił węzykiem cisnienie z muszli zimnej do siłownika otwierającego wasta gate, spaliny są upuszczane , doładowanie spada, a w przypadku AFN-a n75 zamyka dopływ podcisnienia do siłownika sterującego kierownicami i łączy ten przewód z atmosferą, sztanga sie wysuwa, cisnienie doładowania spada. I tu jest różnica a nie w map sensorze. Jeśli zdławimy cisnienie w weżyku do mapa to nawet jak turbina będzie za mocno dmuchać map tego nie wychwyci i N75 nie będzie przesterowany celem zmniejszenia doładowania.

: pt cze 05, 2009 22:29
autor: piter_s
szatanek pisze:bradley czy to AFN czy 1Z to gdy do mapa węzykiem dotrze za duze cisnienie to sterownik wtedy dostaje info zeby zmniejszyc cisnienie doładowania, daje sygnał do N75 zeby, w przypadku 1Z puścił węzykiem cisnienie z muszli zimnej do siłownika otwierającego wasta gate, spaliny są upuszczane , doładowanie spada, a w przypadku AFN-a n75 zamyka dopływ podcisnienia do siłownika sterującego kierownicami i łączy ten przewód z atmosferą, sztanga sie wysuwa, cisnienie doładowania spada. I tu jest różnica a nie w map sensorze. Jeśli zdławimy cisnienie w weżyku do mapa to nawet jak turbina będzie za mocno dmuchać map tego nie wychwyci i N75 nie będzie przesterowany celem zmniejszenia doładowania.
w 100% tak :bigok:

[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 12:58 ]
więc tak, bawiłem się z zaworkiem i raczej bez zmian.
a co ciekawe to nawet na odpiętym wężyku od map nie ma różnicy :blush: , co jest??.

: sob cze 06, 2009 15:08
autor: mavik
Znaczy co.. odpiąłeś węzyk na linii kolektor - ECU i nie straciłeś doładowania ?? :shock: :shock: :shock:

: sob cze 06, 2009 19:19
autor: Tobi80
No właśnie opisz to , ciśnienie masz seryjne z zaworkiem ?

: sob cze 06, 2009 20:28
autor: piter_s
Tobi80 pisze:No właśnie opisz to , ciśnienie masz seryjne z zaworkiem ?
normalnie seria, zakładałem zaworek tak jak ty i to samo, ściągnąłem zaworek było połączenie na trójniku i dalej tak samo jedzie mimo utraty ciśnienia na trójniku, a to ciekawe, kiedyś robiłem logi i były ok. :goof:

: sob cze 06, 2009 20:31
autor: Tobi80
Coś musiałeś zrobić nie tak , może nie dałeś zwężki ? masz wskażnik bostu ? cykne jakąś lepszą fotke tego mojego i będzie wszystko ładnie widać , tylko na fotosiku takie małe wychodzą .....

: sob cze 06, 2009 20:36
autor: piter_s
nie mam wskaźnika, ale zapodałem zaworek zwrotny taki jak do spryskiwaczy dają, może za mocny i w ogóle się nie otwierał.

: sob cze 06, 2009 22:23
autor: mavik
Tobi80, ta zwężka to gdzieś do kupienia czy zaadaptowałeś rurkę z otworkiem < 1mm?

: ndz cze 07, 2009 01:10
autor: Kris-THC
Widzę że chłopaki staracie się zrobić mechanicznego wirusa :green_fuck: nie lepiej program dobry zapodać? Na wskaźnik doładowania zakłada się zaworek jednokierunkowy żeby wskazówka nie skakała. Zresztą jest takie powiedzenie "z gówna bata nie ukręcisz" a dziurawienie układu dolotowego to już w ogóle chory temat. Zresztą takie dziwne zabiegi trzeba by poprzeć pomiarami na rolkach, zamiast robić dziury można założyć magnetyzar lub wlać ceramizer i efekt będzie podobny chłopaki :green_fuck:

[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 01:14 ]
piter_s pisze:normalnie seria, zakładałem zaworek tak jak ty i to samo, ściągnąłem zaworek było połączenie na trójniku i dalej tak samo jedzie mimo utraty ciśnienia na trójniku, a to ciekawe, kiedyś robiłem logi i były ok. :goof:
To może wepnij ten zaworek odwrotnie i zobacz co będzie. Ciekawe jak długo pojeździsz z przeładowaniem większym niż 0,5 bara. W ogóle to wrzuć logi po zabiegach i przed dłubaniem.

[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 01:16 ]
Może wastegate zapieczony ale powinien awarię złapać.

: ndz cze 07, 2009 03:29
autor: leo...
wasze kombinacje rozbiją się na VAG'u 01->08->008 IQ via ... :chytry:
pomijając pedał gazu który nie pozwoli podnieśc dawki paliwa do wyższego doładowania :helm: