Post
autor: JABcok20 » pn maja 18, 2009 20:55
Coś o tym czym zalewać chodnice
"W sytuacji awaryjnej bez obaw można dolać nawet duże ilości dowolnego płynu do chłodnic, ale wówczas warto przy najbliższej okazji wymienić płyn na nowy. Ważne: wymieniając go, zawsze warto przepłukać układ chłodzenia wodą albo wodą z dodatkiem płynu do czyszczenia chłodnic. Jaki rodzaj płynu? Prawie wszystkie obecnie produkowane płyny są uniwersalne, tzn. można je stosować do każdego auta. To dlatego, że w układzie chłodzenia płyn ma w większości aut kontakt z aluminium (np. w chłodnicy), a jednocześnie chroni elementy z innych materiałów, np. żeliwne kanały wodne bloku silnika. Inhibitory zawarte w płynie muszą być uniwersalne. Nie trzeba natomiast kupować gotowego płynu. Można kupić np. 3 l koncentratu i 2-3 l wody destylowanej. Taka mieszanka może mieć identyczne właściwości jak gotowy płyn, ale można też ją trochę udoskonalić - np. dolać trochę więcej koncentratu niż wody i osiągnąć temperaturę krzepnięcia gotowego płynu na poziomie np. -40°C. Nie wolno jednak wlewać do chłodnicy samego koncentratu! "
"Takich, które nie tylko chronią układ przed mrozem, ale także konserwują i zabezpieczają przed przegrzewaniem. Nie wszyscy wiedzą, że w hermetycznych układach chłodzenia ze względu na panujące tam ciśnienie podnosi się temperatura wrzenia cieczy. Odpowiedni skład chemiczny płynu przesuwa tę granicę jeszcze wyżej. Trudno w to uwierzyć, ale najlepsze produkty dostępne na naszym rynku „gotują się” dopiero powyżej 120 st. C! Jeśli do nowoczesnego samochodu przystosowanego do tego rodzaju płynów wlejemy zwykłą wodę – ryzykujemy, że nie przejedziemy nawet kilku kilometrów...
"Takich, które nie tylko chronią układ przed mrozem, ale także konserwują i zabezpieczają przed przegrzewaniem. Nie wszyscy wiedzą, że w hermetycznych układach chłodzenia ze względu na panujące tam ciśnienie podnosi się temperatura wrzenia cieczy. Odpowiedni skład chemiczny płynu przesuwa tę granicę jeszcze wyżej. Trudno w to uwierzyć, ale najlepsze produkty dostępne na naszym rynku „gotują się” dopiero powyżej 120 st. C! Jeśli do nowoczesnego samochodu przystosowanego do tego rodzaju płynów wlejemy zwykłą wodę – ryzykujemy, że nie przejedziemy nawet kilku kilometrów..."
"Współczesne płyny chłodnicze posiadają właściwości konserwujące układ chłodzenia. Dzięki temu wydłużają żywotność chłodnic, pomp cieczy chłodzącej termostatów, nagrzewnic wnętrza i przewodów gumowych"
[ Dodano: Pon Maj 18, 2009 20:56 ]
poza tym sam sprawdziłem i lepiej ciepło odprowadza płyn chłodniczy...
to mnoże być związane również z gęstościa obu cieczy
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 20:58 przez
JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426