Strona 3 z 3

: ndz maja 10, 2009 21:23
autor: vw_vandal
twardy pisze:Ja tam do diesla nic nie mam ,zamiast 1,6TD kup 1,9 TDI lub 2,5 TDI i będzie mozna dalej modzic
1.9 TDI to może ale 2,5TDI to szrot po 100tyś. wycierają się wałki i kilka tyśków nie twoję :) Co do kopcenia bedzie kopcił sadzą :) jak wszystko jest po ustawiane oglądnij filmiki z majówki i zobacz jak sypią sadzą tamte auta :) Moim zdaniem 1.6 TD nie wytrzymuje i tyle trzeba ten silnik zakuć aby wytrzymywał ;/ Ja nie jeżdze tym autem do kościoła w roku robie ok 80-100tyś i nie raz na trasie fantazja poniesie :) Pamietam jak leciałem z Wrocka do Krakowa na autostradzie trzymałem się za Audi A6, paka 80 km/h ponad 100km za nim leciałem. Na CPN pytał sie co tam mam. Myślał, że GTI lol :)
Co do modyfikacji próbowałem wszystkiego chyba :) Każdy bieg mogłem wyciągnąć do 6k obrotów 4S nie dawało rady, 4t dawało wiekszy Vmax ciekawe czy skrzynia od TDI by podeszła :chytry: ale już nie stać mnie na 4 silnik+remont :crazy:

: ndz maja 10, 2009 22:31
autor: JABcok20
skrzynia od 1.6td mam załozona do 1.9td rozrusznik jakis rozklekotany załozony aby odpalic i cos dziwnie skrzypie( chyba wybita tuleja miedziana w skrzyni w mocowaniu walka od rozrusznika. ale samochod pali( jeszcze nim nie jeździłem.
wiec myśle , że od 1,9 td podejdzie do 1.6td ale czy ma dłuższe biegi nie wiem . czy podejdzie od tdi ( jeszcze nie sprawdzalem( ale jak sie trafi okazja sprawdze:)

mam jeszcze pytanko
mam skrzynie od 1v sprzegło dwumasowe. czy jesli chcialbym zmienic skrzynie na dluzsza musze zmieniac kolo zamachowe?????

[ Dodano: Nie Maj 10, 2009 22:39 ]
arwam,
rozbierałem dzisiaj pompe 1.5 diesla bo od td mam załozona i czy wyjmiesz jedna podkładke czy stoczysz tłoczek bądz pokrywke rozfrezujesz, nie ma różnicy( tak na proste myslenie)
w podkładkach jest ta różnica, że może sie cos wytrzec ale jak rozebrałem orginał od td miałem po jednej podkladce z każdej strony ale 2mm a w 1.5 d miałem 2 z jednej i 1 z drugiej ( po 1mmgrubosci szt.).
Teraz mam jedna gruba z jednej strony a 2 cienka z drugiej wiec mam na długości 1mm mniej
Jeśli rozfrezowalbym pokrywke np. 1mm sprezyna przesunie sie 1mm dalej( tak samo tłoczek)
ale taki sam efekt bede miał jak wyjme gruba 2mm podkladke i wloże ciensza 1mm.

: pn maja 11, 2009 08:08
autor: arwam
JABcok20, co do timingu to nie należy tego robić w ten sposób że przy tych samych obrotach przesunięcie będzie większe bo w ten sposób kąt wtrysku robi się w górnych obrotach za wczesny lub za późny tylko skracasz tłocze lub wybieracz troszkę materiału z pokrywki po to żeby powiększyć zakres działania przestawiacza kąta wtrysku ale w niższych obrotach nie powinno się nic zmieniać jeśli to jest dobrze ustawione

: wt maja 19, 2009 20:56
autor: eldorado84
chłopaki też chce zrobić przelot 55-60mm, znalazłem taki temat na alledrogo
http://moto.allegro.pl/item630230983_ru ... cz_wa.html
25zł za 60cm rury, powiesz szczerze że dość drogo wyjdzie :(
a może by od innego golfa GTI czy tam VR albo passata 2.0 podebrał cały układ wydechowy a potem pospawał, i jeszcze mam pytanko, jeżeli zrobie układ wydechowy na 55-60mm to jaki końcowy tłumik, nie chce żadnych sportowych, najlepiej jakiś od diesla (z 2-ma kranikami) podebrał tylko z jakiego, moiże golf 4 TDI albo audi a6 TDI? nie wiem. podzieli sie ktoś może

: wt maja 19, 2009 21:15
autor: arwam
eldorado84,
daj pełny przelot i tylko puszkę zamiast ostatniego tłumika
na głośność nie będzie prawie odbiegał od oryginału chyba że będziesz się zbliżał do RED LINE

: wt maja 19, 2009 22:43
autor: JABcok20
http://moto.allegro.pl/item611648805_ru ... 55_mm.html
prosze 2 mtry 55mm. taki zamierzam kupic i pospawać jakimiś kolankami. Rozmawiałem ze sprzedawcą to byłby w stanie zalatwić kolanka. kwestia gotówki ale 4 metry wystarcza na cały wydech spokojnie...

: śr maja 20, 2009 15:38
autor: eldorado84
arwam pisze:eldorado84,
daj pełny przelot i tylko puszkę zamiast ostatniego tłumika
na głośność nie będzie prawie odbiegał od oryginału chyba że będziesz się zbliżał do RED LINE
chodzi ci o przelot na seryjnym wydechu który jest w 1.9TD? czy chodzi tobie o nowy wydech na rurach 55mm? Ja bym się skłaniał ku:
- zmiana turbiny na k24
- zmiana flanszy turbinki (kolanko) - nowy downpipe 70-65mm o długości ok 50cm, coś takiego (zamieszczam kilka fotek):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- no i tłumik końcowy - ale nie wiem z jakiego modelu podebrać żeby miał te 55mm, sądze że jakby zrobił to w taki sposób jak koleszka ze zdjęcia to sądze że by dało dobry "dół" i maksymalny moment obr. by się obniżył. I tu jeszcze moje pytanie czy zmiana orurowania na większą średnice + użycie alu rur do połączenia puszki filtra powietrza z turbiną - czy to ma jakikolwiek sens w TD?

: śr maja 20, 2009 20:33
autor: arwam
zamiast bawić się w dobieranie tłumików załórz tylko puszkę baz przegród co pomoże opróżniać silnik ze spalin a nie będzie na codzień tak głośne jak zwykły przelot.
przelot ma za zadanie zmniejszyć laga turbiny i polepszyć parametry w górnych obrotach.
do dodawania niutków trzeba zastosować dłuższy układ wydechowy.

: pt maja 22, 2009 19:52
autor: eldorado84
arwam pisze:do dodawania niutków trzeba zastosować dłuższy układ wydechowy.
możesz sprecyzować temat...

[ Dodano: Pią Maj 22, 2009 19:55 ]
arwam pisze:zamiast bawić się w dobieranie tłumików załórz tylko puszkę baz przegród co pomoże opróżniać silnik ze spalin
czyli rozumiem że radzisz zostać przy seryjnym wydechu i przerobić ostatni tłumik, a moze chociaż pokusić się o downpipe na 2,25-2,5 cala - ten downpipe jest warta zachodu?

: pt maja 22, 2009 21:06
autor: arwam
eldorado84 pisze:
arwam pisze:do dodawania niutków trzeba zastosować dłuższy układ wydechowy.
możesz sprecyzować temat...

[ Dodano: Pią Maj 22, 2009 19:55 ]
arwam pisze:zamiast bawić się w dobieranie tłumików załórz tylko puszkę baz przegród co pomoże opróżniać silnik ze spalin
czyli rozumiem że radzisz zostać przy seryjnym wydechu i przerobić ostatni tłumik, a moze chociaż pokusić się o downpipe na 2,25-2,5 cala - ten downpipe jest warta zachodu?
pierszy i środkowy tłumik zastąp rurką a ostatni pozbaw przegród jest wtedy cichy i nie utrudnia opróżniania silnika ze spalin

: sob maja 23, 2009 09:04
autor: eldorado84
pierszy i środkowy tłumik zastąp rurką a ostatni pozbaw przegród jest wtedy cichy i nie utrudnia opróżniania silnika ze spalin
chyba do końca się nie zrozumieliśmy :grin: a bardziej ja nie wytłumaczyłem co mam zrobione: nie mam kata, potem tłumika, został tylko końcowy z TDI (nie przerobiony). Pytałem dlatego o przerobienie wydechu na 55mm + downpipe ponieważ mam zamiar wymieniać turbo z k14 które mam na k24. I dlatego pytałem czy jest sens modzenie układu wydechowego pod k24 czy to nie jest przerost formy nad trścią, ponieważ zostane przy seryjnej pompie 9mm, mając teraz catch can, boost pin (który będzie też zrobiony hardcorowy), FMIC, gover mod, wyrególowane ciśnienie (tzw. mod łukiego), ori wtryski od aaz

: sob maja 23, 2009 11:09
autor: arwam
eldorado84, nie zależnie od średnicy wydechu jak top zrobisz to będą same zalety.
jedyny minus to że w górnych obrotach blisko czerwonej linii na obrotomierzu będzie głośniej niż na fabrycznym ale na codzień będzie cicho.
możesz nawet na 60mm zrobić i ma to sens

: sob maja 23, 2009 11:56
autor: eldorado84
arwam pisze:eldorado84, nie zależnie od średnicy wydechu jak top zrobisz to będą same zalety.
jedyny minus to że w górnych obrotach blisko czerwonej linii na obrotomierzu będzie głośniej niż na fabrycznym ale na codzień będzie cicho.
możesz nawet na 60mm zrobić i ma to sens
no i wszystko wiadomo, sądze że arwam-owi należy się punkcik, chyba wszystko zostało wytłumaczone. dzięki