Strona 3 z 4

: pn lut 16, 2009 10:09
autor: przemo_82
ja spokojnie jezdze biegi zmieniam tak przy 2200-2400 obr. oze faktycznie zamulam za bardzo i zamiast 50km/h na 4 biegu przy obtorach ponizej 2krpm jechac na trojce powyzej 2,4krpm przetestuje to teraz dzieki za rade

: pn lut 16, 2009 11:11
autor: arwam
przemo_82 pisze:ja spokojnie jezdze biegi zmieniam tak przy 2200-2400 obr. oze faktycznie zamulam za bardzo i zamiast 50km/h na 4 biegu przy obtorach ponizej 2krpm jechac na trojce powyzej 2,4krpm przetestuje to teraz dzieki za rade
ja mam AAZ i VNT20 u mnie to się sprawdza i może się u ciebie nie sprawdzć ale myślę że warto spróbować

: pn lut 16, 2009 14:38
autor: pq28
przemo_82 pisze:ja spokojnie jezdze biegi zmieniam tak przy 2200-2400 obr. oze faktycznie zamulam za bardzo i zamiast 50km/h na 4 biegu przy obtorach ponizej 2krpm jechac na trojce powyzej 2,4krpm przetestuje to teraz dzieki za rade
Jak kupiłem swojego AJM był strasznie zamulony, nie ciągną i palił powyżej 8l. Wkurzałem się, ale zacząłem nim ostrzej jeździć. Ciągnąć powyżej 3000 obr. Na początku nie chciał, ale z czasem zaczął. Teraz wkręca się nawet powyżej 4tys. Mam co prawda jakieś kłopoty (chyba z przepływką), ale jest znacznie lepiej. Spalanie spadło do ok.7l, chociaż też uważam że jest za wysokie.
Jakie powinno być spalanie? I jak je osiągnąć?

: śr lut 18, 2009 09:21
autor: DEPESZ
Ja niedawno wymieniłem pompę na wtryskową na nowszą (200 000km najechane ma) i oczywiście ustawił mechanik ką wtrysku.Pompa była zaplombowana i nikt w niej nie majstrował.Coś cienko mi chodził na niej i delikatnie o 1/4 obrotu wkręciłem śrubę z dawką.Wyszło mi teraz że pali 7,5 litra na 100km w delikatnym stylu jazdy w zimie i delikatnym mrozach i tak pół na pół w mieście i na trasie.Wydaje mi się że za dużo.Na poprzedniej pompie palił około 6 litrów.No i o co chodzi z tym spalaniem?Gdzie jest błąd?

: śr lut 18, 2009 09:36
autor: arwam
spróbuj przyśpieszyć delikatnie kąt wtrysku.
Pisałem jak w drugim twoim temacie.
Jak chodzi silnik w porównaniu do poprzedniej pompy ( ciszej czy głośniej?)

: śr lut 18, 2009 09:39
autor: DEPESZ
Silnik chodzi normalnie.Cicho pracuje.Pompa ustawiona jest u mechanika na przyrządzie.Dałem nieco większą dawkę paliwa o 1/4 obrotu śruby.Byś może to.

[ Dodano: 18 Lut 2009 08:42 ]
DEPESZ napisał/a:
Po zwiększeniu dawki, może mniej spalić????

tak, max moment będzie większy i dostępny wcześniej, i przy spokojnej jezdzie powinno spaść

[ Dodano: 18 Lut 2009 08:45 ]
wasil181 pisze:a ja mam takie pytanie czy po zwiększeniu dawki paliwa tak o pół obrotu spalanie jest duzo większe?(1,9 TD)
DEPESZ napisał/a:
Po zwiększeniu dawki, może mniej spalić????

tak, max moment będzie większy i dostępny wcześniej, i przy spokojnej jezdzie powinno spaść


Nikt raczej tego niemierzył ale z 1-1,5 litra napewno.

No i komu tu wierzyć????????

[ Dodano: 18 Lut 2009 09:38 ]
A co będzie jak zmniejszy się dawkę paliwa,np o 1/5 obrotu?Mniej mocy?Mniejsze spalanie?

: śr lut 18, 2009 10:54
autor: t0mal
Jeśli nie dymi ci na czarno to powinnio byc ok, a nie masz sladów ON na silniku? Suchutki? Cieknące przewody przelewowe moga powodować taki wzrost spalania.

: śr lut 18, 2009 11:06
autor: DEPESZ
Silnik suchy,przewody szczelne.

: śr lut 18, 2009 14:45
autor: arwam
DEPESZ pisze:A co będzie jak zmniejszy się dawkę paliwa,np o 1/5 obrotu?Mniej mocy?Mniejsze spalanie?
mocy mniej ale spalanie większe bo częściej musisz redukować

: śr lut 18, 2009 20:36
autor: adeus
U mnie spalanie było 10 l na 100 bo spod wtryskiwacza się lało. Wystarczyło dokręcić. Przy wysokim spalaniu wymiana przewodów przelewowych, sprawdzenie wtryskiwaczy i dopiero w ostateczności wina pompy i jej regulacja.

: śr lut 18, 2009 21:04
autor: DEPESZ
Kur...a mać, pali mi jakieś 10-11 litrów/100km.Na 100% wina pompy i jej ustawienia.Przewody przelewowe są suche a wtryski tez spoko.Poprostu ręce opadają.

: czw lut 19, 2009 11:32
autor: arwam
DEPESZ pisze:mi jakieś 10-11 litrów/100km.Na 100% wina pompy i jej ustawienia.

ja bym to paliwo lepiej wykorzystał :chytry:

[ Dodano: 19 Lut 2009 10:32 ]
tylko opony szybko by wyłysiały

: sob lut 28, 2009 15:47
autor: ajurczuk
i jak tam kolego nadal tyle pali czy juz wiesz co było nie tak bo jestem ciekawy :)

: sob lut 28, 2009 17:34
autor: przemo_82
spalanie nadal na poziomie 10 litrów (trasa 5,6-5,7 przy jezdzie 90-100km/h uwazam ze powinno byc leko mniej okolo 5,0-5,2)moj mechanik juz nawet wysnół teorie ze mam pompe od 1.6 GTD i sprawdzalismy boost pin czy nie byl przerobiony ale nie. on to okreslil tak : ze mam 1.9 TD ktory chodzi jak TDI tylko to spalanie nie wiadomo skad bo wszedzie sucho i wszystko co mozna było ustawic i sprawdzic jest ustawione. jedyne co to pompa kąt sprawdzony a reszte to mowi ze gdyby było cos nie tak to by nie odpalal na zimnym np. albo jakies jaja by sie działy wiec nadal jestem w punkcie wyjscia bez pomyslow