Strona 3 z 7

: śr sty 21, 2009 16:54
autor: AFN140KM
Alex pisze:...Napewno jeden? Niby na rysunku jest jeden, ale w tabeli są podane 2 sztuki:...
Tak, bo zauważ, że na rysunku masz dwie pozycje 10. Do termostatu jedna i pod obudowę pompu wody druga (korpus silnika -> obudowa pompy wody). Ilość 2 oznacza 2 szt. na auto, ale nie koniecznie w to samo miejsce.

: śr sty 21, 2009 17:20
autor: bradley
Alex, ja rowniez dziekuje za taka polemike. Zegary w golfie 4 sa takie, ze jak wejdzie na 90 stopni to choc beda wahania temperatury to wskaznik tam pozostanie. Ja sie grzecznie pytam jakie masz zegary u siebie bo byc moze ta seria zegarow miala jakis inny stabilizator i wskazowka jest bardziej czula a Ty wymyslasz mi od debili, ktorzy nic nie wnosza swoja wypowiedzia do tematu.
Baj baj :panna:

[ Dodano: 21 Sty 2009 16:24 ]
Zapomnialem dodac: zegary moga lezec, albo pokazywac nawet 110 a to nie znaczy ze termostat jest niesprawny jesli komputer odczytuja dobra temperature. Oczywiscie nie napisales czy sugerujesz sie wskazaniami wg vaga czy wskazowki, ale to przeciez nic nie wniesie do tematu i dalszego rozwiazania problemu, prawda?

: śr sty 21, 2009 17:47
autor: czyzaczek
Bradley, Ty się nie obrażaj tylko czytaj cały temat, wcześniej było napisane o mierzeniu temperatury płynu....

: śr sty 21, 2009 18:29
autor: bradley
Jesli Alex jest pewny, ze sprawny jest termostat, czujnik temperatury, licznik, odpowietrzony uklad to pozostaje chyba teza czyzaczek, o mikropeknieciu w okolicach krocca termostatu lub on sam jest niewlasciwy (nie ten rodzaj termostatu do krocca), za mocno lub za slabo dokrecony krociec.

: śr sty 21, 2009 18:51
autor: AFN140KM
bradley pisze:...o mikropeknieciu w okolicach krocca termostatu lub on sam jest niewlasciwy (nie ten rodzaj termostatu do krocca), za mocno lub za slabo dokrecony krociec...
Ale o jakim mikropęknięciu mówimy? Przecież nie w krućcu, bo nawet gdyby takie było to płyn by wyciekał na zewnątrz, a nie przelatywał przez termostat. Chyba, że z podstawy krućca zrobiła się "kołyska" i nie dociska o-ringu, ale wtedy też byłby wyciek płynu na zewnątrz.
W 1.9TDI powierzchnia krućca nie dotyka termostatu w żaden inny sposób jak tylko przez o-ring.

: śr sty 21, 2009 19:15
autor: TeDIk
:bigok: Witam.
Wiem ze znalezienie przyczyny nie jest proste ale licze na to ze
w koncu uda sie rozwiazac problem gdyz sam od niecalego
miesiaca zmagam sie z tym samym i mechanik mowi ze tak ma byc
tylko denerwujaca jest jazda ok.30km zeby zobaczyc na zegarach temp. otwarcia :kac:
70* dolny waz zimny / gorny cieply
80* to samo
ponad 90* dolny cieply i wiatrak chodzi

: śr sty 21, 2009 19:35
autor: AFN140KM
Znalazłem dowód na to, iż do termostatu w 1.9TDI jest tylko jeden o-ring. Taki zestaw sprzedaje FEBI jako pompa wody kompletna:

Obrazek

To są te dwa identyczne o-ringi z ETKA.

: śr sty 21, 2009 19:38
autor: czyzaczek
Alex, w świetle powyższych dowodów ( ha ha ha ).... to albo masz króciec do dupy i nie dociska termostatu alb masz takiego pecha, że oba termostaty trafiły ci się wadliwe :chytry:

: śr sty 21, 2009 21:00
autor: Alex
Taaaak... Chyba przyjdzie mi się z tym zmierzyć samemu kiedy znajdę więcej czasu - bo żaden mechanik nie ma czasu się "bawić" - dla każdego czas to pieniądz (nie ma się czemu dziwić). A ja na spokojnie sobie wszystko mogę zmierzyć i sprawdzić.

Wobec tego miałbym do kolegów jedną prośbę. Zwracam się do tych, którzy mają silnik 1Z i którym wszystko działa wzorcowo - proszę o podanie numeru katalogowego króćca termostatu - napewno jest takowy na nim wytłoczony. Miałbym jasność sytuacji kiedy się wezmę za swój. Może faktycznie jest on niewłaściwy?

: śr sty 21, 2009 21:27
autor: AFN140KM
Alex pisze:...proszę o podanie numeru katalogowego króćca termostatu - napewno jest takowy na nim wytłoczony. Miałbym jasność sytuacji kiedy się wezmę za swój. Może faktycznie jest on niewłaściwy?...
Co prawda ja nie mam 1Z, a AFN ale to nie powinno robić różnicy. Króciec był jeden w Golfie III dla wszystkich silników benzynowych i diesla od pojemności 1,6 do 2,0. Jego numer OE 037 121 121A i nigdy się nie zmieniał, więc u Ciebie też taki powinien być.

Obrazek

: śr sty 21, 2009 21:44
autor: Alex
Dzięki AFN140KM chyba pomogłeś mi najbardziej - oczywiście odpowiedni punkcik idzie na Twoje konto i konto jeszcze jednego kolegi. Zastanawia mnie teraz w jaki sposób moj kolega (pisałem o tym wcześniej) wsadził tam (pod termostat i nad termostat) 2 oringi do tego Tolledo? Jeśli wszystkie silniki VW mają ten sam króciec, to i w tym Tolledo musi być identyczny.

: śr sty 21, 2009 22:03
autor: AFN140KM
Alex pisze:...Zastanawia mnie teraz w jaki sposób moj kolega (pisałem o tym wcześniej) wsadził tam (pod termostat i nad termostat) 2 oringi do tego Tolledo? Jeśli wszystkie silniki VW mają ten sam króciec, to i w tym Tolledo musi być identyczny...
Nie mam bladego pojęcia, ale wtedy też jest jakiś problem ponieważ "grzybek" termostatu jest odsunięty od tej środkowej przylgni w obudowie pompy wody.
Zobacz na ten rysunek, to nie nasze TDI, ale bardzo podobny układ:

Obrazek

Według rysunku to "gość" z dwoma o-ringami może mieć problemy z ogrzewaniem w kabinie :grin: .

: śr sty 21, 2009 22:14
autor: czyzaczek
Alex, jak jednak zostanie wersja termostatu to zainwestuj w ten z firmy FEBI... Nr febi 17888, ja wszystkie podzespoły do mojego AXR wkładam z tej firmy i się nie zawiodłem..... (termostatu do mojego niestety nie ma w ofercie :/)

: śr sty 21, 2009 22:41
autor: Alex
Najważniejsze to chyba będzie sprawdzić dokładnie ten króciec - może z nim jest coś nie tak. Jak będę miał czas - to się za to wezmę.