Tak, bo zauważ, że na rysunku masz dwie pozycje 10. Do termostatu jedna i pod obudowę pompu wody druga (korpus silnika -> obudowa pompy wody). Ilość 2 oznacza 2 szt. na auto, ale nie koniecznie w to samo miejsce.Alex pisze:...Napewno jeden? Niby na rysunku jest jeden, ale w tabeli są podane 2 sztuki:...
Wymiana termostatu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Alex, ja rowniez dziekuje za taka polemike. Zegary w golfie 4 sa takie, ze jak wejdzie na 90 stopni to choc beda wahania temperatury to wskaznik tam pozostanie. Ja sie grzecznie pytam jakie masz zegary u siebie bo byc moze ta seria zegarow miala jakis inny stabilizator i wskazowka jest bardziej czula a Ty wymyslasz mi od debili, ktorzy nic nie wnosza swoja wypowiedzia do tematu.
Baj baj
[ Dodano: 21 Sty 2009 16:24 ]
Zapomnialem dodac: zegary moga lezec, albo pokazywac nawet 110 a to nie znaczy ze termostat jest niesprawny jesli komputer odczytuja dobra temperature. Oczywiscie nie napisales czy sugerujesz sie wskazaniami wg vaga czy wskazowki, ale to przeciez nic nie wniesie do tematu i dalszego rozwiazania problemu, prawda?
Baj baj
[ Dodano: 21 Sty 2009 16:24 ]
Zapomnialem dodac: zegary moga lezec, albo pokazywac nawet 110 a to nie znaczy ze termostat jest niesprawny jesli komputer odczytuja dobra temperature. Oczywiscie nie napisales czy sugerujesz sie wskazaniami wg vaga czy wskazowki, ale to przeciez nic nie wniesie do tematu i dalszego rozwiazania problemu, prawda?
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Jesli Alex jest pewny, ze sprawny jest termostat, czujnik temperatury, licznik, odpowietrzony uklad to pozostaje chyba teza czyzaczek, o mikropeknieciu w okolicach krocca termostatu lub on sam jest niewlasciwy (nie ten rodzaj termostatu do krocca), za mocno lub za slabo dokrecony krociec.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Ale o jakim mikropęknięciu mówimy? Przecież nie w krućcu, bo nawet gdyby takie było to płyn by wyciekał na zewnątrz, a nie przelatywał przez termostat. Chyba, że z podstawy krućca zrobiła się "kołyska" i nie dociska o-ringu, ale wtedy też byłby wyciek płynu na zewnątrz.bradley pisze:...o mikropeknieciu w okolicach krocca termostatu lub on sam jest niewlasciwy (nie ten rodzaj termostatu do krocca), za mocno lub za slabo dokrecony krociec...
W 1.9TDI powierzchnia krućca nie dotyka termostatu w żaden inny sposób jak tylko przez o-ring.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Witam.
Wiem ze znalezienie przyczyny nie jest proste ale licze na to ze
w koncu uda sie rozwiazac problem gdyz sam od niecalego
miesiaca zmagam sie z tym samym i mechanik mowi ze tak ma byc
tylko denerwujaca jest jazda ok.30km zeby zobaczyc na zegarach temp. otwarcia
70* dolny waz zimny / gorny cieply
80* to samo
ponad 90* dolny cieply i wiatrak chodzi
Wiem ze znalezienie przyczyny nie jest proste ale licze na to ze
w koncu uda sie rozwiazac problem gdyz sam od niecalego
miesiaca zmagam sie z tym samym i mechanik mowi ze tak ma byc
tylko denerwujaca jest jazda ok.30km zeby zobaczyc na zegarach temp. otwarcia
70* dolny waz zimny / gorny cieply
80* to samo
ponad 90* dolny cieply i wiatrak chodzi
- Alex
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
- Lokalizacja: Poddębice -> okolice
- Kontakt:
Taaaak... Chyba przyjdzie mi się z tym zmierzyć samemu kiedy znajdę więcej czasu - bo żaden mechanik nie ma czasu się "bawić" - dla każdego czas to pieniądz (nie ma się czemu dziwić). A ja na spokojnie sobie wszystko mogę zmierzyć i sprawdzić.
Wobec tego miałbym do kolegów jedną prośbę. Zwracam się do tych, którzy mają silnik 1Z i którym wszystko działa wzorcowo - proszę o podanie numeru katalogowego króćca termostatu - napewno jest takowy na nim wytłoczony. Miałbym jasność sytuacji kiedy się wezmę za swój. Może faktycznie jest on niewłaściwy?
Wobec tego miałbym do kolegów jedną prośbę. Zwracam się do tych, którzy mają silnik 1Z i którym wszystko działa wzorcowo - proszę o podanie numeru katalogowego króćca termostatu - napewno jest takowy na nim wytłoczony. Miałbym jasność sytuacji kiedy się wezmę za swój. Może faktycznie jest on niewłaściwy?
Ostatnio zmieniony śr sty 21, 2009 21:01 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
Co prawda ja nie mam 1Z, a AFN ale to nie powinno robić różnicy. Króciec był jeden w Golfie III dla wszystkich silników benzynowych i diesla od pojemności 1,6 do 2,0. Jego numer OE 037 121 121A i nigdy się nie zmieniał, więc u Ciebie też taki powinien być.Alex pisze:...proszę o podanie numeru katalogowego króćca termostatu - napewno jest takowy na nim wytłoczony. Miałbym jasność sytuacji kiedy się wezmę za swój. Może faktycznie jest on niewłaściwy?...
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- Alex
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
- Lokalizacja: Poddębice -> okolice
- Kontakt:
Dzięki AFN140KM chyba pomogłeś mi najbardziej - oczywiście odpowiedni punkcik idzie na Twoje konto i konto jeszcze jednego kolegi. Zastanawia mnie teraz w jaki sposób moj kolega (pisałem o tym wcześniej) wsadził tam (pod termostat i nad termostat) 2 oringi do tego Tolledo? Jeśli wszystkie silniki VW mają ten sam króciec, to i w tym Tolledo musi być identyczny.
[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
Nie mam bladego pojęcia, ale wtedy też jest jakiś problem ponieważ "grzybek" termostatu jest odsunięty od tej środkowej przylgni w obudowie pompy wody.Alex pisze:...Zastanawia mnie teraz w jaki sposób moj kolega (pisałem o tym wcześniej) wsadził tam (pod termostat i nad termostat) 2 oringi do tego Tolledo? Jeśli wszystkie silniki VW mają ten sam króciec, to i w tym Tolledo musi być identyczny...
Zobacz na ten rysunek, to nie nasze TDI, ale bardzo podobny układ:
Według rysunku to "gość" z dwoma o-ringami może mieć problemy z ogrzewaniem w kabinie .
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Alex, jak jednak zostanie wersja termostatu to zainwestuj w ten z firmy FEBI... Nr febi 17888, ja wszystkie podzespoły do mojego AXR wkładam z tej firmy i się nie zawiodłem..... (termostatu do mojego niestety nie ma w ofercie :/)
Life is Ride, Ride is Life!
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości