stało się! nie chce zapalić przy -20 :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » śr sty 07, 2009 17:41

Soldier_M pisze:Czy mogę mieć wszystkie padnięte świece (mam nadzieje że tak :P).
Wychodzi na to że diagnozę dobrą postawiłeś. Miałem to samo, wszystkie również były przepalone.



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » śr sty 07, 2009 17:43

Chciałem dziś je wykręcić i podpiąć pod akumulator na krótko, ale nie miałem niestety długiej nasadki 10. W piątek załatwię odpowiedni klucz i będę pewny na 100% po wykręceniu.


I jeszcze jedno pytanko do ogóły, co sądzicie o świecach do mojego ALH z tej stronki:

http://allegro.pl/item519711022_ngk_d_p ... di_vw.html
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 18:05 przez Soldier_M, łącznie zmieniany 1 raz.


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr sty 07, 2009 18:35

leykonrad pisze:
czyzaczek pisze:A jak padł, to jedyne co polecam Tobie sprawdzić to prąd ładowania z alternatora, czy to przypadkiem nie spowodowało rozładowania aku.... (jak będzie za niskie napięcie - prąd ładowania powinien mieć ok 14,4 V....
Prąd ładowania to raczej nie w Voltach :)
Koledze zapewne chodziło o napięcie mierzene na aku przy odpalonym samochodzie :D

[ Dodano: 07 Sty 2009 17:38 ]
Sztomel pisze:Wajsik ale to co podałeś to jest filtr do benzyny :P a jeśli go zastosowałeś do diesla to już inna sprawa mnie chodziło o taki filtr jak na tej fotce :

[url=http://images30.fotosik.pl/191/02f5658a364daf51m.jpg]Obrazek[/URL]
Nie no dużą puche mam zwykłą jak w oryginale,dałem dodatkowo na przewodzie wlotowym do dużego filtra taki mały przelotowy.Wiem ten z allegro jest do benzyny,dlatego mówię,mój jest identyczny tylko nie ma bibuły a siateczkę.Naturalnie przeznaczony do diesla.Uważam,że rozwiązanie dobre bo widać jak sie zbiera jakiś syf,czy nawet woda.

[ Dodano: 07 Sty 2009 17:47 ]
leoncio pisze:kolego wielblad2, shell i bp to to samo identyczne paliwo za wyjatkiem najmocniejszego pb
tutaj i ja się nie zgodzę,nie znam się może tak jak wy na certyfikatach itp ale lałem tu i tu i kultura pracy diesla jest lepsza na on z BP moim zdaniem.Dla mnie jako osoby która podjeżdża leje i płaci wyznacznikiem jakości jest praca silnika.Ale jak widzicie pomimo,że na papierze jest niższa temperatura mi zamarzło zeszłej nocy.Czasem jedno z drugim nie ma wiele wspólnego.Ale piszcie chętnie poczytam co wiecie,w końcu człowiek uczy się całe życie.
Aha i mam prośbę napiszcie jeśli uważacie się za kompetentne do tego osoby gdzie warato tankować :)


Obrazek

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 07, 2009 19:21

Wajsik pisze:
leykonrad pisze:
czyzaczek pisze:A jak padł, to jedyne co polecam Tobie sprawdzić to prąd ładowania z alternatora, czy to przypadkiem nie spowodowało rozładowania aku.... (jak będzie za niskie napięcie - prąd ładowania powinien mieć ok 14,4 V....
Koledze zapewne chodziło o napięcie mierzene na aku przy odpalonym samochodzie :D


Aha i mam prośbę napiszcie jeśli uważacie się za kompetentne do tego osoby gdzie warato tankować :)
Następny się czepia :D

Wyjaśniam, chodziło mi o NAPIĘCIE prądu mierzone na alternatorze, nie na akumulatorze. Bo czasem zdarza się, że w instalacji trochę go "ucieka" (wiem z autopsji, miałem osobny przewód do aku od alternatora :) )....

Wasik, tankuj tam, gdzie nigdy nie nadziałeś się na DZIADOWSKIE paliwo... Nie ma reguły gdzie warto... Stacje są prowadzone na zasadzie koncesji, więc jak właściciel zechce to na każdej markowej stacji może nam zgotować BIGOS :)

Pozdrowionka dla wszystkich :okej:
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 19:22 przez czyzaczek, łącznie zmieniany 1 raz.


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr sty 07, 2009 19:51

Nie czepia tylko wyjaśniłem koledze co autor miał na mysli :grin:
A co do paliwa to gadałem z gościem który handlował paliwem przez parę lat i powiedział tak:

Paliwa na stacji sa do ok -12 to,że na papierze jest inaczej to tylko na papierze.A shell i bp to to samo tylko do verwy i ultimate dodaje sie inne uszlachetniacze.Wszystko idzie z tych samych zbiorników.

Możecie mnie pogryźć teraz za to ale teraz taki ktoś jak ja któremu przy -15,-20 auto nie odpala bo paliwo jest mętne lub zakrzepnięte to taki tekst przemawia i jestem w stanie uwierzyć w powyższy cytat bo zarówno ja jak i ta osoba w praktyce sprawdziły słuszność tego stwierdzenia.


Obrazek

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr sty 07, 2009 19:59

Wajsik pisze:Paliwa na stacji sa do ok -12 to,że na papierze jest inaczej to tylko na papierze.A shell i bp to to samo tylko do verwy i ultimate dodaje sie inne uszlachetniacze.Wszystko idzie z tych samych zbiorników.
Kolego popieram.Wszystkie paliwa produkowane w Polsce
sa za przeproszeniem kupa warte.Miale okazje tankowac
za granica i wiem co mowie.Jestesmy zmuszeni lac ten gnoj
do naszych zbiornikow a efekty tego sa widoczne... chociaz by
powyzej.

Najlepsze paliwko maja nasi zachodni sasiedzi. :grin:


AFN 165,5@380,8

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » śr sty 07, 2009 20:24

8. Spełnia wymagania PN-EN 590.

Specyfikacja
Gęstość w 15&ordm;C, kg/m3 820-845
Zawartość siarki, max, mg/kg 50,0
Lepkość w 40&ordm;C, mm2/s 2,00 - 4,50
Temperatura zapłonu, min, &ordm;C 62
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, &ordm;C 0 ( lato )
-20 ( zima )
-10 ( okres przejściowy )
Indeks cetanowy, min 46,0
Liczba cetanowa, min 51,0
Badanie działania korodującego na miedzi (3h, 50&ordm;C), max 1

to tankujemy
jezeli ktos jest zainteresowany to wczesniej podalem linki do stron z asortymentem lotosu i to tankujemy na wiekszosci stacjach oczywiscie pomijajac orlen i bliska



Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr sty 07, 2009 21:00

Oj kolego Ty znowu mi jakieś dokumenty wklejasz które nijak się mają do tego co ja mam w samochodzie :jezor:

[ Dodano: 07 Sty 2009 20:02 ]
Albo nie,wydrukuje to wsadzę do schowka w golfie i zobaczymy czy jutro odpali :rotfl:


Obrazek

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr sty 07, 2009 21:03

W naszym kraju jeszcze dlugo to co jest na papierze,dalece odbiegac bedzie
od rzeczywistosci,z niekorzyscia dla naszych autek.
W mojej okolicy sa dwie stacje paliw sygnowane logiem LOTOS.
Powiem tak.Nie chcialbym byc zmuszony po raz drugi do zalania paliwa na
ktorej kolwiek z nich.
Kolego to,ze dany wyrob spelnia okreslone specyfikacje na papierku,rzadko kiedy
oznacza,ze je spelnia w prakyce.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr sty 07, 2009 21:12

Ja byłem bardzo ciekawy co mają do powiedzenia osoby które się na tym znają,wysłuchałem tutaj Was daliście tabelki wyniki,wysłuchałem kogoś kto handlował paliwem skonfrontowałem to z tym co mam w samochodzie i tak jak kolega napisał wyżej to co na papierze nie zgadza się z tym co jest w praktyce.Aczkolwiek każde zdanie szanuje,bo każdy ma jakieś źródło informacji :pub:


Obrazek

TKMKT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 30, 2007 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: TKMKT » śr sty 07, 2009 21:50

Okej, to tak, podjechał przyjaciel benzyniakiem z klemami. Podładowaliśmy ok 20min i po podkręceniu benzyniakia na wysokie obrony zapaliłem. Musiałem go kręcić ok 30sekund :/ czarny dym z rury poleciał, ale jeździ jak dawniej, zapala jak dawniej...kontrolka zgasła. Podjechałem do znajomego mechanika i podłączyłem aku na 2h do porządnego prostownika, teraz to inna bajka, jaśniej w środku żaróweczki świecą, jaśniej światła drogowe, zapala pinknie... może lepsze paliwo (tankowałem na Lukoilu) - jakieś BP Ultimate czy coś?



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 07, 2009 21:57

Podładowaliśmy??????? z drugiego auta??????

Jeżeli tak to się nie zrozumieliśmy, ale skoro nic się nie stało to się cieszę!!!!!

Paliwo wpływu wielkiego nie ma - chyba że totalny syf - ale na Łukoilu nikt z moich znajomych nie narzekał..... (także ze Strzelina, który leje we Wrocku na Łukoilu i jest happy :) )

P.S. Sprawdził Ci ten mechanior alternator?????


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

TKMKT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 30, 2007 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: TKMKT » śr sty 07, 2009 22:15

Tak - alternator ok.

Podładowaliśmy = podpięliśmy klemy do jego aku i mojego, jego autko chodziło... coś w tym złego?



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 07, 2009 22:20

Ja bym tak swojego nie częstował prądem, no chyba, że odpiąłbym swoje klemy :)


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 133 gości