Strona 3 z 4

: sob sty 17, 2009 10:25
autor: roman58
To może i gniazd zaworowych nie zrobi bo to frez i nie wyjdą.

: ndz sty 18, 2009 02:03
autor: abrams
arwam pisze:a po drugie to po napawaniu materiał straci swoją wytrzymałość.
z tego co ja w robocie wyżarzam stal po spawaniu to sam spaw ma lepsze właściwości niż sam materiał obok spawu... no i dodać że trzeba wiedzieć czym spawać w sensie materiału dodawanego bo inaczej wyjdzie kiszka :green_fuck: .....
zazwyczaj jak się coś pospawa gdzie strzela ?? spaw czy koło spawu ??

: ndz sty 18, 2009 12:31
autor: DULUŚ
kolo spawu,zreszta na temat obrubki metalu to napewno wiesz duzo:D skoro jestes wyzazaczem:D

: ndz sty 18, 2009 14:31
autor: abrams
można by spróbować wyżarzyć taki wał po napawaniu .. ciekawe ile by to chodziło :)

: ndz sty 18, 2009 18:55
autor: hutton
a wiecie moze jaki koszt takiego szlifowania po wczesniejszym wyjeciu walu
i czy pozniej trzeba nowe panewki

: ndz sty 18, 2009 20:31
autor: GreenTroll
hutton robiliśmy to ze dwa lata temu w golfie i facet wziął za szlif wału 300 PLN. No do tego musiały być nowe panewki, bo stare były wyjedzone jak du... pinokia przez korniki.
Ogólnie to miałem też taki przypadek, że przyjechał klient, który sam ściągnął koło zębate w passacie z silnikem AHU albo 1Z, a potem na kleju dokręcił śrubą na maxa, ale jajca były takie, że szybko pojechał do mechanika, bo coś mu silnik nie tak chodził. Okazało się, że w jakiejś partii tych silników było coś a'la "zabezpieczenie" przed nieautoryzowanym dostępem w postaci właśnie odkręcającej się później śruby na wale korbowym. Przyjechał do nas i jedynie ratował go szlif, bo wał już nabrał bić. Tak ogólnie to ile można szlifować, to można, ale też jeśli wał ma zbyt duże bicie, to należy go wymienić.
Pozdrawiam

: ndz sty 18, 2009 21:20
autor: piter_s
hutton pisze:czy pozniej trzeba nowe panewki
to zalezy, jak jest zjechany materiał na panewkach to do wymiany, ale trzeba pomierzyć wał czy równo sie wyrobił, bo jak nie to wał do szlifu i wtedy nadwymiarow panewki, czasem wał jest równomiernie wyrobiony i można zapodać nominalne panewki.

: pn sty 19, 2009 00:24
autor: arwam
abrams pisze:z tego co ja w robocie wyżarzam stal po spawaniu to sam spaw ma lepsze właściwości niż sam materiał obok spawu... no i dodać że trzeba wiedzieć czym spawać w sensie materiału dodawanego bo inaczej wyjdzie kiszka .....
zazwyczaj jak się coś pospawa gdzie strzela ?? spaw czy koło spawu ??

Ja Ci Panie nie wróg ale z czego masz wał korbowy?

: pn sty 19, 2009 00:37
autor: abrams
arwam, jestem wyżarzaczem a nie spawalnikiem :) nie wiem z czego dokładnie z jakiego stopu ...... ale co wnioskujesz ze się nie da tego spawać ??

: pn lut 09, 2009 09:56
autor: mike_00
Witajcie wszyscy,

wczoraj ogladalem silnik w moim golfie i zobaczylem ze kolko zaznaczone na zdjeciu leciutko "faluje".

jak sie nazywa te kolo?, czy konieczna jest naprawa tego?

jesli tak, to napiszcie co mnie czeka, wydatki i co bedzie robil mechanik.
mam pecha do mechanikow, zawsze cos mi zle zrobia - boje sie oddawac, gdy nie wiem co beda dokladnie robic.

co wy na to


Obrazek

: pn lut 09, 2009 19:28
autor: miazga
to jest tzw tlumik drgan o ile dobrze pamietam... przyjrzyj sie dobrze czy to kolo sie giba i czy giba sie rowniez to metalowe na ktore jest nawiniety pasek od wspomagania bo jak tak to moze byc nie ciekawie

: pn lut 09, 2009 21:36
autor: hutton
to jest wada tdi-kow jelsli zaczelo dopiero to moze znaczyc ze zrobil sie minimalny luz miedzy zebatka a czloelem walu sprobuj wymienic sama zebatke moze bedzie dobrze jesli nie to juz cie czeka to co mnie czyli szlif czola walu

: wt mar 03, 2009 23:35
autor: romusek
Koledzy tak wygląda frez czołowy do równania wału w waszym przypadku:
http://moto.allegro.pl/item561158958_fr ... _5tdi.html

Większość dobrych warsztatów takie narzędzie posiada i za niewielkie pieniądze można to zrobić na samochodzie bez większych kosztów i po problemie.

: wt mar 03, 2009 23:46
autor: mike_00
spoko wyglada fajnie, szkoda za w boschu takie frezowanie nic mi nie pomoglo :(