Racja , spojrzałem na pierwsze zdjęcie od góry , a tam jest pokazany N-75
: wt gru 09, 2008 18:08
autor: D1_PITER
Adamm pisze:PITERsca, to zdjecie niby zaworu n-75 to dales ale to jest n-108 do sterowania EGR
Tak to prawda.. Myślałem, że tak samo wyglądają to o to samo chodzi :p
Dodaje dwa filmy. Nudziło mi się to nakręciłem
Odpalanie i praca:
[youtube][/youtube]
Odpalanie i praca napinacza:
Praca - napinacz już nie wariuje:
[youtube][/youtube]
Dymienie:
[youtube][/youtube]
: wt gru 09, 2008 19:44
autor: Adamm
mam nadzieje ze miales silnik rozgrzany zanim mu odrazu po odpaleniu dawales w palnik?:P
: wt gru 09, 2008 19:48
autor: D1_PITER
No dość ciepły był.. Jak będę miał czas i przyjdą mrozy nagram film jak TDI powinien odpalać na mrozie bez świec żarowych
Sztomel pisze:
silnik 1Z fabrycznie ma turosprężarkę bez zmiennej geometrii łopatek - siedzi w nim turbina z zaworem upustowym wastegate
Ten zawór upustowy w jakich sytuacjach działa? Czy jest to zawór bezpieczeństwa czy coś pokroju BOV'a ;>?
: wt gru 09, 2008 20:27
autor: Adamm
PITERsca, dziala na takiej zasadzie ze turbo ma klaple upustowa ( i ta droga wiekszosc spalin omija wirnik napedowy) i otwierana jest ta klapka cisnieniem wytwarzanym przez turbo, ktore to cisnienie puszczone jest przez n-75 by komputer mogl dowolnie (zgodnie z napisanym programem) ja otwierac
: wt gru 09, 2008 20:35
autor: bradley
Adamm, da sie wastegata mechanicznie skrecic? Zeby ograniczal cisnienie pozniej? Obawiam sie, ze u mnie jest juz zużyty przez zab czasu i puszcza cisnienie za wczesnie, przez co nie zblizam sie nawet do seryjnych 0.8bar
edit: Słownictwo ... następnym razem poleci warn
damcio151
: wt gru 09, 2008 20:39
autor: Adamm
z tego co pamietam nie ma takiej opcji bo tym steruje n75
a nie masz go walnietego przypadkiem i za wczesnie Ci puszcza?