Strona 3 z 3

: wt gru 09, 2008 12:35
autor: Adamm
bradley, ale w 1Z z 94 rury byly inne jak w 1Z z 95 - 96

: wt gru 09, 2008 12:52
autor: MZiobro
nie jestem pewien na 100% ale to co pokazujecie to nie AFN bo AFN ma inny kolektor ssący....

: wt gru 09, 2008 16:55
autor: D1_PITER
Witam Was forumowicze!

Właśnie wróciłem od auta z nową dawką zdjęć i informacji :)


Po pierwsze - zdjęcia zaworu N75:

Zawór podany przez Sztomel'a jako do AFN:
Obrazek

Zdjęcie zaworu w moim TDI:
Obrazek
Ze zdjęcia widać, że zawory są identyczne.


Zdjęcie wlepy, wskazuje ona na silnik 1Z:
Obrazek
I w tym miejscu proszę o informacje jak rozkodować całą wlepę.


Dodaje jeszcze zdjęcia turbinki, tyle co aparatem na ślepo ucelowałem:
Obrazek Obrazek
Ta rurka co idzie od lewej strony kadru do turbiny to smarowanie?

: wt gru 09, 2008 17:24
autor: homsky
PITERsca pisze:Właśnie wróciłem od auta z nową dawką zdjęć i informacji
N-75 jest z golfa czwórki :helm:

turbine masz na 100% WG

: wt gru 09, 2008 17:26
autor: Adamm
PITERsca, to zdjecie niby zaworu n-75 to dales ale to jest n-108 do sterowania EGR

n-75 ma bialy lepek :P a n-108 czarny

wiec masz 1Z jesli tylko taki tam u CIebie siedzi

[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 4:26 pm ]
homsky, to zawor n-108 nie n-75 :P

[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 4:27 pm ]
PITERsca, tak to przewod smarowania

: wt gru 09, 2008 17:37
autor: maroTdi
PITERsca pisze:I w tym miejscu proszę o informacje jak rozkodować całą wlepę.
http://www.bitnet.ro/vw/prdecoder/ wpisz i daj jezyk polski

: wt gru 09, 2008 17:39
autor: homsky
Adamm pisze:homsky, to zawor n-108 nie n-75
Racja , spojrzałem na pierwsze zdjęcie od góry , a tam jest pokazany N-75 :helm: :helm: :helm:

: wt gru 09, 2008 18:08
autor: D1_PITER
Adamm pisze:PITERsca, to zdjecie niby zaworu n-75 to dales ale to jest n-108 do sterowania EGR
Tak to prawda.. Myślałem, że tak samo wyglądają to o to samo chodzi :p


Dodaje dwa filmy. Nudziło mi się to nakręciłem :P

Odpalanie i praca:
[youtube][/youtube]

Odpalanie i praca napinacza:

Praca - napinacz już nie wariuje:
[youtube][/youtube]

Dymienie:
[youtube][/youtube]

: wt gru 09, 2008 19:44
autor: Adamm
mam nadzieje ze miales silnik rozgrzany zanim mu odrazu po odpaleniu dawales w palnik?:P

: wt gru 09, 2008 19:48
autor: D1_PITER
No dość ciepły był.. Jak będę miał czas i przyjdą mrozy nagram film jak TDI powinien odpalać na mrozie bez świec żarowych :P
Sztomel pisze:
silnik 1Z fabrycznie ma turosprężarkę bez zmiennej geometrii łopatek - siedzi w nim turbina z zaworem upustowym wastegate
Ten zawór upustowy w jakich sytuacjach działa? Czy jest to zawór bezpieczeństwa czy coś pokroju BOV'a ;>?

: wt gru 09, 2008 20:27
autor: Adamm
PITERsca, dziala na takiej zasadzie ze turbo ma klaple upustowa ( i ta droga wiekszosc spalin omija wirnik napedowy) i otwierana jest ta klapka cisnieniem wytwarzanym przez turbo, ktore to cisnienie puszczone jest przez n-75 by komputer mogl dowolnie (zgodnie z napisanym programem) ja otwierac

: wt gru 09, 2008 20:35
autor: bradley
Adamm, da sie wastegata mechanicznie skrecic? Zeby ograniczal cisnienie pozniej? Obawiam sie, ze u mnie jest juz zużyty przez zab czasu i puszcza cisnienie za wczesnie, przez co nie zblizam sie nawet do seryjnych 0.8bar

edit: Słownictwo ... następnym razem poleci warn

damcio151

: wt gru 09, 2008 20:39
autor: Adamm
z tego co pamietam nie ma takiej opcji bo tym steruje n75

a nie masz go walnietego przypadkiem i za wczesnie Ci puszcza?