Strona 3 z 5

: śr paź 15, 2008 21:59
autor: kenorb85
Czy w ogóle słychać w Twoim TD świst turbiny? Turbo możesz jeszcze sprawdzić w prosty sposób: chwyć i dość mocno ściśnij wąż łączący turbo i kolektor a następnie przygazuj (ręką na regulatorze, oczywiście na rozgrzanym silniku) i zobacz czy wąż się pręży. Na postoju turbina dużo nie napompuje, ale wystarczająco aby coś poczuć. Moja bynajmniej dość mocno się pręży. Bo jeśli nie słyszysz turbiny to może już po niej.

I jeszcze mi coś przyszło do głowy. A obserwujesz na swoim wskaźniku lekkie podciśnienie przy przyspieszaniu z postoju? Bo u mnie takie coś występuje. U innych forumowiczów również.

: śr paź 15, 2008 22:05
autor: Capulet
kenorb85 pisze:I jeszcze mi coś przyszło do głowy. A obserwujesz na swoim wskaźniku lekkie podciśnienie przy przyspieszaniu z postoju? Bo u mnie takie coś występuje. U innych forumowiczów również.
U mnie wskaźnik niestety jest cały czas na 0 ....... ;/

: śr paź 15, 2008 22:12
autor: kenorb85
To w sumie dziwne bo jak nie ma doładowania to chociaż ssanie powinien pokazywać. Ale tego nie jestem pewien. Możesz odłączyć ten wąż kolektor-turbo i przerobić TD na D. Może wtedy coś pokaże, np ssanie.

: sob paź 18, 2008 14:06
autor: educh1985
Capulet, witam i jak dales rade z tym wskaznikiem tez wlasnie kupilem wskaznik i podlaczylem dokladnie jak ty. i nic nie pokazuje przy dodawaniu gazu na postoju spadnie ponizej 0 milimetr a pozniej milimetr nad zero i to wszystko. LIPA i tyle. Daj znac czy cos tam wykombinowales. :crazy:

: sob paź 18, 2008 14:55
autor: Capulet
educh1985, niestety sobie z tym nie poradziłem u mnie jest dokładnie jak u ciebie :grrr: w poniedziałek wybieram się do mechanika bo widzę że sam sobie z tym nie poradzę także dam znać na początku tygodnia co i jak wyszło :)

: sob paź 18, 2008 17:18
autor: EasyRider
Na moje to turbina pompuje bo inaczej nie byłoby efektu po zmianie pina bo nie ruszałby się z powodu braku ciśnienia. Ja stawiałbym na przykleszczenie przewodu między trójnikiem a wskaźnikiem jakimś plastikiem albo czymś takim. Polecam sprawdzić najpierw to. Można przeprowadzić do kabiny wężyk przy kablach przez dziurki w ścianie grodziowej i podpiąć wskaźnik. mieć go połączonego tylko z wężykiem i wtedy sprawdzić czy coś wskazuje.

: sob paź 18, 2008 17:23
autor: Capulet
EasyRider pisze:Na moje to turbina pompuje bo inaczej nie byłoby efektu po zmianie pina bo nie ruszałby się z powodu braku ciśnienia. Ja stawiałbym na przykleszczenie przewodu między trójnikiem a wskaźnikiem jakimś plastikiem albo czymś takim. Polecam sprawdzić najpierw to. Można przeprowadzić do kabiny wężyk przy kablach przez dziurki w ścianie grodziowej i podpiąć wskaźnik. mieć go połączonego tylko z wężykiem i wtedy sprawdzić czy coś wskazuje.
Przewody są u mnie na 100% drożne :) nic ich nie zatyka ani nie przy kleszcza a ciśnienia brak :/

: sob paź 18, 2008 17:28
autor: andrew.zbyrko
Capulet pisze:Przewody są u mnie na 100% drożne nic ich nie zatyka ani nie przy kleszcza a ciśnienia brak :/
może króciec na kolektorze dolotowym jest zatkany? zdjemij z niego wężyk i przegazuj powinno troche dmuchać

: sob paź 18, 2008 17:32
autor: Capulet
andrew.zbyrko, pisałem wcześniej w temacie że grzebiąc przy kolektorze ten króciec mi się ułamał :grrr: zdjąłem ta nasadkę i dorobiłem nowe :) na pewno drożne ! ;) Ciśnienia dalej brak :/

: ndz paź 19, 2008 23:56
autor: educh1985
Capulet, witam mam pytanie masz zaslepiony EGR,

: pn paź 20, 2008 07:45
autor: Capulet
educh1985 , podejrzewam ze nie :chytry: jak to sprawdzić i czy moze to mieć jakis wpływ ? :chytry:

: pn paź 20, 2008 08:42
autor: zun
Ja zamontowałem dokładnie pod ten sam króciec wskaźnik i mam tak , że na wolnych obrotach wskazówka wariuje , tzn. skacze w dużym tempie między 0 a 0,2 , co jest dość nienormalne , bo jeśli już ma coś pokazywać na wolnych obrotach to ma to być raczej podciśnienie. Jak juz obroty wzrosną to dopóki turbina nie zacznie dmuchać pokazuje 0 (co też jest nie normalne , bo powinno być podciśnienie) a jak zacznie dmucha turbina to pokazuje jakie 0.2 , 0.3 - coś strasznie mało :(. A jak u innych , też mają podłączony pod ten króciec i działa prawidłowo ??

: pn paź 20, 2008 08:48
autor: SToRM
zun pisze:co też jest nie normalne , bo powinno być podciśnienie
Masz turbodiesla a nieturbo benzyne.. Brak Ci przepustnicy, zeby podcisnienie sie pojawialo ;)

: pn paź 20, 2008 09:22
autor: Pyton50
Witam.Kupiłem nowy wskaznik doładowania podłączyłem do 1.6td w miejsce zaślepionego króciaka w kolektorze ssącym i na wolnych obrotach wskazówka wariuje że aż brzęczy cały wskaznik co jest grane!!! :grrr: Ma ktoś tak samo? :hmm: