: pt wrz 26, 2008 07:09
AFN140KM oczywiście masz rację, ja słyszałem o 4 możliwościach ustawień rozrządu w zależności od paska i tego czy jest czujnik na wale itp, ale:AFN140KM pisze:Nie chcę być złośliwy, ale z czasem doświadczenie przeradza się w rutynę, a ta jak wiadomo potrafi zgubić... .MRCZ pisze:...Już ten temat przerabiałem, zbyt mocno naciągniętego paska i stwierdziłem, że ten mechanik ma zbyt duże doświadczenie żeby taką gafe walnąć...
Zapytaj mechanika, czy wiedział o tym, że do Renault 1.9 występuje aż 6 różnych pasków rozrządu, przy czym każdy z nich ma 153 zęby, czasem różnią się szerokością, ale tylko o 0,6mm, no i modułem zęba!
Osobiście widziałem trzy różne paski rozrządu (nowe z półki) do 1.9dCi i 1.9dTi, na pierwszy rzut oka one naprawdę się niczym nie różniły.
Przeczytajcie to, można zwariować: http://www.gates.com/europe/file_save_c ... Diesel.pdf
Nie ma więc gwarancji, że pasek, który został zamontowany u Ciebie był paskiem prawidłowo dobranym.
1) Pasek rozrzadu nie był zmieniany,
2) Przy przestawionym rozrządzie auto by ciężko paliło, głośno chodziło, dymiło i inne tam a tu po całym zabiegu cicha równa praca silnika,
3) Przy złym ustawieniu rozrządu mogłoby się coś uszkodzić a tu zawory, tłoki nic nie ruszone oprócz połamanego wałka i pokiereszowanej głowicy w miejscu jego zamontowania.