Jakie są maksymalne obroty nieszkodliwe dla silnika?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

miras_ma9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 22:32
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: miras_ma9 » śr wrz 17, 2008 18:00

wesol pisze:Nie , nie i jeszcze raz nie. W silnikach ZS jest tak ze powietrze jest sprezane i ono osiaga wysoka temperature i dlatego wtrysk w odpowiednim momecie decyduje o zaplonie. Dziej sie to z recji tego ze diesle maja dosc wysoki stopien sprezania bo okolo 19 a benzyniaki maja mniejwiecej 10 a w turbo benzynach nawet jeszcze mniej bo 8,5. W dieslach liczy sie liczba cetanowa a w benach liczba oktanowa. Ta pierwsza odpowiada za zdolnosc do samozaplonu a ta druga za odpornosc na spalanie detonacyjne. Mimo ze oba silniki sa silnikami spalinowymi to niestety nie za wiele maja ze soba wspolnego jesli chodzi o zasade dzialania.
Zasade działania silników znam doskonale, stopnie sprężania i wszystko to co tu napisałeś równierz... nie urodziłem sie wczoraj i nie tylko Ty to studiowałeś :hmm:

Rozumiem że 3x "nie" odnosi sie do tego że Diesel nie może kręcić sie tak wysoko jak benzyna, bo z tego co wiem to nie może i jest to ograniczone fizycznie (lotnośc paliwa -> prędkość spalania) a nie mechanicznie. Zastanawiam sie jakie maksymalne prędkości obrotowe może osiągnąć silnik Diesla (mając na uwadze różne rodzaje wtrysku paliwa).

Poza tym kolega słusznie zauważył że ZS i Diesel to nie zawsze to samo. Wiem że autor tematu nie o to pytał ale że dyskusja miejscami zeszła na ten temat to chciałbym go troche podrążyć.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr wrz 17, 2008 18:19

miras_ma9 pisze:Zastanawiam sie jakie maksymalne prędkości obrotowe może osiągnąć silnik Diesla (mając na uwadze różne rodzaje wtrysku paliwa).
W 1,9TD 1,6TD do 5,5k obr napewno bez większych strat Nm oczywiści po małej przeróbce pompy[dawkowanie na wys obr] a jak widać na wykresie od pompy z 1,6TD
początek tłoczenia zmniejsza się opóźniając kąt wtrysku powyżej 4k obr co działa na niekorzyść Nm powyżej tych 4k,
Dla przykładu 2,5tdi R5 z vwLT35 kręci sie do ok 6k obr, oczywiście w serii.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9270
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr wrz 17, 2008 21:50

Nie wiem czy ktos tu rozbieral np pompe rotacyjna bo w niej wlasnie w srodku jest takie cos co ogranicza obroty silnika wlasnie i dziala na zasadzie sily odsrodkowej. Po cos to chyba jest co nie. Wiem swoje i powiem w skrucie krecenie diesla grubo powyzej 4 tys obr ni ema sensu bo moc praktycznie nie wzrasta, co innego w benach.W benie mozna zrobic mniejszy skok tloka ale za to zwiekszyc jego srednice i juz mamy ta sama pojemnosc skokowa ale calkiem inna charakterystyke silnika, moc, obroty itp. Kiedys czytalem artykuł w gazecie ze honda civic ( juz nie pamietam z jakim silnikiem ale miala ponad sto koni) ma problemy z ruszaniem- znaczy sie jest za slaba. Wlasnie oto chodzilo ze honda ma silnik o obrotach juz nieco wyzszych i zeby ruszyc trzeba go niestety wkrecic troszke. Pamietam ze koles wlasnie mial civica 1.4 i mial ostrego byta ale jak butowal to potrafil spalic nawet 17L na setke. Niema nic za darmo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr wrz 17, 2008 22:07

wesol pisze:Nie wiem czy ktos tu rozbieral np pompe rotacyjna bo w niej wlasnie w srodku jest takie cos co ogranicza obroty silnika wlasnie i dziala na zasadzie sily odsrodkowej
jest też ograniczenie dawki paliwa na wysokich obrotach
wesol pisze:Po cos to chyba jest co nie
po modach, tą rolrę przejmuje prawa noga i wtedy kierowca decyduje o obciąrzeniu silnika na czerwonych kreskach
wesol pisze:krecenie diesla grubo powyzej 4 tys obr ni ema sensu bo moc praktycznie nie wzrasta,
i Tu bym sie kłucił, w moim przypadku odczuwalny moment jest porównywalny przy 5k co przy 3k, powyżej 5,5k nigdy nie kręciłem, oczywiści pompa modzona w [govmod w troszke inny sposób niż koledzy opisują na forum]
wesol pisze:W benie mozna zrobic mniejszy skok tloka ale za to zwiekszyc jego srednice i juz mamy ta sama pojemnosc skokowa ale calkiem inna charakterystyke silnika, moc, obroty itp.
zgadzam sie że nasze diesle nie są technicznie przygotowane do pracy na tak wysokich obrotach, i w przypadku kręcenia z przeróbkami, spalanie bardzo wzrasta w stosunku do mocy, tak samo obciąrzenie silnika,
Nie mówie że można spokojnie jezdzić na wysokich obrotach, tylko gdzie ta granica jest i co na nią wpływa?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Gerart
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: czw gru 27, 2007 18:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gerart » pt wrz 19, 2008 01:44

tomasz28, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667 szczególnie polecam pkt 18


Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą - Mark Twain
29.07.2010 - Independence day - And He Lived Happily Ever After . . .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 96 gości