Strona 3 z 4

: śr wrz 10, 2008 15:42
autor: greg6.7
Witam

Wiedzialem ze pod pokrywa zaworow jest odolejacz ale sadzilem ze ta okragla puszka to swego rodzaju 2 stopien odolejacza (nie wiedzalem ze to zawor). Dzieki Sztomel za wyjasnienie.

W kazdym badz razie mialem podobnie zaolejony wezyk od odmy jak ty i u mnie pomoglo umycie od srodka tej puszki. Teraz mam sucho.

Pozdrawiam Greg

: ndz paź 26, 2008 09:44
autor: djmad
rozebralismy ten odolejacz i nie ma w srodku tej membramy ... (ktos ja wymontowal?) gdzie moge dostac ta membrame lub caly odolejacz nowy?

: ndz paź 26, 2008 11:15
autor: Sztomel
djmad w serwisie VW kosztuje około 70 zł.

: ndz gru 07, 2008 07:48
autor: Krakulec
no to dobra odma jakby skrapla opary z oleju tak ma sie to rozumiec ? i drugie pytanie dlaczego od odmy ktora jest na klawiaturze idzie wezyk ktory sie łaczy razem z rura od powietrza, to po co on to ciagnie przez ta rure jesli wszystko zostaje w odmie albo i nie moze mi to ktos jakos wyjasnic

: ndz gru 07, 2008 09:45
autor: piter_s
a tak z ciekawosci zapytam, w mk3 jest tez taka siateczka na wlocie do puszki filtra???

: pn gru 08, 2008 04:33
autor: Krakulec
tego ci nie powiem bo mam tu w wsadzone 1.6 TD JR

: pn gru 08, 2008 13:08
autor: Sztomel
Krakulec pisze:no to dobra odma jakby skrapla opary z oleju tak ma sie to rozumiec ? i drugie pytanie dlaczego od odmy ktora jest na klawiaturze idzie wezyk ktory sie łaczy razem z rura od powietrza, to po co on to ciagnie przez ta rure jesli wszystko zostaje w odmie albo i nie moze mi to ktos jakos wyjasnic
postaram się wyjaśnić :
odma - co to jest i jaką pełni funkcję : http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html

za skraplanie i zatrzymywanie opar i mgły olejowej przedostającej się do układu dolotowego w silniku wraz z gazami ze skrzyni korbowej odpowiedzialny jest odolejacz (separator oleju), który znajduje się pod pokrywą zaworów (zamieściłem jego foto na poprzedniej stronie tematu);
od zaworu regulacji ciśnienia (czarnego dysku na pokrywie zaworów) idzie wężyk do rury powietrza zasysanego przez turbo z filtra powietrza dlatego aby zgodnie z normą czystości spalin te opary zawierające szkodliwe dla środowiska związki chemiczne nie dostawały się do niego tylko były kierowane do komór spalania - wymóg ekologiczny - puszczanie węża z wylotu odmy w atmosferę jest niedopuszczalne, niezgodne z przepisami i diagnosta podczas badania samochodu przy przeglądzie dopuszczającym pojazd do ruchu nie podbije nam zgody na jego użytkowanie z takim rozwiązaniem.

[ Dodano: 08 Gru 2008 12:10 ]
piter_s pisze:a tak z ciekawosci zapytam, w mk3 jest tez taka siateczka na wlocie do puszki filtra???
powinna być gdyż pełni ona istotną funkcję, o której nigdzie się nie wspomina a mianowicie zabezpiecza dolot powietrza przed zassaniem do niego wody.

: śr gru 10, 2008 00:25
autor: Ghibli
Jest ktoś w stanie napisać numer katalogowy tego "odolejacz (separator oleju)"?
Oczywiście jak mogę mieć jeszcze życzenia to do mojego silnika AJM 115KM 2001r

: śr gru 10, 2008 23:47
autor: mateo170
częste zjawisko w tdi więc tak jeśli jest to pompowtrysk to do wymiany jest pokrywa zaworów gdyż zawór odpowietrzajacy silnik jest z nia na stałe przez to zasysa olej do układu dolotu powietrza a do tego dochodzi czyszczenie calego dolotu plus intercoolera <koszt pokrywy okolo 435zł w orginale 1.9 tdi a w 2.0 tdi cos powyżej 500zl> a w pozostałych dieslach należy sprawdzić tak jak pisali wyżej separator oleju

: czw gru 11, 2008 09:48
autor: Sztomel
Ghibli w silniku AJM nie ma odolejacza, trzeba wymienić całą pokrywę zaworów wraz z uszczelką.

olej z egr

: czw kwie 30, 2009 14:54
autor: pinoklas
losdamianos,

Witam

Kolego powiedz mi czy uporałes sie z tym wyciekiem z EGR u mnie tak samo jak u ciebie .
Jak to co takiego robiłes z tym aby ten nieszczesny olej przestał zalewać pół silnika.

Pozdrawiam

Re: Wyciek z Turbiny?

: sob maja 09, 2009 17:27
autor: romanek84
losdamianos pisze:Panowie , chyba mam mały wyciek ale czy to z turbiny?? Martwić się tym??
Czy kolega rozwiązał ten problem? Bo też mam to samo leje tam olej i nie wiem co z tym zrobić? Co do wymiany jest?

: ndz cze 14, 2009 18:14
autor: Głogo
Witam :) Mam poważny problem.Mianowicie...Kupilem jakis miesiąc temu Audike A3 z 90-konnym tdikiem. Silnik wyglasal bardzo dobrze, zadnych przedmuchów. Olej ok, 15w-40 bo autko ma zrobionw 230 tys. Przebieg orginalny bo potwierdzony ksiązka. Ale do rzeczy..jakis tydzien temu zauważyłem ze zaczyne ubywa oleju, ale nie widzialem zadnych wycieków. Wczoraj zauwazyłe(po kolejnej dolewe zreszta, ze jest spora ilośc IC, na dole kolo nadkola, jest tego tyle ze mokry jest tez zderzak z przodu. Oleju ubywa, prędzej ubywało wiecej, teraz jakby troszke ustało. Konsultowałem się z dwoma mechanikami cieszącymi sie dobra opinią i jeden powiedział, że może to byc nieszczelny układ dolotowy do ic, a drugi stwierdził ,ze jest walnięta przepływka...Dodam , ze turbo jest suchena zewnątrz, przy odmie tez sucho. Mechanicy stwierdzili, że turbo prcuje dobrze. W rurze od EGR do IC jest olej, a ja nieiem co z tym zrobic z ktorej strony sie do tego zabrac..Prosze o pomoc i pozdrawiam uzytkowników..

: ndz cze 14, 2009 19:49
autor: piter_s
Głogo pisze:może to byc nieszczelny układ dolotowy do ic, a drugi stwierdził ,ze jest walnięta przepływka...
co to ma do zużycia oleju.
turbo może pompować ok ale uszczelnienie mogło szlag trafić, lub wali olejem z odmy, albo przez pierścienie.
jak jest z kopceniem ????
jak IC jest mokry to tylko turbo lub odma.
Głogo pisze:Olej ok, 15w-40 bo autko ma zrobionw 230 tys.
to wlej mu superol do ciągników :blush:
że ma 230 to znaczy że to co najmniej jesgo połowa życia i nie lej mu takich olejów, w lecie jeszcze ok, ale w zimie to sam silnik i turbo będzie cierpieć.