: sob lut 28, 2009 19:36
Ja do mojego AJM-a wlałem Castrola EDGE 5W-40 o spec. 505.01 w instrukcji piszą, że wchodzi 4,5 L mi weszło równe 4 L. Jeśli masz 5W-30 Long Life to kompa masz ustawionego na inspekcję co 30 tyś. lub co dwa lata.
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
lej 10W40 A3/B3pat161 pisze:wiem mnie tez to dziwi i nie wierze w to zbytnio czyli najlepszy byl by 10W40????
ja kiedyś używałem takiego http://moto.allegro.pl/item559819635_pl ... al_1l.html nie za drogi a sprawdzonypat161 pisze:aha wielkie dzieki a mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem tez jaki tam nalac plyn do wspomagania jaki radzicie???
to że jest norma 505.01 nie musi świadczyć o tym, że nie można go stosować do silników z DPF, najważniejsze żeby posiadał klasę jakości ACEA C1, C2 lub C3 - oleje kompatybilne z układami katalitycznymi:szt pisze:Koledzy, co w przypadku gdy 1,9tdi z DPF jeździły na vw 505.01?
W książce zobaczyłem symbol QG0 co bardziej by pasowało do normy vw 505.01 niż 507.00.
Orientuje się ktoś jak po symbolach dowiedzieć się czy ma się DPF w aucie (instrukcja, książka serwisowa itp. po francusku).??
np. ten CastrolC1 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząsteh stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, niskopopiołowych "Low SAPS" o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników
C2 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząsteh stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników
C3 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników beznynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników.
Oki wielkie dzięki. Zapytam jeszcze dla pewnościmettenos pisze:to że jest norma 505.01 nie musi świadczyć o tym, że nie można go stosować do silników z DPF, najważniejsze żeby posiadał klasę jakości ACEA C1, C2 lub C3 - oleje kompatybilne z układami katalitycznymi:szt pisze:Koledzy, co w przypadku gdy 1,9tdi z DPF jeździły na vw 505.01?
W książce zobaczyłem symbol QG0 co bardziej by pasowało do normy vw 505.01 niż 507.00.
Orientuje się ktoś jak po symbolach dowiedzieć się czy ma się DPF w aucie (instrukcja, książka serwisowa itp. po francusku).??np. ten CastrolC1 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząsteh stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, niskopopiołowych "Low SAPS" o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników
C2 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząsteh stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników
C3 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników beznynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników.ma niższą od 505.01 normę czyli 505.00 a może być dedykowany do DPF http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028714
dla przykładu tenposiada normę 505.01 i również posiada klasę C3
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028274
nadal ten samToledziak pisze:Panowie, mam ATD i od początku jeździł na 5W30 Castrola, wymiany co 15 kkm. Co teraz wlać?? Auto ma 219 kkm i to przebieg oryginał (kupiłem od 1go właściciela).