Strona 3 z 4

: sob lut 28, 2009 19:36
autor: Reksio
Ja do mojego AJM-a wlałem Castrola EDGE 5W-40 o spec. 505.01 w instrukcji piszą, że wchodzi 4,5 L mi weszło równe 4 L. Jeśli masz 5W-30 Long Life to kompa masz ustawionego na inspekcję co 30 tyś. lub co dwa lata.

: sob lut 28, 2009 20:08
autor: doggie
pat161 pisze:wiem mnie tez to dziwi i nie wierze w to zbytnio czyli najlepszy byl by 10W40????
lej 10W40 A3/B3

: sob lut 28, 2009 20:36
autor: pat161
aha wielkie dzieki a mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem tez jaki tam nalac plyn do wspomagania jaki radzicie??? :grin:

: sob lut 28, 2009 20:52
autor: doggie
pat161 pisze:aha wielkie dzieki a mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem tez jaki tam nalac plyn do wspomagania jaki radzicie??? :grin:
ja kiedyś używałem takiego http://moto.allegro.pl/item559819635_pl ... al_1l.html nie za drogi a sprawdzony

: sob lut 28, 2009 21:24
autor: pat161
no a czy mozna mieszac takie rozne plyny od wspomagania???

[ Dodano: 01 Mar 2009 14:00 ]
czy mozn mieszac ze soba plyny od wspomagania jesli sa roznych kolorow ????

: wt cze 02, 2009 23:21
autor: szt
Koledzy, co w przypadku gdy 1,9tdi z DPF jeździły na vw 505.01?
W książce zobaczyłem symbol QG0 co bardziej by pasowało do normy vw 505.01 niż 507.00.

Orientuje się ktoś jak po symbolach dowiedzieć się czy ma się DPF w aucie (instrukcja, książka serwisowa itp. po francusku).??

: śr cze 03, 2009 01:57
autor: doggie
szt pisze:Koledzy, co w przypadku gdy 1,9tdi z DPF jeździły na vw 505.01?
W książce zobaczyłem symbol QG0 co bardziej by pasowało do normy vw 505.01 niż 507.00.

Orientuje się ktoś jak po symbolach dowiedzieć się czy ma się DPF w aucie (instrukcja, książka serwisowa itp. po francusku).??
to że jest norma 505.01 nie musi świadczyć o tym, że nie można go stosować do silników z DPF, najważniejsze żeby posiadał klasę jakości ACEA C1, C2 lub C3 - oleje kompatybilne z układami katalitycznymi:
C1 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząsteh stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, niskopopiołowych "Low SAPS" o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

C2 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząsteh stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

C3 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników beznynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników.
np. ten Castrol :dol: ma niższą od 505.01 normę czyli 505.00 a może być dedykowany do DPF http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028714

dla przykładu ten :dol: posiada normę 505.01 i również posiada klasę C3
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028274

: śr cze 03, 2009 08:21
autor: szt
mettenos pisze:
szt pisze:Koledzy, co w przypadku gdy 1,9tdi z DPF jeździły na vw 505.01?
W książce zobaczyłem symbol QG0 co bardziej by pasowało do normy vw 505.01 niż 507.00.

Orientuje się ktoś jak po symbolach dowiedzieć się czy ma się DPF w aucie (instrukcja, książka serwisowa itp. po francusku).??
to że jest norma 505.01 nie musi świadczyć o tym, że nie można go stosować do silników z DPF, najważniejsze żeby posiadał klasę jakości ACEA C1, C2 lub C3 - oleje kompatybilne z układami katalitycznymi:
C1 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząsteh stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, niskopopiołowych "Low SAPS" o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

C2 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząsteh stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

C3 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników beznynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników.
np. ten Castrol :dol: ma niższą od 505.01 normę czyli 505.00 a może być dedykowany do DPF http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028714

dla przykładu ten :dol: posiada normę 505.01 i również posiada klasę C3
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028274
Oki wielkie dzięki. Zapytam jeszcze dla pewności
mam ten drugi http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028274

Rozumiem, że mogę go stosować bez problemu stosować? Czasami przy tym oleju napisane jest, że nie jest do silników z DPF (to samo opakowanie, może od pewngo czasu został on dostosowany do ACEA C3). Pytam bo od jakiegoś czasu pali mi się kontrolka 'check engine' (błąd p0471-czujnik ciśnienia spalin).
Więc tak w książce mam QG0 (co niby kłóci się z olejami Longlife), 1,9 tdi z DPF i stosuje wyżej wymieniony Castrol Edge zgodny z normą vw 505.01, czy przechodzić przy najbliższej okazji (może zmienić szybciej) na olej zgodny z normą vw 507.00?

[ Dodano: 03 Cze 2009 08:49 ]
tutaj np. : http://www.allegro.pl/item647532136_cas ... ratis.html

napisane jest niby, że nie jest przeznaczony do silników z DPF. Wiem, że to allegro i każdy może sobie wpisać co chcę, ale wcześniej obiło mi się to też o uszy na jakimś forum.
Przy bańce 4l i na stronie Castrol nic nie ma by nie stosować do silników z DPF.
ktoś może wie więcej na ten temat?

[ Dodano: 04 Cze 2009 16:24 ]
Który będzie lepszy do mojego silnika zgodny z vw 507.00 czyli niby te najnowsze pompowstryskiwacze (2,0 tdi, 1,6tdi itp.), które wszystkie mają DPF.
Czy ten zgodny z normą vw 505.01 (dla poprzednich pompowstrysków 1,9 tdi które ja posiadam) i dodatkowo zgodny z ACEA C3??

: pn sie 10, 2009 14:46
autor: carlo55
Witam nie wiem czy mozna ale sie podepne. Mam golfa 1.9 tdi AGR 90 koni z przebiegiem 180 000 mil (ok. 300 000km) nie mam pojecia na jakim oleju jezdzil do tej pory (chyba polsyntetyk) a przyszla pora na wymiane. Silnik jest troszke spocony ale nie zauważylem żeby brał olej. myslalem o zalaniu Castrol'a Magnatec Diesel 10w40 (nie rozlewany w Polsce. Angielski) Nie mam pojecia jakie oznaczenia maja byc na butelce (A3/B3, B2) Ktory bedzie najlepszy??? Prosze o pomoc i pozdrawiam

: pn sie 10, 2009 16:08
autor: Toledziak
Panowie, mam ATD i od początku jeździł na 5W30 Castrola, wymiany co 15 kkm. Co teraz wlać?? Auto ma 219 kkm i to przebieg oryginał (kupiłem od 1go właściciela).

: pn sie 10, 2009 18:13
autor: doggie
Toledziak pisze:Panowie, mam ATD i od początku jeździł na 5W30 Castrola, wymiany co 15 kkm. Co teraz wlać?? Auto ma 219 kkm i to przebieg oryginał (kupiłem od 1go właściciela).
nadal ten sam

: pn sie 10, 2009 18:48
autor: Toledziak
No ok, a może zmienić producenta??

: pn sie 10, 2009 20:40
autor: souler
jak najbardziej zmienic producenta

: pn sie 10, 2009 21:04
autor: Toledziak
Ja tego castrola kupowałem z beczki, niemieckiej, więc pewniak. Jednakże myślę o Mobilu 1 lub Motulu.