Zbyt głośna praca silnika po zmianie oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » śr mar 19, 2008 02:21

Mefisto_vw pisze:minerał jest zbyt gęsty i po zgaszeniu silnika zostawia turbinę bez smarowania która nieraz osiąga nawet 200000 obr/min i nim się zatrzyma od zgaszenia silnika może minąć nawet 2min
Zajebioza hehehehe, dawno tak nie parsknąłem śmiechem, aż mi browar poszedł nosem. W co przez te 2 minuty turbina pompuje powietrze może w opony co?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr mar 19, 2008 10:04

Mefisto_vw, To ciekawe czemu po 339000 km mam turbinę jak nową skoro jeżdżę na mineralu. Według twojej teorii powinienem już zmienić ją co najmniej 10 razy. :panna:

Śmiechu warte :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob mar 22, 2008 02:45

Ludzi kupujecie jekieś wynalzaki typu Penzoil robiony w Turcji albo Petro Canada bedący częścią Penzoil'a...
To samo w Quaker State - robiony w Austrii a nie USA. http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n ... kg_061.xml

Wiem, że nie każdego stać na Motula ale jek chcecie dobry, tani i na pewno oryginalny olej to kupcie sobie Statoil LazerWay 5W-40. Ma ceny takie jak półsyntetyki innych producentów i całkiem OK parametry.
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 02:51 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » pn mar 24, 2008 19:32

A co powiecie na temat oleju Shell Helix Ultra Diesel 5W40 i o oleju mobil 5w40 synt s special v ? Który lepszy do diesla na pompie 110 KM?



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt mar 25, 2008 17:52

Ryszardo pisze:A co powiecie na temat oleju Shell Helix Ultra Diesel 5W40 i o oleju mobil 5w40 synt s special v ? Który lepszy do diesla na pompie 110 KM?
Motul 8100 X-Cess 5W40 :okej:

mobil 5w40 synt s special v to taki "drugi sort" Mobila, oparty o bazy hydrokrakowane. "Prawdziwe" Mobile to Seria "1" i najnowszy ESP. Z serii "1" to zdecydowanie polecam 5W50, byle z pewnego źródła.

Co do Shella to polecam poczytać artykuł http://www.adpolska.pl/wydarzenia/info_ ... /art9.html

Widac, że Shell stworzył następny "prawie syntetyk" :grin:
XHVI to nic innego jak odmiana HQ :chytry:

Panowie oleje "syntyczne" powinny zawierać bazy:

"polialfaolefiny (PAO), poliinternal olefiny (PIO), organiczne diestry (dwuestry), poliestry, syntetyczne węglowodory (np. polibuteny), silikony."

"W ostatnich latach wprowadzono do produkcji izomeryzowane oleje bazowe, których źródłem jest również ropa naftowa" czyli nasze ukochane HQ :green_fuck:

Polecam poczytać ze zrozumieniem:
http://www.auto-online.pl/serwis/wykaz/ ... leje_m.htm

Sprzed paru lat ale dokładnie i rzeczowo omówione różnice :bajer:
Ostatnio zmieniony wt mar 25, 2008 17:55 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » wt mar 25, 2008 19:05

Teraz to mnie "dobiłeś" tymi technicznymi szczegółami, a tak po chłopsku, to Shell jest do d......? Dobrze zrozumiałem?? A jak rozpoznać dobry Mobil 1, bo jak piszesz "zdecydowanie polecam 5W50, byle z pewnego źródła." Może jakieś szczegóły? Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt mar 25, 2008 20:17

Ryszardo pisze:a tak po chłopsku, to Shell jest do d......? Dobrze zrozumiałem?? A jak rozpoznać dobry Mobil 1, bo jak piszesz "zdecydowanie polecam 5W50, byle z pewnego źródła." Może jakieś szczegóły? Pozdrawiam.
Powiem Ci tak - za Mobila 1 z pewnego źródła (czyli generalnego przedstawiciela na Mazowsze firmy AmaOil) płaciłem ok 140 zł za 4 l + ok 35 zł za 1l. Więc wychodziło mnie to ok 175 zł/5l.
Mobil 1 5W50 jest najbardziej optymalny dla silników TDI VP z bieżącej gamy produkcyjnej Mobila 1. Jest on znacznie lepszy jak 0W40 do starszych motorów. Jednak nie do końca przekonują mnie coś ostatnie wypusty 5W50. Kiedyś produkowało go chyba Esso (też marka koncernu Exxon Mobil) na zlecenie Mobila to był dokonały olej. Ostatnie serie wyraźnie tracą parametry po ok 8-9 kkm. Olej zaczyna ciemnieć gwałtownie w silnikach ZI. W Dieslach po tym przebiegu zaczyna go ubywać i silnik chodzi znacznie głośniej. Może to skutek jego produkcji w Polsce. To jednak moje prywatne i bardzo subiektywne obserwacje.
Za takie same albo mniejsze pieniądze mam 5l Motula 8100 X-Cess 5W40. Pewnymi źródłami są np: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=15918, Nexus6 z forum OCP, mammoth2002 z Allegro.

Nie będę Cię na siłę namiawiał do Motula. Jeśli chcesz Mobila 1 5W50 to szukaj w tych punktach: http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/F ... utors1.pdf

Polecam też Valvoline VR1 5W50 fullsyntetyk, Texaco Halvoline Syntetyk 5W40, Valvoline 5W40 SYN POWER lub MaxLife.

Może to bedą herezję ale jak mam wybrać niby doskonały olej z niepewnego źródła a pewnego Statoila albo Orlena to wolę te ostatnie. Tanie i można je wymienić co 10 kkm.

Aha poczytaj to i zrozumiesz co znaczy "hydrokrakowany syntetyk": http://www.texaco.i-g.pl/press.php?id=24&d=2
Ostatnio zmieniony wt mar 25, 2008 21:00 przez jaro4444, łącznie zmieniany 6 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » śr mar 26, 2008 17:10

Jaro, dzięki za konkretną odpowiedź, pozdrawiam. :pub:



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » śr mar 26, 2008 20:13

Witam . :grin:

Ja ostatnio zakupiłem do swojego golfa TDI Elfa Competition STI 10W-40 co sądzicie o tym oleju na razie autko spisuje sie dobrze na nim nie bierze oleju .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości