Strona 3 z 3

: wt mar 18, 2008 09:48
autor: TomTDI
jarry,
I co z czujnikiem temp. silnika?

kanał 007 temperatury

na zimnym silniku wszystkie powinny być równe, na ciepłym powinny być "normalne"
trzeba obserwować ten kanał w czasie nagrzewania i wtedy można stwierdzić czy coś jest nie tak

: wt mar 18, 2008 11:33
autor: jarry
OK, sprawdzę temp. na kanale 007 jak wróci żonka z pracy

A co to za temp. w kanale 001 w 4tym okienku?

I czy ta wartość w kanale 004 w 4tym okienku 0,5 CF to jest OK? Bo miała być w pobliżu ZERA ale w sumie nie wiem czy ta odchyłka 0,5 to już się liczy że źle czy jeszcze mieści się w normie?

j.

PS. A skąd wziąć takie informacje że np. kanał 007 to temp. z czujnika, a np. 004 to "wałek" itd. ? Ja dotarłem do strony http://de.openobd.org/index.htm ale po pierwsze większość info po niemiecku a tego języka nie znam :( a po drugie to o ile się zorientowałem to nie ma tam tych informacji.

[ Dodano: 18 Mar 2008 10:56 ]
damcio151 pisze:Obrazek
Widzę że chyba coś takiego szukam co damcio151 wstawił. Z czego to jest?
I widzę że w kanale 004 poz. 4 to właśnie temp. wody w układzie, czyli jak mam 70st w tym miejscu a na zegarze 90st to chyba jednak nie halo...

: wt mar 18, 2008 14:39
autor: TomTDI
Numer kanału 007 -temperatury
1. Temperatura paliwa ...°C
2. Stan układu chłodzenia paliwa 0 % - wyłączony100 % - załączony
3. Temperatura zasysanego powietrza ...°C
4. Temperatura płynu chłodzącego ...°C

Temperatury podane powyżej muszą odpowiadać temperaturze otoczenia w przypadku zimnego silnika.
Temperatura paliwa -40.5°C - zwarcie w instalacji lub uszkodzony czujnik G81 Temperatura zasysanego powietrza 135.9°C - uszkodzony czujnik G72 Temperatura płynu chłodzącego dużo poza temperaturą otoczenia — zwarcie lub uszkodzony czujnik G62.


Numer kanału 004 - sterowanie zaworu pompowtryskiwacza
1. Obroty silnika 800...940 rpm
2. Kąt wtrysku (rzeczywisty)
Silnik ANU 4°BTDC...1°BTDC
Silnik AUY 2°BTDC...2°ATDC
3. Kąt wtrysku (wymagany)
Silnik ANU 3...7° CA (obrotu wału)
Silnik AUY 4...8° CA (obrotu wału)
4. Kąt synchronizacji -6... +6° CA

Powyżej 2° BTDC lub powyżej 4° BTDC - silnik zbyt zimny. Powyżej +6° obrotu wału korbowego lub poniżej -6° obrotu wału korbowego -uszkodzony czujnik G40, błędnie lub nieprawidłowo umocowany czujnik, nieprawidłowa szczelina powietrzna pomiędzy czujnikiem a kołem zębatym wałka rozrządu, przerwa lub zwarcie z masą instalacji czujnika G40, przekręcona lub luźna piasta z kołem zębatym czujnika na wałku rozrządu.