Strona 3 z 4

: sob sty 26, 2008 16:39
autor: souler
surge line wiaze sie nie tylko z przekroczeniem pewnego cisnienia okreslonego jako max dla turbiny, przez co obroty tez sa kosmiczne, ale takze z powstaniem drgan na wirniku, jako efekt osiagniecia pewnej czestotliwosci granicznej, ktora wybija wirnik z polozenia rownowagi, a obciazenia dynamiczne moga urwac wirnik.

czasem mozna to wyczuc, jak zablokuje sie na stale wg i turbina dmuchnie ile da rade, takie szarpanie autem i skoki boosta.

moja turbina pracowala poza mapa chyba :helm:

: sob sty 26, 2008 19:31
autor: zaprzal
ja jednak mysle, ze w tym wypadku temperatura nie odgrywa takiej wielkiej roli jak mowicie. na pewno sa roznice, ale nie zeby az takie jak mocno zmienia sie moc po zmianie turbo z malego na duze

: sob sty 26, 2008 20:09
autor: adam16v
Więc skąd się bierze ten power przy zmianie turbiny i tym samym ciśnieniu?

: sob sty 26, 2008 23:50
autor: zaprzal
wydaje mi sie, ze juz o tym pisalismy, ale moge sie mylic. caly czas czlowiek sie uczy czegos nowego

: ndz sty 27, 2008 11:51
autor: arwam
Dzięki za odpowiedź
zaprzal, Jednak wychodzi że to temperatura tak bruździ oraz obciążenie na na wydechu spowodowane przez mały przelot w małych sprężarkach.
Spróbuj pogazować na odkręconym owężowaniu na małej i dużej sprężarce.
Na dużej ręka może ci zmarznąć a na małej możesz sobie zrobić trwałą, bo powietrze jest dosyć ciepłe.
No i wspomniane obciążenie na wydechu.

: ndz sty 27, 2008 13:46
autor: zaprzal
arek wamej pisze:Spróbuj pogazować na odkręconym owężowaniu na małej i dużej sprężarce.
Na dużej ręka może ci zmarznąć a na małej możesz sobie zrobić trwałą, bo powietrze jest dosyć ciepłe.
No i wspomniane obciążenie na wydechu.
to chyba jakies zludzenie, bo na odkreconym wezu nie spreza powietrza, wiec co tam ma sie ogrzewac?

poza tym, gdyby to tylko temperatura robila taka roznice to wystarczyloby zamontowac superwydajny intercooler zamiast duzego turbo i juz by byla duza moc. ps. obecnie jezdze bez zadnego IC

: ndz sty 27, 2008 14:41
autor: arwam
to chyba jakies zludzenie, bo na odkreconym wezu nie spreza powietrza, wiec co tam ma sie ogrzewac?

poza tym, gdyby to tylko temperatura robila taka roznice to wystarczyloby zamontowac superwydajny intercooler zamiast duzego turbo i juz by byla duza moc. ps. obecnie jezdze bez zadnego IC
Ogrzewanie powietrza jest spowodowane jego przetłaczaniem przez kryzę w sprężarce.
Dlatego odczywalne efekty daje już zamontowanie do tej samej turbiny części zimnej z większej turbosprężarki.
Natomiast zmiana całego zespołu na większy powoduje zmniejszenie oporów przepływu spalin przez turbinę oraz mniejsze ogrzewanie powietrza dlatego że jest przetłaczane przez kryzę która ma mniejsze opory przepływu powietrza i na skutek czego mniej się ono ogrzewa między wirnikiem sprężarki a kryzą.
Obydwa rodzaje modów są stosowane.
Co do zmiany samej części zimnej to odsyłam na dyskusję gdzie COWBOY zastanawiał się jaką turbinkę włożyć do swojej 3-jki.
Ja na jego miejscu założyłbym GT2059V lub jej większą odmianę właśnie ze względu na to że silnik miałby lżej wydalać spaliny z cylidrów nawet kosztem większego laga.
Ale na to też jest rada: Wyregulować ogranicznik zamknięcia spalin w kierunku większego stopnia zamknięcia kierownic spalin, co polepszyłoby również doładowanie w dolnych partiach obrotów.
Najlepiej niech się wypowie Użytkownik golfa MK2 1.9 M-TDI synchro

[ Dodano: 27 Sty 2008 13:47 ]
A jeśli można wiedzieć to dlaczego zrezygnowałeś IC?

: ndz sty 27, 2008 15:51
autor: zaprzal
.... a z mojej strony EOT, zakladajcie sobie co chcecie :)

: sob kwie 05, 2008 22:12
autor: altus140
ja mam motor sb i jeszcze turbo nie wykrecalem i nie wiem jakie ono jest, ale teraz po maturce, zamierzam podniesc mu power nieco bo czuje ze ta turbinka ktora jest sie wysłużyla:) nie kupilem jeszcze wskaznika boostu, ale mysle ze u niej 0,5 to max, bo powyzej 3000obr, to sie jedzie nim jak polo sdi:) chcialbym zalozyc mojemu sbkowi vnt1749 i wychodze do was z pytaniem czy przy jej zamontowaniu bede musial dokonywac jakichs konktretnych przeróbek zeby nie przeladowac, mysle ze kupie turbine nową ew. po regeneracji, chce zaglebic sie w ten temat i dlatego pytam bo niechce zeby sbek sobie glowice pokrzywil czy cos:) dodam ze pompa jest po regeneracji, cos bylo tulejowane i planowane(pompa BOSCH), i mam jesszcze taką pompke w sbku do pompowania plynu chlodzacego w obieg turbo(studiowalem manuale) i pytanko czy ta turbo vnt bedzie miec tez ten obieg pasujący to tych metalowych rurek???

: sob kwie 05, 2008 23:35
autor: souler
altus140 pisze:ja mam motor sb i jeszcze turbo nie wykrecalem i nie wiem jakie ono jest, ale teraz po maturce, zamierzam podniesc mu power nieco bo czuje ze ta turbinka ktora jest sie wysłużyla:) nie kupilem jeszcze wskaznika boostu, ale mysle ze u niej 0,5 to max, bo powyzej 3000obr, to sie jedzie nim jak polo sdi:) chcialbym zalozyc mojemu sbkowi vnt1749 i wychodze do was z pytaniem czy przy jej zamontowaniu bede musial dokonywac jakichs konktretnych przeróbek zeby nie przeladowac, mysle ze kupie turbine nową ew. po regeneracji, chce zaglebic sie w ten temat i dlatego pytam bo niechce zeby sbek sobie glowice pokrzywil czy cos:) dodam ze pompa jest po regeneracji, cos bylo tulejowane i planowane(pompa BOSCH), i mam jesszcze taką pompke w sbku do pompowania plynu chlodzacego w obieg turbo(studiowalem manuale) i pytanko czy ta turbo vnt bedzie miec tez ten obieg pasujący to tych metalowych rurek???
2 post na forum, dlatego bede milusi. na tym forum bylo juz wszystko, a twoj wiedza jest narazie delikatnie mowiac malutka, wiec poczytaj, poczytaj i jeszcze raz poczytaj, a potem pytaj, bo pisanie, ze turbina sie wysluzyla na podstawie faz ksiezyca i szklanej kuli to nie tutaj.

: śr mar 24, 2010 08:27
autor: denu
witam,

ja mam seryjną turbinę i mk3 gtd 1,9TD aaz. na wskaźniku pokazuje max 0,5 bara. powiedzcie proszę jaki jest symbol tej turbiny, oraz czy można jej podkręcić ciśnienie i do ilu żeby się nie zepsuła?

: śr mar 24, 2010 08:31
autor: t0mal
Niby jakim cudem mamy to zrobić? Podnieś maskę i sam zobacz.
powiedzcie proszę jaki jest symbol tej turbiny,

: śr mar 24, 2010 09:33
autor: arwam
denu,

w AAZ były stosowane turbiny:
K14, T2, GT1546 i słynna K03.
zrób zdjęcie turbiny a my powiemy Ci co masz

: śr mar 24, 2010 10:50
autor: piotrekgal
arwam pisze:T2, GT1546
czy T2 to nie byly w 1,6? no i o tym GT nie slyszalem