ciśnienie turbiny VNT gt1749 a kkk14

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob sty 26, 2008 16:39

surge line wiaze sie nie tylko z przekroczeniem pewnego cisnienia okreslonego jako max dla turbiny, przez co obroty tez sa kosmiczne, ale takze z powstaniem drgan na wirniku, jako efekt osiagniecia pewnej czestotliwosci granicznej, ktora wybija wirnik z polozenia rownowagi, a obciazenia dynamiczne moga urwac wirnik.

czasem mozna to wyczuc, jak zablokuje sie na stale wg i turbina dmuchnie ile da rade, takie szarpanie autem i skoki boosta.

moja turbina pracowala poza mapa chyba :helm:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob sty 26, 2008 19:31

ja jednak mysle, ze w tym wypadku temperatura nie odgrywa takiej wielkiej roli jak mowicie. na pewno sa roznice, ale nie zeby az takie jak mocno zmienia sie moc po zmianie turbo z malego na duze


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob sty 26, 2008 20:09

Więc skąd się bierze ten power przy zmianie turbiny i tym samym ciśnieniu?


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob sty 26, 2008 23:50

wydaje mi sie, ze juz o tym pisalismy, ale moge sie mylic. caly czas czlowiek sie uczy czegos nowego


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

arwam

Post autor: arwam » ndz sty 27, 2008 11:51

Dzięki za odpowiedź
zaprzal, Jednak wychodzi że to temperatura tak bruździ oraz obciążenie na na wydechu spowodowane przez mały przelot w małych sprężarkach.
Spróbuj pogazować na odkręconym owężowaniu na małej i dużej sprężarce.
Na dużej ręka może ci zmarznąć a na małej możesz sobie zrobić trwałą, bo powietrze jest dosyć ciepłe.
No i wspomniane obciążenie na wydechu.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 27, 2008 13:46

arek wamej pisze:Spróbuj pogazować na odkręconym owężowaniu na małej i dużej sprężarce.
Na dużej ręka może ci zmarznąć a na małej możesz sobie zrobić trwałą, bo powietrze jest dosyć ciepłe.
No i wspomniane obciążenie na wydechu.
to chyba jakies zludzenie, bo na odkreconym wezu nie spreza powietrza, wiec co tam ma sie ogrzewac?

poza tym, gdyby to tylko temperatura robila taka roznice to wystarczyloby zamontowac superwydajny intercooler zamiast duzego turbo i juz by byla duza moc. ps. obecnie jezdze bez zadnego IC
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 13:52 przez zaprzal, łącznie zmieniany 4 razy.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

arwam

Post autor: arwam » ndz sty 27, 2008 14:41

to chyba jakies zludzenie, bo na odkreconym wezu nie spreza powietrza, wiec co tam ma sie ogrzewac?

poza tym, gdyby to tylko temperatura robila taka roznice to wystarczyloby zamontowac superwydajny intercooler zamiast duzego turbo i juz by byla duza moc. ps. obecnie jezdze bez zadnego IC
Ogrzewanie powietrza jest spowodowane jego przetłaczaniem przez kryzę w sprężarce.
Dlatego odczywalne efekty daje już zamontowanie do tej samej turbiny części zimnej z większej turbosprężarki.
Natomiast zmiana całego zespołu na większy powoduje zmniejszenie oporów przepływu spalin przez turbinę oraz mniejsze ogrzewanie powietrza dlatego że jest przetłaczane przez kryzę która ma mniejsze opory przepływu powietrza i na skutek czego mniej się ono ogrzewa między wirnikiem sprężarki a kryzą.
Obydwa rodzaje modów są stosowane.
Co do zmiany samej części zimnej to odsyłam na dyskusję gdzie COWBOY zastanawiał się jaką turbinkę włożyć do swojej 3-jki.
Ja na jego miejscu założyłbym GT2059V lub jej większą odmianę właśnie ze względu na to że silnik miałby lżej wydalać spaliny z cylidrów nawet kosztem większego laga.
Ale na to też jest rada: Wyregulować ogranicznik zamknięcia spalin w kierunku większego stopnia zamknięcia kierownic spalin, co polepszyłoby również doładowanie w dolnych partiach obrotów.
Najlepiej niech się wypowie Użytkownik golfa MK2 1.9 M-TDI synchro

[ Dodano: 27 Sty 2008 13:47 ]
A jeśli można wiedzieć to dlaczego zrezygnowałeś IC?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 27, 2008 15:51

.... a z mojej strony EOT, zakladajcie sobie co chcecie :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
altus140
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 00:42
Lokalizacja: WW&EOP
Kontakt:

Post autor: altus140 » sob kwie 05, 2008 22:12

ja mam motor sb i jeszcze turbo nie wykrecalem i nie wiem jakie ono jest, ale teraz po maturce, zamierzam podniesc mu power nieco bo czuje ze ta turbinka ktora jest sie wysłużyla:) nie kupilem jeszcze wskaznika boostu, ale mysle ze u niej 0,5 to max, bo powyzej 3000obr, to sie jedzie nim jak polo sdi:) chcialbym zalozyc mojemu sbkowi vnt1749 i wychodze do was z pytaniem czy przy jej zamontowaniu bede musial dokonywac jakichs konktretnych przeróbek zeby nie przeladowac, mysle ze kupie turbine nową ew. po regeneracji, chce zaglebic sie w ten temat i dlatego pytam bo niechce zeby sbek sobie glowice pokrzywil czy cos:) dodam ze pompa jest po regeneracji, cos bylo tulejowane i planowane(pompa BOSCH), i mam jesszcze taką pompke w sbku do pompowania plynu chlodzacego w obieg turbo(studiowalem manuale) i pytanko czy ta turbo vnt bedzie miec tez ten obieg pasujący to tych metalowych rurek???



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob kwie 05, 2008 23:35

altus140 pisze:ja mam motor sb i jeszcze turbo nie wykrecalem i nie wiem jakie ono jest, ale teraz po maturce, zamierzam podniesc mu power nieco bo czuje ze ta turbinka ktora jest sie wysłużyla:) nie kupilem jeszcze wskaznika boostu, ale mysle ze u niej 0,5 to max, bo powyzej 3000obr, to sie jedzie nim jak polo sdi:) chcialbym zalozyc mojemu sbkowi vnt1749 i wychodze do was z pytaniem czy przy jej zamontowaniu bede musial dokonywac jakichs konktretnych przeróbek zeby nie przeladowac, mysle ze kupie turbine nową ew. po regeneracji, chce zaglebic sie w ten temat i dlatego pytam bo niechce zeby sbek sobie glowice pokrzywil czy cos:) dodam ze pompa jest po regeneracji, cos bylo tulejowane i planowane(pompa BOSCH), i mam jesszcze taką pompke w sbku do pompowania plynu chlodzacego w obieg turbo(studiowalem manuale) i pytanko czy ta turbo vnt bedzie miec tez ten obieg pasujący to tych metalowych rurek???
2 post na forum, dlatego bede milusi. na tym forum bylo juz wszystko, a twoj wiedza jest narazie delikatnie mowiac malutka, wiec poczytaj, poczytaj i jeszcze raz poczytaj, a potem pytaj, bo pisanie, ze turbina sie wysluzyla na podstawie faz ksiezyca i szklanej kuli to nie tutaj.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
denu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt lip 03, 2007 12:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denu » śr mar 24, 2010 08:27

witam,

ja mam seryjną turbinę i mk3 gtd 1,9TD aaz. na wskaźniku pokazuje max 0,5 bara. powiedzcie proszę jaki jest symbol tej turbiny, oraz czy można jej podkręcić ciśnienie i do ilu żeby się nie zepsuła?


Obrazek
mk3: Obrazek a3: Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr mar 24, 2010 08:31

Niby jakim cudem mamy to zrobić? Podnieś maskę i sam zobacz.
powiedzcie proszę jaki jest symbol tej turbiny,
Ostatnio zmieniony śr mar 24, 2010 08:33 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » śr mar 24, 2010 09:33

denu,

w AAZ były stosowane turbiny:
K14, T2, GT1546 i słynna K03.
zrób zdjęcie turbiny a my powiemy Ci co masz



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr mar 24, 2010 10:50

arwam pisze:T2, GT1546
czy T2 to nie byly w 1,6? no i o tym GT nie slyszalem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 55 gości