Może zacznę od końca:
- oleju sygnowanego logo "Opel" nigdy nie stosowałem. Jeśli pochodzi on z rynku niemieckiego powinien by produkowany przez SWD RHEINOL na zlecenie Opla. To szanowana i znana wytwórnia ale Opel ma wymagania lepkościowe i jakościowe często różne od VW
http://www.swd-gmbh.de/
- co do tych olejów podobnych do fabrycznych to kolejna nieprawda - półsyntetyki były 15 lat temu drogie a syntetyki widziała tylko Formuła 1 - więc lano minerały. Dziś w to miejsce możesz swobodnie zalewac półsyntetyki,
golfir pisze:to co bys mi kolego polecił z 10w/40 motor ma 210tys przebiegu i jest po wirusie i co ile go zmieniac?
Nie wiem jaki to motor dokładnie AGR czy 1Z, nie wiem na czym były jeżdżone i jak długo. Nie wiem jaki mod i na ile zrobiony. W sumie bezpiecznie możesz jeżdzic na półsyntetykach 10W40 dalej albo na olejach klasy 505.01 5W40.
Półsyntetyk to np 10W40 Valvoline MaxiLife, Motul 6100 Synergie + 10W40, Texaco Diesel Extra 10W40, Quaker State półsyntetyczny De Luxe Synthetic 5W-40 lub 10W40.
Klasy 505.01 półsyntetyki to np.Valvoline Durablend 5W40, Texaco 505.01 5W40, Mobil Specjal V 5W40, Fuchs Titan SL PD, ...
Jest wiele marek doskonałych olejów, które u nas na rynku są nieobecne albo bardzo mało aktywne. Takim jest np. Agip, BP, Fuchs, Penzolil, Quaker State, Repsol, Gulf i "brat bliźniak" Mobila - Esso. Wszystkie te marki moim zdaniem będą lepsze jak "cudowny" olej magnetyczny
Ja u siebie wymieniam full syntetyka co 10-12 kkm, Ty jak będziesz wymieniał semisyntetyka co 8-10 kkm też mu krzywdy nie zrobisz
Panowie generalnie większośc olejów dzisiaj jest całkiem przyzwoita - ważne by spełniały do TDI normę B4 która zawiera wymagania co do zdoloności czyszczenia najwyższego pierścienia i odpornośc na starzenie oraz miały rezerwę alkaliczną minimum 9 KOH. Ważne jest też by go dośc często wymieniac (odpowiednio do wymagań albo częściej) i przy okazji
zawsze stosowac nowy filtr oleju i powietrza.
Co do Castrola i jego relacji do innych marek - Castrol jest brendem czyli "szyldem" należącym do BP. Nie posiada jak na dziś własnych wytwórni oleju. Dokąd Castrol był robiony w rafineriach BP to były to dobre oleje. Odkąd w ramach cięcia kosztów na każy rynek robi Castrola lokalna rafineria to skończyły się też pozytywne opinie o nim. U nas nadal mit Castrola obowiązuje jeszcze od czasów Pewexu i sklepów górniczych - gdzie obok ELF-a był jedynym dobrym olejem dostępnym w PRL. Dziś to już niestety daleko mu do czołówki.
Lukas-182 pisze:Co do wymiany, to w TD, zwłaszcza zmodzonego to max 7500 km i wymiana. Czyli w moim przypadku co około 8 miesięcy, a wydatek rzędu 200zł (olej, filtry oleju, powietrza i paliwa).
Kolega liczy umie? Jeśli wymiana co 7500 km kosztuje 200 zł, to tyle samo kosztuje też po 10000 km. Więc na przebiegu 150 000 km mamy 20 wymian co 7,5 kkm a przy wymianach co 10 kkm 15 wymian. Koszt łączny przy 20 wymianach to 4000 zł, przy 15 wymianach 3000 zł. Różnica wynosi 1000 zł na 150 000 km, czyli 0,66 gr/km tak jak pisałem
Oczywiście optuje za opcją co 7,5 kkm.

Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi