"Ratunku" Cos nie tak z odpalaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Piole
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt paź 17, 2006 22:27
Lokalizacja: Örebro Szwecja
Kontakt:

Post autor: Piole » ndz sie 19, 2007 09:41

Babelki powietrza w paliwie to nie sa bo to moglem sam sprawdzic. Chyba jednak bede zmuszony jechac do jakiegos warsztatu, a szkoda bo z kasa krucho, ale dziekuje bardzo za rady...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 19, 2007 11:16

Grześko pisze:Do nagrzewnicy do środka samochodu?
spójrz na blok silnika z boku ( z prawej strony stojąc przodem do otwartej maski) wychodzi rura wodna idąca do nagrzewnicy i właśnie na króćcu wodnym są 3 świece.
Na podszybiu są w 1 puszce przekaźniki j360 i j359 które załączają te świece
uysy pisze:wszyscy mówią źle :)
Mam na wierzchu jakiegoś AGRa. Grzanie wstępne zaczyna się od +10stC
Dogrzewanie kończy się na 20stC
Co ciekawe - w górach ten ster będzie podgrzewał wstępnie świece nawet przy 50stC (jest tam zależność od ciśnienia atmosferycznego)
:P wszystko jest tu pomieszane :P
raz będzie podgrzewał , raz nie :P
Babelki powietrza w paliwie to nie sa bo to moglem sam sprawdzic. Chyba jednak bede zmuszony jechac do jakiegos warsztatu, a szkoda bo z kasa krucho, ale dziekuje bardzo za rady...
a sprawdziłeś ten kąt wtrysku :?:



Piole
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt paź 17, 2006 22:27
Lokalizacja: Örebro Szwecja
Kontakt:

Post autor: Piole » ndz sie 19, 2007 15:51

A w jaki sposob mam sprawdzic ten kat wtrysku bo za bardzo nie wiem...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 19, 2007 17:20

Piole pisze:A w jaki sposob mam sprawdzic ten kat wtrysku bo za bardzo nie wiem...
podjechać na vaga i sprawdzasz go w TDITimming



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz sie 19, 2007 22:47

uysy pisze:Mam na wierzchu jakiegoś AGRa. Grzanie wstępne zaczyna się od +10stC
Dogrzewanie kończy się na 20stC
Dogrzewanie jest więc identyczne w AFN. Poniżej 18-20 włącza się po uruchomieniu silnika po nocy, a powyżej 20 już nie.
Z grzaniem wstępnym jeszcze sprawdzę, ale wiem napewno że kontrolka od świec w zimie pali się krócej niż faktycznie jest podawane napięcie na świece.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pn sie 20, 2007 09:52

Piole,

sprawdz kat wtrysku, i jesli bedzie mocno przestawiony to sprawdz kolko napedzajace pasek zebaty ( kolko na wale ) najprawdopodobniej jest luzne.
Staraj sie jak najmniej jezdzic tym autem do jesli to kolko to moze sie to skonczyc zle.

Co do swiec zaowych to normalnie palacy TDi pali do 0° zupelnie bez swiec ( odlaczone kabelki ) na dotyk a i przy -10° tez spokojnie odpala.

Moja zona nigdy nie grzeje silnika, chyba nawet niewie co to jest. :bigok:
I jakos zawsze odpala.

Mimo to wszystko co tu bylo napisane ze siwce grzeja po odpaleniu od ~20° itd. sie zgadza.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn sie 20, 2007 21:56

mój ostatnio też kilka razy nie odpalił , sprawdzałem nie ma błędów
kąt ustawiony , koła chodza równiutko , paliwko oki , nie wiem moze to zacinajacy sie elektrozaworek na pompce :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sie 20, 2007 21:58

twardy, jakie objawy :?: kontrolki normalnie świeciły w liczniku i silnik po prostu kręcił i nie odpalał :?:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr sie 22, 2007 21:27

damcio151 pisze:twardy, jakie objawy kontrolki normalnie świeciły w liczniku i silnik po prostu kręcił i nie odpalał
dokładnie
wszystko niby ok rozrusznik kreci , obrotek pokazuje ułamek sekundy 900 i od razu spada i tak kilka razy . mam wrażenie że zdaża sie to częściej jak jest nagrzany.
moze jakiś lut sie nagrzewa , nie wiem na razie nie mam czasu żeby wszystko posprawdzać , usterka nie jest uciazliwa bo zdazyła sie dosłownie ze trzy razy ale jednak . Autko może daje znać że jest cos nie tak.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 22, 2007 23:50

twardy pisze:dokładnie
wszystko niby ok rozrusznik kreci , obrotek pokazuje ułamek sekundy 900 i od razu spada i tak kilka razy . mam wrażenie że zdaża sie to częściej jak jest nagrzany.
moze jakiś lut sie nagrzewa , nie wiem na razie nie mam czasu żeby wszystko posprawdzać , usterka nie jest uciazliwa bo zdazyła sie dosłownie ze trzy razy ale jednak . Autko może daje znać że jest cos nie tak.
sprawdź , oczywiście jak dasz radę , czy podczas gdy nie odpala normalnie podaje paliwo



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt sie 24, 2007 01:56

damcio151 pisze:sprawdź , oczywiście jak dasz radę , czy podczas gdy nie odpala normalnie podaje paliwo
Czy mam wtedy patrzec na plastikowe rurki od paliwa przy pompce czy popuścić srubunki przy wtryskiwaczach.?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pt sie 24, 2007 08:49

twardy,

jak kreciz a paliwo jest podawane to za autem masz duzo siwego / bialego dymu ( chwile pokrec )
Jak paliwa nie dostaje to z rury masz "czyste" powietrze .

Niewiem jaki masz silnik ale sprawdz tez ( jesli jest ) klape gaszenia, bo jesli ona sie zawiesza to mimo ze jest paliwo podawane z rury nie leci prawie nic , ani dymek ani spaliny ( no tak malo ze tego niewidac )


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sie 24, 2007 10:51

twardy pisze:Czy mam wtedy patrzec na plastikowe rurki od paliwa przy pompce czy popuścić srubunki przy wtryskiwaczach.?
wyjmij wężyk od powrotu nadmiaru paliwa
voss pisze:Niewiem jaki masz silnik
Silnik: 1Z
;)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn sie 27, 2007 06:08

voss pisze:twardy,

jak kreciz a paliwo jest podawane to za autem masz duzo siwego / bialego dymu ( chwile pokrec )
Jak paliwa nie dostaje to z rury masz "czyste" powietrze .

Niewiem jaki masz silnik ale sprawdz tez ( jesli jest ) klape gaszenia, bo jesli ona sie zawiesza to mimo ze jest paliwo podawane z rury nie leci prawie nic , ani dymek ani spaliny ( no tak malo ze tego niewidac )
_________________
dzięki , sprawdze .
pozdrawiam :pub:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości