Strona 3 z 4
: wt lip 24, 2007 12:04
autor: damcio151
wg. ETKA rury w 1Z i AHU są takie same
: wt lip 24, 2007 12:08
autor: inek01
Zwracam honor
Faktycznie jest cos takiego w B5. Sprawdzilem w ETKA po numerze czesci z linku.
W Mk3 AHU tego nie ma.
: wt lip 24, 2007 15:06
autor: voss
panowie o czym wy tu gadacie
AHU i 1Z to dokladnie te same silniki. Pewnie VW'owi numeraci w 1Z zabraklo i zrobili sobie AHU.
Oczywiscie ze w niektorych rocznikach byly zmiany np. byly 1Z z nastawnikiem na potecjometrze i byly na indukci .
Tak samo byly AHU u mapsensorem w ecu i byly po 09/97 z mapsensorem w rurze.
Tak samo jak np. AFN
Pompy wody tez moze sie zmienily. Ale silniki sa takie same.I dane regulacyjno diagnostyczne i osiagi itd.
Wiec co to za roznica czy to 1Z czy AHU ??
: wt lip 24, 2007 15:08
autor: damcio151
Wiec co to za roznica czy to 1Z czy AHU ??
1Z był pierwszy
: wt lip 24, 2007 19:42
autor: diodi
voss pisze:panowie o czym wy tu gadacie
AHU i 1Z to dokladnie te same silniki. Pewnie VW'owi numeraci w 1Z zabraklo i zrobili sobie AHU.
Oczywiscie ze w niektorych rocznikach byly zmiany np. byly 1Z z nastawnikiem na potecjometrze i byly na indukci .
Tak samo byly AHU u mapsensorem w ecu i byly po 09/97 z mapsensorem w rurze.
Tak samo jak np. AFN
Pompy wody tez moze sie zmienily. Ale silniki sa takie same.I dane regulacyjno diagnostyczne i osiagi itd.
Wiec co to za roznica czy to 1Z czy AHU ??
wielkie dzieki mam nadzieje ze to jest prawda bo dzisiaj dzwoniłem do
NOMY i oni sami niewiedzą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
: wt lip 24, 2007 23:53
autor: inek01
voss, czyli AHU ma takie same dane tech jak 1Z tak ? Czyli zadne tam 210/1900 i 66/3750, tylko 202/1900 i 66/4000 ?
Wiem, ze to zadna roznica, ale tak dla formalnosci
: śr lip 25, 2007 03:12
autor: niemniem
: śr lip 25, 2007 08:42
autor: zyggy
z tego co mi wiadomo, kiedyś sprawdzałem to etka, to 1Z i AHU to mechanicznie te same silniki, różniące się tylko oprogramowaniem, AHU ma wyższy moment przy tych samych orotach co 1Z (no ale są ludzie z większą wiedzą i mogę się mylić)
pzdr
zyggy
: śr lip 25, 2007 09:16
autor: Maciuś01
niemniem ten 1Z na wogóle jakieś dziwne rury do ic
klima też jest non original ....
Ale ogólnie przeglądałem trochę neta i faktycznie wygladaja na takie same.
A jak z kołem zamachowym?
: śr lip 25, 2007 10:20
autor: inek01
zyggy pisze:AHU ma wyższy moment przy tych samych orotach co 1Z
Dowody
: śr lip 25, 2007 10:28
autor: blachy
Panowie spieracie się o 8Nm, które ciężko byłoby w ogóle wyczuć. W moim podpisie jest link do opisu mojego golfa, gdzie znajduje się wykres silnika AHU w serii i po chipie. Jak widać, rzeczywistość różni się od danych fabrycznych...
Pozdro
: śr lip 25, 2007 10:36
autor: zyggy
to tak na szybko co znalazłem:
1Z był produkowany do wakacji '96, a AHU od lutego '96
1Z osiąga 90 KM przy 4000 obr/min a AHU przy 3750 obr/min
1Z max moment obrotowy ma 202 a AHU 210 przy 1900 obr/min
pzdr
zyggy
: śr lip 25, 2007 10:49
autor: blachy
zyggy, suche dane, które i tak w rzeczywistości nie mają odzwierciedlenia...
Moje AHU w serii max moc przy 4101 obr/min, max moment przy 1992 obr/min. A silnik zdrowy.
Pozdro
: śr lip 25, 2007 10:56
autor: zyggy
... a zgodzę się, że to tylko teoria, jakś różnica jest między 1Z i AHU, a i tak chodzą jak chcą (jak są zadbane, zawirusowane, itd ...)
, a mój coś muli trza mu dobrego lekarza, byle nie mechaniora "dentysty" (takiego co zawsze coś znajdzie, nawet jak nie boli), nie zamierzam się kłucić (tu dla inek01
i
) poprostu jest to forum i każdy może podzielić się wiedzą, wyrazić swoje opinie, poprosić o koleżeńską pomoc
itd itd ... a najlepiej tdi
pzdr
zyggy