Strona 3 z 4

: wt lip 24, 2007 12:04
autor: damcio151
wg. ETKA rury w 1Z i AHU są takie same

: wt lip 24, 2007 12:08
autor: inek01
DrAndrzej pisze:inek01 moj AHU ma czujnk ciśnienia doładowania nie w ECU - a zewnętrzny : dokładnie taki jak tu :
http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/map.html
Zwracam honor :pub:
Faktycznie jest cos takiego w B5. Sprawdzilem w ETKA po numerze czesci z linku.
W Mk3 AHU tego nie ma.

: wt lip 24, 2007 15:06
autor: voss
panowie o czym wy tu gadacie
AHU i 1Z to dokladnie te same silniki. Pewnie VW'owi numeraci w 1Z zabraklo i zrobili sobie AHU.

Oczywiscie ze w niektorych rocznikach byly zmiany np. byly 1Z z nastawnikiem na potecjometrze i byly na indukci .
Tak samo byly AHU u mapsensorem w ecu i byly po 09/97 z mapsensorem w rurze.
Tak samo jak np. AFN
Pompy wody tez moze sie zmienily. Ale silniki sa takie same.I dane regulacyjno diagnostyczne i osiagi itd.

Wiec co to za roznica czy to 1Z czy AHU ??

: wt lip 24, 2007 15:08
autor: damcio151
Wiec co to za roznica czy to 1Z czy AHU ??
1Z był pierwszy :jezor:

: wt lip 24, 2007 19:42
autor: diodi
voss pisze:panowie o czym wy tu gadacie
AHU i 1Z to dokladnie te same silniki. Pewnie VW'owi numeraci w 1Z zabraklo i zrobili sobie AHU.

Oczywiscie ze w niektorych rocznikach byly zmiany np. byly 1Z z nastawnikiem na potecjometrze i byly na indukci .
Tak samo byly AHU u mapsensorem w ecu i byly po 09/97 z mapsensorem w rurze.
Tak samo jak np. AFN
Pompy wody tez moze sie zmienily. Ale silniki sa takie same.I dane regulacyjno diagnostyczne i osiagi itd.

Wiec co to za roznica czy to 1Z czy AHU ??
wielkie dzieki mam nadzieje ze to jest prawda bo dzisiaj dzwoniłem do

NOMY i oni sami niewiedzą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: wt lip 24, 2007 23:53
autor: inek01
voss, czyli AHU ma takie same dane tech jak 1Z tak ? Czyli zadne tam 210/1900 i 66/3750, tylko 202/1900 i 66/4000 ?
Wiem, ze to zadna roznica, ale tak dla formalnosci ;)

: śr lip 25, 2007 03:12
autor: niemniem
to AHU - btw bardzo czysty pod klapą ... nice :D
Obrazek

a to 1Z
Obrazek

trochę się różnią ułożeniem rur, nie wiem jak z innymi rzeczami

: śr lip 25, 2007 08:42
autor: zyggy
z tego co mi wiadomo, kiedyś sprawdzałem to etka, to 1Z i AHU to mechanicznie te same silniki, różniące się tylko oprogramowaniem, AHU ma wyższy moment przy tych samych orotach co 1Z (no ale są ludzie z większą wiedzą i mogę się mylić) :pub:

pzdr
zyggy

: śr lip 25, 2007 09:16
autor: Maciuś01
niemniem ten 1Z na wogóle jakieś dziwne rury do ic

klima też jest non original .... :grrr:

Ale ogólnie przeglądałem trochę neta i faktycznie wygladaja na takie same.

A jak z kołem zamachowym?

: śr lip 25, 2007 10:20
autor: inek01
zyggy pisze:AHU ma wyższy moment przy tych samych orotach co 1Z
Dowody :bajer:

: śr lip 25, 2007 10:28
autor: blachy
Panowie spieracie się o 8Nm, które ciężko byłoby w ogóle wyczuć. W moim podpisie jest link do opisu mojego golfa, gdzie znajduje się wykres silnika AHU w serii i po chipie. Jak widać, rzeczywistość różni się od danych fabrycznych...

Pozdro

: śr lip 25, 2007 10:36
autor: zyggy
to tak na szybko co znalazłem:
1Z był produkowany do wakacji '96, a AHU od lutego '96
1Z osiąga 90 KM przy 4000 obr/min a AHU przy 3750 obr/min
1Z max moment obrotowy ma 202 a AHU 210 przy 1900 obr/min

pzdr
zyggy

: śr lip 25, 2007 10:49
autor: blachy
zyggy, suche dane, które i tak w rzeczywistości nie mają odzwierciedlenia...

Moje AHU w serii max moc przy 4101 obr/min, max moment przy 1992 obr/min. A silnik zdrowy.

Pozdro

: śr lip 25, 2007 10:56
autor: zyggy
... a zgodzę się, że to tylko teoria, jakś różnica jest między 1Z i AHU, a i tak chodzą jak chcą (jak są zadbane, zawirusowane, itd ...) :pub: , a mój coś muli trza mu dobrego lekarza, byle nie mechaniora "dentysty" (takiego co zawsze coś znajdzie, nawet jak nie boli), nie zamierzam się kłucić (tu dla inek01 :kwiatek: i :kufel: ) poprostu jest to forum i każdy może podzielić się wiedzą, wyrazić swoje opinie, poprosić o koleżeńską pomoc :okej: itd itd ... a najlepiej tdi :D

pzdr
zyggy