Witam pytanko po czym poznac czy to jest silnik 1Z czy AHU

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 24, 2007 12:04

wg. ETKA rury w 1Z i AHU są takie same



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt lip 24, 2007 12:08

DrAndrzej pisze:inek01 moj AHU ma czujnk ciśnienia doładowania nie w ECU - a zewnętrzny : dokładnie taki jak tu :
http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/map.html
Zwracam honor :pub:
Faktycznie jest cos takiego w B5. Sprawdzilem w ETKA po numerze czesci z linku.
W Mk3 AHU tego nie ma.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » wt lip 24, 2007 15:06

panowie o czym wy tu gadacie
AHU i 1Z to dokladnie te same silniki. Pewnie VW'owi numeraci w 1Z zabraklo i zrobili sobie AHU.

Oczywiscie ze w niektorych rocznikach byly zmiany np. byly 1Z z nastawnikiem na potecjometrze i byly na indukci .
Tak samo byly AHU u mapsensorem w ecu i byly po 09/97 z mapsensorem w rurze.
Tak samo jak np. AFN
Pompy wody tez moze sie zmienily. Ale silniki sa takie same.I dane regulacyjno diagnostyczne i osiagi itd.

Wiec co to za roznica czy to 1Z czy AHU ??


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 24, 2007 15:08

Wiec co to za roznica czy to 1Z czy AHU ??
1Z był pierwszy :jezor:



diodi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn cze 06, 2005 23:16

Post autor: diodi » wt lip 24, 2007 19:42

voss pisze:panowie o czym wy tu gadacie
AHU i 1Z to dokladnie te same silniki. Pewnie VW'owi numeraci w 1Z zabraklo i zrobili sobie AHU.

Oczywiscie ze w niektorych rocznikach byly zmiany np. byly 1Z z nastawnikiem na potecjometrze i byly na indukci .
Tak samo byly AHU u mapsensorem w ecu i byly po 09/97 z mapsensorem w rurze.
Tak samo jak np. AFN
Pompy wody tez moze sie zmienily. Ale silniki sa takie same.I dane regulacyjno diagnostyczne i osiagi itd.

Wiec co to za roznica czy to 1Z czy AHU ??
wielkie dzieki mam nadzieje ze to jest prawda bo dzisiaj dzwoniłem do

NOMY i oni sami niewiedzą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt lip 24, 2007 23:53

voss, czyli AHU ma takie same dane tech jak 1Z tak ? Czyli zadne tam 210/1900 i 66/3750, tylko 202/1900 i 66/4000 ?
Wiem, ze to zadna roznica, ale tak dla formalnosci ;)


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
niemniem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 02:36
Lokalizacja: Białystok Metropoly
Kontakt:

Post autor: niemniem » śr lip 25, 2007 03:12

to AHU - btw bardzo czysty pod klapą ... nice :D
Obrazek

a to 1Z
Obrazek

trochę się różnią ułożeniem rur, nie wiem jak z innymi rzeczami
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 03:13 przez niemniem, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Passat B4 1,9 Turbo Diesel Intercuuuuuler ^^ (1Z+) www.forum.vw-passat.pl[/b]

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » śr lip 25, 2007 08:42

z tego co mi wiadomo, kiedyś sprawdzałem to etka, to 1Z i AHU to mechanicznie te same silniki, różniące się tylko oprogramowaniem, AHU ma wyższy moment przy tych samych orotach co 1Z (no ale są ludzie z większą wiedzą i mogę się mylić) :pub:

pzdr
zyggy



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr lip 25, 2007 09:16

niemniem ten 1Z na wogóle jakieś dziwne rury do ic

klima też jest non original .... :grrr:

Ale ogólnie przeglądałem trochę neta i faktycznie wygladaja na takie same.

A jak z kołem zamachowym?



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lip 25, 2007 10:20

zyggy pisze:AHU ma wyższy moment przy tych samych orotach co 1Z
Dowody :bajer:


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » śr lip 25, 2007 10:28

Panowie spieracie się o 8Nm, które ciężko byłoby w ogóle wyczuć. W moim podpisie jest link do opisu mojego golfa, gdzie znajduje się wykres silnika AHU w serii i po chipie. Jak widać, rzeczywistość różni się od danych fabrycznych...

Pozdro



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » śr lip 25, 2007 10:36

to tak na szybko co znalazłem:
1Z był produkowany do wakacji '96, a AHU od lutego '96
1Z osiąga 90 KM przy 4000 obr/min a AHU przy 3750 obr/min
1Z max moment obrotowy ma 202 a AHU 210 przy 1900 obr/min

pzdr
zyggy



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » śr lip 25, 2007 10:49

zyggy, suche dane, które i tak w rzeczywistości nie mają odzwierciedlenia...

Moje AHU w serii max moc przy 4101 obr/min, max moment przy 1992 obr/min. A silnik zdrowy.

Pozdro



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » śr lip 25, 2007 10:56

... a zgodzę się, że to tylko teoria, jakś różnica jest między 1Z i AHU, a i tak chodzą jak chcą (jak są zadbane, zawirusowane, itd ...) :pub: , a mój coś muli trza mu dobrego lekarza, byle nie mechaniora "dentysty" (takiego co zawsze coś znajdzie, nawet jak nie boli), nie zamierzam się kłucić (tu dla inek01 :kwiatek: i :kufel: ) poprostu jest to forum i każdy może podzielić się wiedzą, wyrazić swoje opinie, poprosić o koleżeńską pomoc :okej: itd itd ... a najlepiej tdi :D

pzdr
zyggy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości