Strona 3 z 3

Silnik AHF rozjechany kąt wtrysku.

: pt wrz 24, 2010 08:49
autor: arwam
Kris-THC, jaką masz turbinę?
GT1749V
GT1749VA
czy
GT1749VB
pierwsza jest stosowana o ile się nie mylę w silnikach PD o mocy poniżej 130KM
druga jest od silników AWX,AVF, i pokrewnych.
dopiero trzecia jest od ARL'a czy tym podobnych


co do świszczenia na wolnych obrotach w silnikach ze zmienną geometrią turbiny jest normalna rzecz.
na GW dopiero przy wyższych obrotach turbo świszczy lub pod obciążeniem.
perki pisze:tylko chodzilo mi ze mimo iz mam bardzo bardzo przyspieszony to na przyspieszanie i dynamike auta u mnie nie ma zadnego wplywu . Przy minu 27 stopniach odpalal tez od strzalu stojac cala noc pod chmurka . Jak to powiedzial moj mechanik - nie ruszac nic bez powodu . Jak zacznie sie cos dziac i bedize temu winien kat wtrysku to wtedy sie go ustawi
ma i to bardzo istotny na zużycie silnika.
aż nie odczuwać tego w jeździe to dlatego że komp dopiero przy wyższych obrotach zaczyna wyprzedać kąt wtrysku.
ale nie jest to dobre.
jeśli masz idealny silnik to spróbuj na mrozie około -20*C odpalić od razu po włączeniu zapłonu nie czekając aż się świece żarowe nagrzeją.
jak wtedy odpali na dotyk to dopiero wtedy powiesz że wszystko jest dobrze.
nie wiem jaką dokładnie powinien mieć wartość ale z tego co widzę po swoim silniku to zarówno za wczesny jak i za późny kąt nie służy silnikowi ani w pracy ani w odpalaniu.

Silnik AHF rozjechany kąt wtrysku.

: pt wrz 24, 2010 19:34
autor: Fahoo
zbyt przyspieszony kat działa nie kozystnie na układ korbowo tłokowy :grrr:

Re: Silnik AHF rozjechany kąt wtrysku.

: pt wrz 24, 2010 21:11
autor: kadlubek
przepraszam ale temat jest zgodny z tym jaki mam problem.
Zgadza sie, zly kat dziala niekorzystnie na silnik , nawet jesli komputer koryguje jego kat to mysle ze nie robi to tak dobrze gdyby VP byla dobrze ustawiona.

Wczoraj podlaczylem znowu Vaga i w 2 pozycji mialem juz na biegu jalowym wartosci w przedziale 84-88. Chyba jednak troszke nie za bardzo te wartosci i do korekty ?

Silnik AHF rozjechany kąt wtrysku.

: pt wrz 24, 2010 21:14
autor: kadlubek
wlasnie przeczytalem na forum SEATA ze zbyt duza wartosc w pozycji ,objawia sie opozniona reakcja przycisniecia na gaz. U mnie wlasnie pojawil sie po wymianie rozrzadu taki oto problem.

Re: Silnik AHF rozjechany kąt wtrysku.

: pt wrz 24, 2010 21:22
autor: perki
kadlubek pisze:
Wczoraj podlaczylem znowu Vaga i w 2 pozycji mialem juz na biegu jalowym wartosci w przedziale 84-88. Chyba jednak troszke nie za bardzo te wartosci i do korekty ?

idealna wartosc to 49- 51 na biegu jawlowym . Niebieska linia styka sie w zolta jak dobrze pamietam . na forum masz ustawienie kata wtrsyku i duzo informacji o nim ( rysunki itp ) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... u#p1916422" onclick="window.open(this.href);return false;

Silnik AHF rozjechany kąt wtrysku.

: pt wrz 24, 2010 21:49
autor: Fahoo
perki, taaaa
umownie takie wartosci sa ok
poprawnie ma byc tdi timing leciutko nad linią dla kazdego silnika inaczej-wybór w zakłądce