DANIEL LHR pisze:homsky
mieszanka palna to moze wystepowała w starych warszawach.
dzisiejsze auta benzynowe pracują na mieszance maksymalnie zubożonej .
o dokładny skład stechiometryczny dba przedewszystkim lambda , pilnuje równiez miedzy innymi o to zeby nie potopiło tłoków itp
Oj czepiacie sie, napisałem bardzo ogólnie o co chodzi w benzyniaku , co miałem podac jeszcze wartości wagowe paliwa i powietrza, chodzi o zasade, a w zasadzie o róznice diesel/benzyna , przy zbyt ubogiej mieszance benzyniak gasnie , tak samo jak przy zbyt bogatej i o te zasade mi chodziło która musi byc spełniona dla benzyniaka, a dla diesla wogóle nie ma zastosowania.
Co do wartości lambda , gaźnikowce wszelakie czyli układy mechaniczno podcisnieniowe , regulowało sie na dwa sposoby , na moc lambda okolo 0,85-0,90 , na ekonomie 1,10-1,15 albo złoty środek czyli okolice 1,00, i dało sie do uzyskać paroma śrubkami lub doborem odpowiedniej dyszy i rurki emulsyjnej.
Współczesne silniki w ten sposób tez sa regulowane ale nad tym czuwa już elektronika i odpowiednie mapy wtrysku zaszyte w ECU , nowoczesne silniki z wtryskiem bezposrednim benzyny ( np FSI) sa wstanie pracowac faktycznie na bardzo bardzo ubogich mieszankach , dzieki wtryskowi bezpośredniemu uzyskuje sie tak zwane uwarstwienie mieszanki - te motory daja rade pracowac nawet przy lambda 1,30 , jest bardzo ubogo i gorąco , ale sa nowe technologie i nowe materiały, faktycznie warszawa nie przezyła by takiego eksperymentu dłuzej niz 1000km, nadtopione tłoki a raczej wczesnie spalone zawory.
[ Dodano: Sob Lip 21, 2007 12:47 ]
Ale starczy juz tego bo sie robi wielki OT - moderator nas pogoni bo odbiegamy od tematu
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)