Turbina GT1749VA wysiadla..

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 10, 2007 21:45

Corvax pisze:no i obowiazkowo zrzuc miche i wyczysc te resztki turbiny pływające w oleju
nic nie pływa

wirnik gorący jest cały a zimny jest pozginany , jak sie złamał to stanać nawet śrubeczka lezała sobie spokojnie :) co dziwne nawet gwint na niej nie zerwany..
jaro4444 pisze:Ja dziś ARL zapodałem i hybrydy. Aż się kur.... boje
no wiesz te z ARL tez mają przewężenia na wałku :P
covacsxxx pisze:kiedys tak zachwalales te turbinke
bo idealnie pompowała, zegro overboostów, cichutko ani kawałka szumu czy gwizdu - do czasu :)
ventil pisze:GT20 mozesz włozyć
no nie wiem...ale raczej na 90% pójdzie hybrydka od Karambola...

Panowie u mnie jest 1,35 Bara i auto prawie nie dymi, więc nie bede pakował tam lochy

jakby ktoś mnie mógł oświecić (moze być PW) jak wyregulować sztange - mam zegar Boost, vag-coma

czy rozkręcić sztange na poczatek i stopniowo skręcać do momentu az bedzie z dołu w miare pompować ? jaka jest procedura żeby jak najmniej tam wahlować ta sztangą ?

pozdrawiaki i dzieki wszystkim za miłe słowa otuchy i fachowe porady :bigok:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lip 10, 2007 23:03

wspolczuje bo znam ten bol z autopsji :)
cos pechowa ta trasa ostatnio


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 11, 2007 09:03

Adamm pisze:cos pechowa ta trasa ostatnio
no, na dodatek tam przeważnie pada deszcz :)

nikt nie ma pomysłu na regulację sztangi

no to chyba zapuszcze 011 na zablokowanych nastawach i dostroje tek żeby różnica w ciśnieniach była (N75 OFF 900 rpm =>1000mBar, N75 ON 1400 rpm =>1150mBar) ~150 mBar - mam nadzieje że na tym grubszym wałku będzie to osiągalne

[ Dodano: Sro Lip 11, 2007 09:42 ]
a tu wklejam logi jakie ciśnienia rozpierdaaalają turbinke AWX

to jest hamowanie na wtryskach 216 na programie na którym było 1,25 Bar - potem lekko zostało podniesione do 1,35 bo i tak nie było wielkiego dymu a chcieliśmy bezpiecznie - widać ża mapa turbo nie była "kwadratowa"

Obrazek

[ Dodano: Sro Lip 11, 2007 09:46 ]
no chyba że się mylę i ta turbina nie jest w stanie dmuchnąć więcej niż 1 Bar przy 4300 rpm

teraz jestem prawie pewnien że przyczyna tkwiła albo w niedoważonym wirniku, albo wada materiału na wałku

przecież te turbiny w AWX-ach walą 1,5 Bara ?



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr lip 11, 2007 16:47

cowboy pisze:nikt nie ma pomysłu na regulację sztangi
Ja bym ją tak ustawił żeby wypełnienie sygnału który się odczytuje w bloku 11 przy obciążeniu i blisko 4000 było około 70%, tak jak na powyższym rysunku.
Jak sztanga będzie za krótka to nie da rady ściągnąc ciśnienia przy wysokich obrotach(będzie przeładowanie) , a współczynnik będzie ponad 90%, a jak za długa to współczynnik będziesz miał sporo niższy od 70% i z niskich obrotów nie będzie się chciała rozkręcać turbina.
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2007 16:49 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 11, 2007 18:13

Grześko pisze:Ja bym ją tak ustawił żeby wypełnienie sygnału który się odczytuje w bloku 11 przy obciążeniu i blisko 4000 było około 70%
o to tez jest jakas koncepcja :) dzieki za dobry pomysł

a ja wkleję lepsze fotki denatki :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

bedzie jeszcze z niej niezła hybryda :)

http://www.allegro.pl/item215000650_tur ... a_tdi.html

jako ciekawostkę podam że nakrętka się swobodnie nakręca na wałek - widocznie jak wirnik stanął to się odkręciła - normalnie to ona sie dokręca jak turbina się kręcie we właściwym kierunku :) a jak się wirnik zablokuje nagle to sie musi widać odkręca :)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lip 11, 2007 18:28

kup teraz 499zl, okazja ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 11, 2007 18:33

zaprzal pisze:kup teraz 499zl, okazja
wsadzasz Panie grubszą ośkę i sprzedajesz za 1000 PLN :) obudowa jest idealna :) tylko wałek jakby się ukruszył troszeczke :)

masz dojście - kombinuj - odkupię od Ciebie :P :bigok:

[ Dodano: Sro Lip 11, 2007 18:35 ]
tylko się śpiesz bo dla mnie hybrydka juz się produkuje :)

no nic w takim razie pompa 11mm bedzie musiała poczekać :P



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lip 11, 2007 18:42

jasne ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr lip 11, 2007 20:49

Witaj w klubie, dobrze ze nic wiecej ci nie poecialo. Daj znac na forum co i jak z ta hybryda bo u mnie znowu siedzi 1749va i az sie boje.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 11, 2007 21:07

olozwirski pisze:Daj znac na forum co i jak z ta hybryda
Spoko, mam nadzieje ze ogarnę ta hybrydę sztangą i nie bede musiał w sofcie dłubać :P

o ile nie będą ruszone ograniczniki to ze sztangą sobie poradzę chyba szybko :) na poczatek ustawię tak jak seria, a potem bede skracał :P
olozwirski pisze:u mnie znowu siedzi 1749va i az sie boje
no wiesz jak się wysrała przy seryjnym doładowaniu to u Ciebie (a podejrzewam że masz "lajtowo" 1,45 Bar ) to moze byc róznie

ten sam model Garretta idzie do Renault i tez się sypią.. nie wiem o co chodzi może zaczęli odchudzać teraz te wałki ? zeby emeryci mogli jeździć 1500 - 2500 rpm :P

ps. miałeś oliwę w cylindrach i w dolocie u siebie ? jak Ci się wysrała, szedłeś też pełnym ogniem na wysokim biegu czy *#cenzura#* na niskim biegu i boom ? :)

ps.ps. zalatwiles tą złączke? dodzwoniles sie do kolesia ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr lip 11, 2007 21:23

Cowboy mi jak padla poprzednia sprezarka to mialem az samozaplon :/ ale potem zalozylem druga sprezarke i jezdzilem spoko (tylko dolot wyczyscilem)

jakis czas pozniej rozbieralem silnik i wszystko bylo cacy wiec moze nie bedzie tak zle :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 11, 2007 21:32

Adamm pisze:moze nie bedzie tak zle
jak widac na filmiku potwór zyje.. więc jestem dobrej myśli :)



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr lip 11, 2007 21:36

cowboy pisze:no wiesz jak się wysrała przy seryjnym doładowaniu to u Ciebie (a podejrzewam że masz "lajtowo" 1,45 Bar ) to moze byc róznie
ten sam model Garretta idzie do Renault i tez się sypią.. nie wiem o co chodzi może zaczęli odchudzać teraz te wałki ? zeby emeryci mogli jeździć 1500 - 2500 rpm :P
ps. miałeś oliwę w cylindrach i w dolocie u siebie ? jak Ci się wysrała, szedłeś też pełnym ogniem na wysokim biegu czy ******* na niskim biegu i boom ? :)
ps.ps. zalatwiles tą złączke? dodzwoniles sie do kolesia ?
Nie wiem niestety jakie mialem cisnienie doladowania 165km/360nm bylo... U mnie olej byl wszedzie, i w dolocie i w tlumikach a turbo wysypalo sie na pelnym gazie na dwojce.

[ Dodano: Sro Lip 11, 2007 22:10 ]
Jeszcze w kwestii sztangi, rozkrecajac srube zmniejszamy czy zwiekszamy doladowanie?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lip 11, 2007 23:13

cowboy, nie ma co tak panikowac, jezdzi caaaala masa aut z AWXami i nie w kazdym musi od razu pasc turbo


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości