Strona 3 z 4

: sob lip 19, 2008 12:35
autor: Pruszkowiak
Adamm, dzięki bo to cene co mi zapodał gość z allegro to chyba żartuje.Jak przeczytałem jego cene to mało że nie oplułem monitora :helm:

: sob lip 19, 2008 14:04
autor: souler
zapomniales o uszczelnieniach walka rozrzadu :)

: sob lip 19, 2008 14:09
autor: cowboy
souler pisze:zapomniales o uszczelnieniach walka rozrzadu :)
a ile trzeba tych uszczelniaczy :)

2, 4 a moze 8 na każdej podporze ?

[ Dodano: Sob Lip 19, 2008 14:09 ]
czy to moze 1 simmering od strony kółka ?

: sob lip 19, 2008 14:24
autor: souler
walek ma 2, po jednym na strone. na walku posrednim tez mozna zmienic. to sa chyba 3 takie same, ale tu moge sie grubo mylic.

: sob lip 19, 2008 14:26
autor: Pruszkowiak
cowboy pisze:czy ten napinacz paska wielorowkowego olać ?

moze w ogóle olać wymiane tego paska ?
Ja bym nie lekceważył.Jak Ci pęknie w trasie to nie daj boże może dojść do przegrzania a diesel tego nie bardzo lubi.Ja u Siebie zmieniłem pasek wielorowkowy.Jak go zdjąłem to był w paru miejscach nieźle popękany.Teraz założyłem BOSCHA za 60zł z IC bo nie mam zniżek i jest OK. :grin:

: sob lip 19, 2008 14:46
autor: cowboy
Pruszkowiak pisze:Ja bym nie lekceważył
wielorowkowy tez zmieniam z napinaczem i rolką :)

To jest rysunek z AGR/ALH/AGR

Obrazek

: sob lip 19, 2008 15:20
autor: homsky
cowboy pisze:To jest rysunek z AGR/ALH/AGR
Wyciagając wałek rozrządu , a bedziesz go wyciagal aby zmienic popychacze trzeba zbić z wałka koło rozrządu, wyjąć uszczelniacz i zamontowac nowy poz.10 jak na rysunku , z drugiej strony wałka idzie zaślepka (półksiężyc) która powinna byc w komplecie z uszczelką pokrywy głowicy

: sob lip 19, 2008 15:52
autor: cowboy
homsky, tak myslałem jak popatrzyłem na ten rysunek... teraz juz wszystko jasne

trzeba bedzie złozyć zamówienie i sie umówić na robote :)

: sob lip 19, 2008 16:36
autor: twardy
kumpel dzisiaj w robocie zmieniał uszczelnicze na zaworach , dwie gumki były twarde jak kamień . Silnik brał olej pół litra na 200km.

: sob lip 19, 2008 16:45
autor: andrew.zbyrko
Witam
Od niedawna mój AAZ zaczął klekotać, i do tego gorzej pali na rozgrzanym silniku,[zimny pali na dotyk]. Może to być przez popychacze(szklanki)??
Warto wymieniać czy za bardzo nie ma sensu??
przebieg 210kkm

: sob lip 19, 2008 19:59
autor: Janosik
Kolego

andrew.zbyrko

Moim skromnym zdaniem twoj problem nie lezy raczej po stronie szklanek czy zaworow a po stronie przesunietego zaponu. Moze sie to objawiac po przeskoczeniu paska na kole rozrzadu ewentualnie popa sie przesunela co raczej jest wedlug mnie nie mozliwe
Chociaz z takim przebiegiem to i zawory moga sie odzywac ale raczej nie mialy by takiego wplywu przy rozruchu silnika

: sob lip 19, 2008 20:03
autor: andrew.zbyrko
Janosik, fazy rozrządu sam robiłem, są na 100% dobrze,
byłem u mechanika sprawdził zegarem kąt wtrysku też był ok.
na zimnym silniku pali super a na ciepłym już gorzej, zmieniałem nawet sam kąt wtrysku na bardziej wczesny i pózny, niewiele to pomogło...

: pt paź 31, 2008 14:20
autor: cowboy
20NM to moment dokręcania mostków wałka rozrządu ??

Pytam bo ukręciłem jedną szpilkę :/
no to juz wiesz :)

20 NM czyli tyle ile dokręca się jarzma od wtrysków w TDI czyli z wyczuciem do oporu ale nie ma siłę :) najlepiej kluczem dynamometrycznym...

kolejnośc chyba nie jest istotna, choć ja bym chyba intuicyjnie zaczął od wewnętrznych