MBC - czy zakładać?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw cze 07, 2007 00:39

wczoraj wieczorem założyłem sobie MBC z allegro, ten za 30 zł. Wszytsko jest ok nareszcie normalnie mogę wyregulować max ciśnienie. Ale jeśli chodzi o przyrost ciśnienia można uzyskac taki sam efekt odkręcając zawór na turbinie na max. Wcześniej niemając MBC zauważyłem że jak odkręciłem zawór na turbinie do końca tak by dawał jak największe ciśnienie to po naciśnieęciu na gaz dużo szybciej wkręcała się turbina. Efekt taki sam jak od MBC tyle że to ciśnie nie troche za wysokie... No tak czy siak polecam MBC. Teraz ciśnienie płynnie rośnie do maksymalnej wyznaczonej przez użytkownika granicy :) :bigok:


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw cze 07, 2007 03:27

tomcio pisze:musiałem zmniejszyc bo by mi głowica poleciała w kosmos.
i potem byś czekał az spadnie :PPPKrzylu, a moze to na odwrót podpiąłeś ????? nie masz tam obrazka jak to sie montuje ?? ja miałem przy tym za 30 zł :P



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw cze 07, 2007 09:52

Obrazka żadnego nie było. Podpiąłem według fotoporady z naszego forum
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=mbc
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 09:55 przez adam16v, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw cze 07, 2007 16:00

nie masz tam obrazka jak to sie montuje
co ty przyszlo to w kopercie bombelkowej a reszte radz sobie sam
no niby podnioslo mi sie do 1bara ale czuje ze to nie to samo bo jest wkrecony na maxa jak wykrece to ma 0,75 ch*** wie chyba to wy***e z kanalu ustawie na 1b i bedzie po problemie w dodatku na jednym z wejsc do MBC jest taka mała dziurka na szpilke strasznie przez to syczy tez macie takie cos w tych za 30zł??



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw cze 07, 2007 18:13

Też mam tam dziurkę ale to chyba po to gdy jest wysokie ciśnienie żeby je upuścić do atmosfery.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » pt cze 08, 2007 11:45

jest taka dziurka ..... to tak jakby zawor upustowy :) chyba


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
aik01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: śr mar 10, 2010 19:08
Lokalizacja: Gdańsk

MBC - czy zakładać?

Post autor: aik01 » czw gru 01, 2011 01:18

odkopię trochę temat. czy da się coś takiego założyć do tdi 1z i pokrewnych?


mówicie mi po prostu Paweł :)

było MK3, jest B5.5 :)
viewtopic.php?f=91&t=509440" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

MBC - czy zakładać?

Post autor: Lukas-182 » czw gru 01, 2011 09:23

aik01, założyć można, ale co na to komputer od sterowania silnika ?? pewnie zbzikuje, więc bez wgrania nowego softu MBC się nie sprawdzi w 1Z



Awatar użytkownika
aik01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: śr mar 10, 2010 19:08
Lokalizacja: Gdańsk

MBC - czy zakładać?

Post autor: aik01 » czw gru 01, 2011 10:59

Lukas-182, dzięki za odpowiedź :pub: tak podejrzewałem że przez kompa nici z tego wyjdą ale myślałem że może jednak się uda podnieść ciśnienie doładowania bez robienia softu


mówicie mi po prostu Paweł :)

było MK3, jest B5.5 :)
viewtopic.php?f=91&t=509440" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

arwam

MBC - czy zakładać?

Post autor: arwam » czw gru 01, 2011 11:47

Lukas-182,

można założyć we wszelkiego rodzaju układach gdzie MAP jestw komputerze a nie bezpośrednio na rurach od IC.

zakładamu MBC upustowe a nie kulkowe na wężyk idący do ECU. dobrze jest zaślepić EGR i zlikwidować przepływkę za pomocą diody.

wtedy masz możliwość założyć opornik na pompę i już podlewasz paliwkiem a MBC oszukuje komp.
jak to zrobisz to komp nie będzie łapał żadnych błędów. wiem bo mam tak zrobione w swojej 100-tce i po pół roku ani jednego błędu.



Awatar użytkownika
aik01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: śr mar 10, 2010 19:08
Lokalizacja: Gdańsk

MBC - czy zakładać?

Post autor: aik01 » pt gru 02, 2011 00:01

arwam, mam kilka pytań do ciebie :bigok: czy mógłbyś mi przybliżyć lub dać foto jak wygląda mbc upustowy i jak wykorzystać diodę w przepływce? bo rozumiem że mbc założyć na wężyku idącym od kolektora ssącego do kompa tak? mam już u siebie wtryski z afn więc chyba nie będę aż tak potrzebował opornika na pompie- miałem takowy na seryjnych wtryskach ale teraz po zmianie wyjąłem go


mówicie mi po prostu Paweł :)

było MK3, jest B5.5 :)
viewtopic.php?f=91&t=509440" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

arwam

MBC - czy zakładać?

Post autor: arwam » pt gru 02, 2011 09:53

upustowe MBC ma trzy króćce. co do opornik to u Ciebie ze względu na małą pompę raczej konieczne. chyba że przebudowałbyś swoją pompę na większą.

u mnie w 100 C4 masz potencjomtryczny przepływomierz jeszcze na klapce więc to Nic by Ci nie dlao. u Ciebie chodzi o to żeby komp nie wykrył niezgodności ilości pobieranego powietrza w stosunku do odczytywanego ciśnienia ( ECU na skutek działania MBC otrzymuje ciśnienie mniejsze niż jest ono w dolocie i powoduje takie wysterowanie żeby było takie jak w programie)

równie ważne jest zaślepienie EGR'u bo będzie walił na buro niebiesko a spaliny byłyby duszące.


co do wykorzystania diody to użyj szukajki



Awatar użytkownika
aik01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: śr mar 10, 2010 19:08
Lokalizacja: Gdańsk

MBC - czy zakładać?

Post autor: aik01 » pt gru 02, 2011 11:46

a czy z tą dioda na przepływomierzu mogę jeździć cały czas? bo na jakimś forum czytałem że tylko do diagnozy można używać takiego set-up'u


mówicie mi po prostu Paweł :)

było MK3, jest B5.5 :)
viewtopic.php?f=91&t=509440" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości