
Turbo da sie wyciagnoc od góry nie potrzebny jest kanał, ale trzeba sie troche powygimnastykowac i miec dobre klucze bo bez tego to tylko sruby mozna zjechac.
I co teraz mam z tym zrobic?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Turbosprężarka zintegrowana jest z kolektorem wydechowym,ale ssący sobie również wymontuj,łatwiej się wyciąga turbinę,przy okazji wyczyścisz sobie kol. ssącyk18t pisze:1. Czy Turbo schodzi razem z dwoma kolektorami czy tylko z wydechowym?
Uszczelka pod kol. ssący,wydechowy oraz między turbo a rurę wydechową.Są również dwie podkładki mosiężne przy mocowaniu węża odprowadzającego olej przy bloku silnika,ale tego nie wymieniałem - wyczyściłem dokładnie i banglak18t pisze:2. Które uszczelki trzeba dokupić przed rozpoczęciem pracy? Może coś oprócz uszczelek (przewód olejowy)?
Przed przykręceniem przewodu olejowego zalewasz olejem przy pomocy strzykawki turbinę przez ten nypel przy turbo do którego przykręcasz przewód doprowadzający olej.Nie uruchamiaj silnika przy pierwszym starcie na długo,tylko "cykaj" po ok 1 s kilkakrotnie aby układ smarowania doprowadził olej.Po to zalałeś suszarkę olejem,aby w tym czasie nie pracowała na suchok18t pisze:3. Przewód doprowadzający olej koniecznie trzeba zalać przed złożeniem wszystkiego?
Odprowadzenie oleju,wspornik turbiny rozmontujesz niestety od spodu.Ja podstawiłem auto na klockach pod wahaczami i tyle dałem radęk18t pisze:4. Przy wyciąganiu turbo trzeba działać od spodu, na podnośniku, czy wszystko zrobię od góry, spod maski?
Na sztandze masz przeciwnakrętkę,którą luzujesz,wewnątrz sztangi jest taka szeroka nakrętka regulacyjna,którą kręcisz wydłużając lub skracając długość sztangi.Mierzysz suwmiarką długość starej sztangi od jej czubka do blachy mocującej gruszkę do turbiny i taką samą długość regulujesz przy nowej.Mam nadzieję,że kumaszk18t pisze:5. Jak będę musiał wymienić "gruchę" to jak ją później wyregulować na sztandze?
Jestk18t pisze:Nie ma innej opcji, żeby ustalić długość szatngi tylko mierzenie starej?
Luzujesz obejmę przy łączniku dwóch rur i chyba jest jeszcze wcześniej wspornik jakiś - nic strasznego,dasz radęk18t pisze:jak już zdejmę turbo, to dużo jest roboty żeby wyciągnąć ten fragment wydechu z katalizatorem?
od góry (egr, kolektor, chłodnica , przewód od powietrza, przewód olejowy od góry) i od dołu (rura wydechu, przewód do IC, przewód olej) - tak w skrócieKoJ@K pisze:Wyciągał ktoś może turbine z silnika AXR ? I mógłby zdradzic trochę więcej szczegółów co i jak lub dac jakieś porady ? Lepiej za to się zabrac z góry ? Ze spodu też trzeba podziałąc,ale jak się Wam wyciągało lepiej ? Czy po wyjęciu kierownice można by było "delikatnie" wypiaskowac ? Czy lepiej druciaczkiem na wiertarce to robic ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości