Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamil19870909
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 22, 2006 18:05
Lokalizacja: Suwałki

--

Post autor: kamil19870909 » śr mar 03, 2010 14:11

ja w swoim samochodzie zrobiłem tak: wyjąłem wał zaniosłem do tokarza który przerobił mi czoło wału na takie jak w tdi. Dwa lata bez problemowej jazdy. koszta znacznie mniejsze jak kupowanie wału. jak coś to prv piszcie.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » śr mar 03, 2010 20:22

arwam pisze:najlepiej od AFN
a czy moze być też z silników AFN od aut takich jak PASSAT B5, SHARAN, AUDI A4 itp? bo takich chyba najwiecej na allegro...
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 20:22 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.



kaktusik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 26, 2010 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kaktusik » śr mar 03, 2010 20:34

mój wał był piłowany jakimś pilnikiem, o szlifowaniu mowy tu być nie może - zrobione żeby jakoś się to koło trzymało. Tyle. poinformowałam Pana że jeśli nie pokryje kosztów naprawy zgłoszę sprawę do sądu. jest to wada o której musiał wiedzieć, bo przecież sam mówił że serwisował to auto. do jutrzejszego popołudnia ma podjąć decyzję.
jak nie zapłaci za naprawę, to pokryje koszty sądowe i jeszcze mi zapłaci odszkodowanie za normalne oszustwo. odechce mu się oszukiwać biednych studentów :satan:



arwam

Post autor: arwam » śr mar 03, 2010 21:42

a czy moze być też z silników AFN od aut takich jak PASSAT B5, SHARAN, AUDI A4 itp? bo takich chyba najwiecej na allegro...
AFN to AFN nie ważne czy jest z passata czy z golfa czy może z audi.
mogę się między sobą różnić tylko drobnostkami ale słupki są takie same więc wały też.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » czw mar 04, 2010 09:57

arwam, jak mozesz to rzuć okiem na temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 457b26a93e
z niego wywnioskowałem że są róznice typu jakas dodatkowa zębatka której nie powinno byc w AAZ i tego typu sprawy...

[ Dodano: 04 Mar 2010 09:01 ]
aha jeszcze jedno pytanko, jesli kupie wał z TDI to panewki które na nim są (bo moge kupić z panewkami) bedą sie nadawały żeby je założyć czy nalezy kupić nowe czy też mogą być stare z AAZ??


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » czw mar 04, 2010 16:05

mateusz_kajtek, Jesli chodzi o panewki to ja bym proponowal nowe. Zwroc uwage na zuzycie to znaczy jesli sa mocno przytarte ze przebija zolty kolor to dewinitywnie do wymiany ale poczekaj na odp kolegi ARWAM on mi wczesniej pomogl a z tego co widze facet sie zna.
A jesli chodzi o wal to ja u siebie mam zamontowany od 1Z i chodzi jak ta lala :grin:



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » czw mar 04, 2010 21:35

mateusz_kajtek, Panewki mają być od tego wału który wkładasz.... ale by się porobiło gdybyś założył stare od AAZ-ta :D

tak jak kolega DaroD, napisał...
DaroD pisze:Zwroc uwage na zuzycie to znaczy jesli sa mocno przytarte ze przebija zolty kolor to dewinitywnie do wymiany
a znając ARWAM-a ... powie aby kupić nowe jeśli jest kasa nato :)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » czw mar 04, 2010 22:12

mój wał był piłowany jakimś pilnikiem, o szlifowaniu mowy tu być nie może - zrobione żeby jakoś się to koło trzymało. Tyle. poinformowałam Pana że jeśli nie pokryje kosztów naprawy zgłoszę sprawę do sądu. jest to wada o której musiał wiedzieć, bo przecież sam mówił że serwisował to auto. do jutrzejszego popołudnia ma podjąć decyzję.
Mozliwe ze firma monster bedzie wykonawca tego przypadku auto obecnie zostalo zdiagnozowane sytuacja nie jest wesola jednak w tym momencie nie bede opisywal jak to wyglada poza tym nie mam bezposredniej zgody wlasciciela auta.
Moge jednak powiedziec ze ten przypadek przyciagnal do nas plage aut z podobnym problemem otoz przyjechalo audi 80 1.9 TDI silnik 1Z ktory mial problem z zapalaniem i co sie okazalo male kolo rozrzadu odkrecone , przyjechalo tez A6 2.5 TDI V6 i podobna sytuacja male kolo rozrzadu na lewej glowicy napedzajace pompe wtryskowa trzymalo sie na jednej srubie. Postaram sie jutro wkleic fote bo to jest ciekawa sprawa !!!



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » czw mar 04, 2010 23:32

panowie wszystko rozebrane, znajom mechanik mówi ze wał jest git i gniazdo na klin tez całe, koło widziełm sam na walsne oczy i klin na kole wyglada na bardzo dobry nie widać śladów "ścinania" czyli co najlepiej założyć nowe kolo i srube i skrecić do kupy??? bo taki własnie mamy plan na jutro, a po za tym jeszcze przy okazjii chcemy wymienić koło pasowe na uzywke ale zdecydowanie w lepszym stanie bo guma wyglada oki a w moim kole już jest taka troche popekana i to chyba jest powodem bicia jak myślicie?
Ostatnio zmieniony czw mar 04, 2010 23:33 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pt mar 05, 2010 08:22

mateusz_kajtek pisze:koło widziełm sam na walsne oczy i klin na kole wyglada na bardzo dobry nie widać śladów "ścinania" czyli co najlepiej założyć nowe kolo i srube i skrecić do kupy??? bo taki własnie mamy plan na jutro, a po za tym jeszcze przy okazjii chcemy wymienić koło pasowe na uzywke ale zdecydowanie w lepszym stanie bo guma wyglada oki a w moim kole już jest taka troche popekana i to chyba jest powodem bicia jak myślicie?
jeśli tylko samo koło pasowe paska wieloklinowego się kolebało to tak ale jeśli również będzie się koło pasowe od wspomagania również kolebać to wtedy wał jest do roboty ( czego nie polecam) lub do wymiany i wtedy będzie spokój,



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » pt mar 05, 2010 14:23

arwam, ogladałem dzis gniazdo wału i wyglada na nieruszone, koło zębate było ori VW i klin też nietknięty więc chyba wał powinien być dobry będziemy skręcać dziś wszystko i wymienimy koło pasowe to bedzie widać czy przypuszczenia się sprawdzą, jedno mnie tylko troche niepokoii, koło zębate było oryginalne a ja kupiłem jakis zamiennik i łącznie ze śrubą kosztowało mnie to około 50 zł, i sie zastanawiam czy to koło a właściwie jego klin będzie wystarczająco mocny żeby bez stresu pojezdzić tym autem do nastepnej wymiany rozrządu (około 60 000 - jakieś dwa lata)??? dodam że autko ma zmieniony boost pin + wywalony kat i do lata mam zamiar założyć intercooler czyli nieco podniesiona moc, ale więcej grzebać nie zamierzam, żadnego krecenia dawki ani ciśnienia turbiny nie będzie...
Ostatnio zmieniony pt mar 05, 2010 14:33 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » pt mar 05, 2010 15:15

mateusz_kajtek pisze:arwam, a ja kupiłem jakis zamiennik i łącznie ze śrubą kosztowało mnie to około 50 zł, i sie zastanawiam czy to koło a właściwie jego klin będzie wystarczająco mocny żeby bez stresu pojezdzić tym autem do nastepnej wymiany rozrządu (około 60 000 - jakieś dwa lata)???
Ja polecam kupic kolo zebate firmy SWEED czy jakos tak sie ona nazywa, w moich rejonach u znajomego w focie kupilem takie kolo za 65zl zas w goleniowie (kolo szczecina) za takie same kolo wolaja juz 80zl no i plus nowa sroba 8zl i jak poskladalismy na wale od 1Z to auto lata bez problemowo.



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Post autor: IRAS AAZ » pt mar 05, 2010 22:49

Nie wiem koledzy,ja mam zamiar zmienic wał na AFN mimo ze z klinem sie nic nie dzieje koło nie bije ale mam i dawke i turbo 1 br i bost pin i ciezką noge. Wał zmienie sobie sam i mam zamiar jeszcze długo latac tym golfikiem. Jak tylko wpadnie mi pare groszy zaraz kupuje wał :chytry:zakładam i jezdze bez stresu :helm:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

arwam

Post autor: arwam » sob mar 06, 2010 07:19

mateusz_kajtek,


ja bym wymienił bo nawet w VW T4 gdzie silnik 1.9TD ABL ma 68KM bo różni się pompą lubi koło oblatywać nawet przy wolnossących.
koło proponowałbym jenak kupić ori przez serwis VW , wiem że będzie drożej ale jak się koło tańsze wysypie to wtedy już oszczędności nie będzie tylko płacz i zgrzytanie zębami.

a co do podnoszenia mocy to samo założenie IC jeśli masz dawkę praktycznie bezdymną to nie wiele Ci da ewentualnie zmniejszy jeszcze bardziej dymienie.
teraz możesz trochę podnieść i dawkę i ciśnienie doładowania i od tych modów nie ma większego ryzyka uszkodzenia klina na wale.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 124 gości