Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

roofmaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 05, 2007 01:24
Lokalizacja: wroclaw

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: roofmaniak » pn gru 29, 2014 23:09

Cześć wszystkim.
Odgrzeję kotleta.
Mam ten sam problem z cieknącą pompą w 1,9 TDI AFN.Moje pytanko brzmi, jak zabrać się do wymiany tego dużego oringu między rozdzielaczem a pompą mając pompę wykręconą z auta.

Mógłby ktoś opisać jak krok po kroku wymienić oringi i jak przy tym ustawiać pompę aby nic się nie posypało w środku. Będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam


Only Diesel user :)

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: tomek08 » pn gru 29, 2014 23:39

Witam, jeśli pompa wyjęta, wkręcasz w imadło, nurnikami (głowiczką ) do góry. Odkręcasz 4ry śruby na klucz torx i delikatnie powoli wyciągasz głowiczkę, zmieniasz o-ring i powoli składasz wszystko do kupy, albo prościej:
Pompa w imadle, jak wyżej luzujesz dwie śruby, torx, a następne dwie odkręcasz, głowiczka troszkę się unosi, odciskają ją sprężyny. Stary o-ring przecinasz i wkładasz nowy. Łapiesz wyjęte śruby i wykręcasz te poluzowane, układasz o-ring, tak, żeby wszedł w miejsce na niego w głowiczce i wszystko skręcasz do kupy.
W taki sposób, nic się nie posypie. :bigok:
Pozdrawiam.


Tomek

roofmaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 05, 2007 01:24
Lokalizacja: wroclaw

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: roofmaniak » czw sty 01, 2015 00:05

Hej tomek08,

Dzięki wielkie za poradę,zrobię dokładnie tak jak opisałeś, będę robił rozrząd to i przy okazji wyjmę pompę i wymienię uszczelniacze :)

Serdeczne pozdrowienia i SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!

Pozdrawiam.


Only Diesel user :)

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: tomek08 » pt sty 02, 2015 11:15

Witam, nie ma sprawy. :pub:
Pozdrawiam.


Tomek

roofmaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 05, 2007 01:24
Lokalizacja: wroclaw

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: roofmaniak » śr sty 21, 2015 22:43

Cześć,

Dzisiaj uszczelniałem pompę według opisu "tomek08", pompa była wyjęta z auta,wkręcona w imadło (głowiczka tłokorozdzielacza skierowana do góry) i powoli wykręcałem 4 śruby torx aż do momentu pokazania się uszczelniacza. Następnie 2 śruby zostały wykręcone, stary uszczelniacz wycięty i wyjęty, a nowy nałożony, potem przekładka śrub (2 wyjęte wcześniej śruby zostały wkręcone, a pozostałe 2 na których opierał się uszczelniacz zostały wykręcone - w taki sposób uszczelniacz wskoczył na głowiczkę), następnie docisnąłem uszczelniacz aby wskoczył na swoje miejsce i powoli głowiczka została skręcona (równomiernie, aby nowy uszczelniacz ładnie się układał).

Auta jeszcze nie odpalałem, bo muszę jeszcze odpowietrzyć pompę wtryskową, ale mam nadzieję że zapali i nic w środku się nie rozsypało.

Na razie póki co mam serce na gardle!

Myślicie że wszystko dobrze zrobiłem i raczej nic nie powinno się posypać w środku?


Pozdrawiam
:D :D :D


Only Diesel user :)

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: munior » śr sty 21, 2015 22:57

roofmaniak pisze:Na razie póki co mam serce na gardle!

Myślicie że wszystko dobrze zrobiłem i raczej nic nie powinno się posypać w środku?
Spoko,nie stresuj się ...przy pompie w pozycji głowiczką do góry ,nawet gdybyś odkręcił wszystkie cztery śrubki głowiczki ,to nie powinno nic wyskoczyć w srodku .W pompie z tdi ,najlepiej robic to przy zdjętym nastawniku ,wtedy widac dokładnie czy wszystko jest na miejscu ...pokręć sobie kołem pompy ,jak nic nie blokuje ,tylko czuć normalny opór i przeskok ,to wszystko gra....Stresować byś się mógł gdybyś to robił bardziej hardcorową metodą ,z pompą na silniku ...trochę za dużo popuszczone śruby głowiczki i kłopot gotowy ,bo wypada mała stalowa przekładka , pomiędzy falą ,a tłoczkiem...a dużo jej nie trzeba żeby wypadła ,bo ma grubość ok.2 mm


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

roofmaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 05, 2007 01:24
Lokalizacja: wroclaw

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: roofmaniak » śr sty 21, 2015 23:53

A dodam jeszcze że robiłem to na pompie z Passata 1,9 TDIsilnik AFN. (Muszę zmienić opis, bo moje audi już dawno ma innego właściciela...)


Zastanawia mnie jeszcze tylko jedna rzecz:
-jak pompa jest głowiczką do góry, to przy odkręcaniu tych 4 torxów (tak aby ten uszczelniacz sie ukazał) jest możliwość, że któryś z bolców(ten w spreżynie) wyjdzie ze swojego "otworu" - bo z tego co mi się zdaje to przy skręcaniu głowiczki trzeba zwrócić na to uwagę, aby bolce weszły w dobre miejsce.
Jak to będzie w przypadku tylko lekkiego popuszczenia korpusu tłokorozdzielacza- mają one możliwość wyskoczyć ze swojego miejsca?

chodzi o te sprężynki i bolce:
Obrazek

Proszę o info.

Pozdrawiam.


Only Diesel user :)

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: tomek08 » czw sty 22, 2015 23:53

Witam, przy odkręceniu tylko tyle, co napisałeś, że pojawił się tylko o-ring, na pewno, nic się nie rozsypało.
Pokręć pompa jak pisze Munior, tylko pamiętaj, żeby ustawić pompę w takiej pozycji jak wyjęta była z samochodu lub wszystko na ori znaki, odpowietrzyć i musi zagadać. :bigok:
Pozdrawiam.


Tomek

roofmaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 05, 2007 01:24
Lokalizacja: wroclaw

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: roofmaniak » sob sty 31, 2015 21:44

Witam.

Dzisiaj złożyłem wszystko do kupy, odpowietrzyłem i autko zagadało za pierwszym razem :)
Dzięki wielkie za pomoc i porady, w szczególności dla
- tomek08
- munior

Pozdrawiam.


Only Diesel user :)

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: tomek08 » sob sty 31, 2015 22:05

Witam, nie ma sprawy. Cieszę się, że mogłem pomóc. :bigok: :pub:
Pozdrawiam.


Tomek

darek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 17, 2015 14:54

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: darek00 » śr mar 25, 2015 00:05

Witam,

A ja chciałbym przestrzec wszystkich przed sposobem bez zdejmowania pompy. Nie pisze że jest on zły, nie chce generalizować skoro tylu osobom sie udało, ale sposób ten - nie do końca wiem w jakich warunkach - grozi uszkodzeniem pompy. W znanym mi z bliska przypadku podkładka czyli tzw. podsadzenie musiało wypaść ze swojego miejsca w momencie luzowania śrub, po skręceniu jeden trach i rozmnożyło sie mniej więcej w cztery ćwiartki. A że wymieniany był jednocześnie oring spod nastawnika (a potem i sam nastawnik) oraz oring z głowicy tłokorozdzilacza to problem z odpaleniem był zrzucony głownie na źle wyregulowana pozycję nastawnika. I długo trwało zanim trop został porzucony i pompa została rozebrana. Po wymianie podsadzenia i regulacji początku kąta wtrysku (podziękowania dla jednego z forumowiczów znaczy się użytkownika tego forum :) ) auto ożyło i wygląda na to że ma się dobrze.
Nie bardzo wiem jak po wymianie oringu metoda bez demontażu pompy można stwierdzić że złożona jest prawidłowo i to podsadzenie sie niebezpiecznie nie przemieściło. Może trzeba sprawdzić jak duży jest ruch tłoka, choć to co widziałem wyglądało tak że podkładka niby była mniej więcej na swoim miejscu tylko w częściach, więc ruch tłoka wskazywałby na poprawny montaż, tylko że zatykała otwór w tłoku.

Tak ku rozwadze dla potomności :)



mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: mechatronik1988 » śr mar 25, 2015 20:50

Żeby nie doszło to wypadnięcia podkładki polecam ustawić rozrząd na znaki albo najlepiej jeszcze przekręcić silnik o 2-3 ząbki do przodu.
Rolki są wtedy na szczycie fali, żadna sprężynka nie jest luźna nie mowy że coś wyskoczy.
Jak rolki są na dnie fali, jeszcze nie widać o-ringu a bebechy pompy zaczynają poprostu latać. Wtedy jak najbardziej pompę może przemielić.
Z resztą jak jest zdjęty nastawnik widać jak na dłoni na ile można sobie pozwolić....



kamda89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 15:44

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: kamda89 » pt maja 15, 2015 11:40

Panowie mam pytanie czy w miejscu zaznaczonym przeze mnie znajduje się jakiś zaworek??
Obrazek

Ktoś powiedział mi że z tyłu pompy, gdzieś w tym miejscu jest jakiś zaworek utrzymujący ciśnienie statyczne pompy, ktoś wie gdzie on się znajduje??



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: arka10 » pt maja 15, 2015 18:28

Pytanie 1 - nie. 2 - od przodu po lewej stronie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 122 gości