EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » czw gru 25, 2008 11:01

Przemek512 pisze:Witam
Czy moge zamienic kolektor z ajm na asz? Planuje takze zaslepic egr oraz wyczyscic caly dolot Mam nowa turbos.. z wirnikami od arl Czy to cos poprawi w kreceniu sie silnika na obroty? Pozdrawiam :crazy: http://forum.vwgolf.pl/images/smiles/bajer.gif
http://forum.vwgolf.pl/images/smiles/bajer.gif
Nie jest wskazane żeby zaślepiać EGR w PD



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » czw gru 25, 2008 13:58

Pruszkowiak pisze:Nie jest wskazane żeby zaślepiać EGR w PD
i znowu nie wiem, przymierzam się do wywalenia EGR, mam już kolektor od ASZ a tu mowa, że w PD NIE??? why??? :grrr:


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw gru 25, 2008 14:04

Pruszkowiak pisze:Nie jest wskazane żeby zaślepiać EGR w PD
Przydałoby sie rozwinąć temat i podać jakies argumenty na NIE , bo ja osobiście nie widze róznicy jeśli chodzi o EGR dla motoru VP i PD.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw gru 25, 2008 19:39

ja mam wahania zeby powrócic do egr-a.
z powodu dosc wolnego nagrzewania sie silnika, w lecie spoko, ale w zimie jednak silnik sie szybciej nagrzewa, a wiadomo ze tdi nie lubi jak jest niedogrzany, zreszta kazdy silnik tego nie lubi.
obecnie na zaslepionym łapie temp 90st tak po ok 10km, a powinien po ok 6km.
wiadomo ze rosnie spalanie, no i na zdrowy rozsadek na jałowym egr jest otwarty to przy odpaleniu turbina ma mniejsze obroty bo czesc spalin jest zasysana spowrotem, przy zamknietym egr wszystkie spalina daja w turbine i gwałtownie wkreca sie na obroty na zimnym silniku co napewno dobrze jej nie słuzy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw gru 25, 2008 19:56

piter_s pisze:ja mam wahania zeby powrócic do egr-a.
z powodu dosc wolnego nagrzewania sie silnika, w lecie spoko, ale w zimie jednak silnik sie szybciej nagrzewa, a wiadomo ze tdi nie lubi jak jest niedogrzany, zreszta kazdy silnik tego nie lubi.
obecnie na zaslepionym łapie temp 90st tak po ok 10km, a powinien po ok 6km.
wiadomo ze rosnie spalanie, no i na zdrowy rozsadek na jałowym egr jest otwarty to przy odpaleniu turbina ma mniejsze obroty bo czesc spalin jest zasysana spowrotem, przy zamknietym egr wszystkie spalina daja w turbine i gwałtownie wkreca sie na obroty na zimnym silniku co napewno dobrze jej nie słuzy.
nagrzewanie silnika - zgadzam się
co do turbiny to niestety nie masz racji ... jaką Ty chcesz mieć energię spalin na biegu jałowym :P co ma napędzić ten wirnik na jałowym ? nie ma jak wkręcić się na niebezpieczne dla niej obroty :P poza tym do komór spalania nie wędrują nie wiadomo jakie ilości spalin - jest ich niewiele , w tej kwestii się pomyliłeś



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw gru 25, 2008 20:54

damcio151 pisze:w tej kwestii się pomyliłeś
moze i masz racje, ale napewno egr w pewnym stopniu odciaza turbo, na swoim pezypadku przy odpaleniu slychac delikatnie jak turbina sie wkreca, no widomo ze nie wielkie obroty, ale???, moze jej to zbytnio nie szkodzi.
z ciekawosci odpale kiedys egr-a i sprawdze co do nagrzewnaia sie silnika, w moim przypadku to sa krótkie trasy wiec lepiej zeby sie szybciej nagrzewał :bigok:
a kolektor mozna wyczyscic co jakis czas, a zeby to czyszczenie miało 100% to głowice by zrzucic i ja dobrze wyczyscic, bo sam kolektor to za mało.



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » pt gru 26, 2008 21:44

Pruszkowiak pisze:Nie jest wskazane żeby zaślepiać EGR w PD
to jak z tymi PD ciagle nie ma wyjaśnienia :grrr:


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt gru 26, 2008 22:44

a jak różnica PD czy VP, to tylko jest różnica w układzie wtryskowym, a egr nie ma z tym nic wspólnego tylko o tłoki pierscienie i tuleje sie rozchodzi, a to jest to samo w PD i VP.



wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » ndz gru 28, 2008 14:33

czy zaslepienie EGR bedzie skutkowalo zwiekszonym zuzyciem paliwa? bo wiecej powietrza bedzie przechodzic pzez przeplywomierz a tym samym wieksze zuzycie paliwa? Poprawcie mnie jesli sie myle.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz gru 28, 2008 19:53

moge stwierdzic po sobie ze po odetkaniu egr-a jednak autko szybciej sie nagrzewa, moze nie jest to az tak duza różnica, ale jednak zauważalne.



broda1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: sob mar 11, 2006 09:20
Lokalizacja: katowice

zaworek N75

Post autor: broda1920 » ndz sty 04, 2009 23:52

jestem świezo po czyszczeniu kolektora ssącego i moczeniu ;) , czyszczeniu tej gruchy w nafcie, marasu troche (kolektor i ta rurka wygieta co idzie do EGRa) poczyściłem ale EGRa nie zaślepiałem blaszką może sie mi wydaje ale tak jakby minimalnie zszedł z obrotów szybciej sie zagrzał i pozatym nic wiecy , leciałem ost. trase w 5 osób i bagaż cały niechciałem troche go gonić niewiem czy to cos podziałało na EGRa czy go wyłancza po 2,6 tyś obr. może najprawdopodobnie mam walniety zaworek N75 bo kajś 2,6tyś obrotów wyłancza i nie ciągnie jak powinien , czy jak jest walniety zaworek to on juz bedzie wariował od najnizszych obrotów?



ghost2255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw cze 01, 2006 22:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ghost2255 » pn sty 05, 2009 00:21

ja przez chwile jeżdziłem z odłączonym EGR, ale auto za długo sie nagrzewało i myślę, że nizsza temperatura bardziej zaszkodzi, niż ten nagar.

Wyczyściłem kolektor i po prostu wiem, że z 1-2 razy do roku zrzuce kolektor i wyczyszczę to, co się osadzi i nie odłączę EGR.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn sty 05, 2009 07:30

ghost2255 pisze:1-2 razy do roku zrzuce kolektor i wyczyszczę to
nie ma sensu, co 3 to wystarczy, zebys widział co jest w głowicy :grin:



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » ndz sty 11, 2009 23:23

mg-maciek pisze:czy w silnikach na PD można też taki myk wykonać ?????????????
Ja mam MK4 TDI PD AXR zaślepiony EGR i wszystko cacy, błedow nie wywala.


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości