Strona 18 z 445

: sob maja 08, 2010 11:02
autor: arwam
maras2011 pisze:Mobilu 1 0w40 New Life do MK3 1Z . :)
myślę że możę być trochę za żadki.
jeśli już to może poszukaj 0W50 albo taki jak ja jeżdżę swoim 1Z

: sob maja 08, 2010 18:36
autor: Velthar
Panowie jestem po remoncie silnika tj. szlif głowicy, wymiana zaworów, uszczelniaczy i popychaczy, uszczelek głowicy, klawiatury, nowe pierścienie. itp. Zaślepiony EGR.

Przed remontem jeździł na lotos 10w40 (lał go poprzedni właściciel) Ja zmieniłem na castrola magnateca 10w40 diesel. Zastanawiam się na jaki teraz przejść. teraz po remoncie też wlałem castrola. W planach mam wtryski 216 i wirusa. Silnik AFN. Nie wiem czy dalej jeździć na tym czy coś innego. Może Motul 10w40 6100+ ?? czy ten słynny 5w50? nie chcę zmarnować masy pieniędzy włożonych w ten silnik...

Pozdro

: sob maja 08, 2010 21:10
autor: arwam
Velthar pisze:czy ten słynny 5w50?
na tym napewno nić Ci śie nie stanie

: sob maja 08, 2010 21:15
autor: marcin999
Velthar pisze:castrola magnateca 10w40 diesel
Ja bym zalał mobil 10w40

: sob maja 08, 2010 21:19
autor: Velthar
arwam pisze:na tym napewno nić Ci śie nie stanie
to jest olej całoroczny? i czy nie będzie efektu płukania silnika?

: sob maja 08, 2010 21:24
autor: arwam
Velthar pisze:to jest olej całoroczny? i czy nie będzie efektu płukania silnika?
]
jeśli nei masz starych i stwarniałych simmeringów co raczej w tych rocznikach się nie zdarza, to nic Ci nie grozi
wiem bo wszelkie pojazdy które u mnie jeżdżą, jeżdzą właśnie na tym oleju.
między innymi MOJ poprzedni AAZ też na tym jeździł z tym że każdy iny olej był spuszczany w postaCi glutów a tylko Mobil trzyamł do końca właściwości

: sob maja 08, 2010 21:30
autor: Velthar
To ciekawe skąd pogląd o tym, żeby nie zmieniać oleju z np. 10w40 na 5w40?

: ndz maja 09, 2010 17:54
autor: andrew.zbyrko
To ciekawe skąd pogląd o tym, żeby nie zmieniać oleju z np. 10w40 na 5w40?
stara 'szkoła' tzw 'mechaników' (nie ubliżając mechanikom), np. do swojego AAZ-ta leje 5w40 motul, przy upalaniu temp oleju często przekracza 120 st i silnik ma się świetnie :bigok:

: ndz maja 09, 2010 19:46
autor: gnyba
Velthar pisze:To ciekawe skąd pogląd o tym, żeby nie zmieniać oleju z np. 10w40 na 5w40?
jest w tym dość dużo prawdy, ale wszystko zależy jaka jest baza oleju. istnieją syntetyki 15w40 jak i mineralne 5w40. To fakt nie zaprzeczalny.

: ndz maja 09, 2010 20:32
autor: mateusz_kajtek
gnyba pisze:istnieją syntetyki 15w40 jak i mineralne 5w40
no i właśnie tego nie umiem pojąć, jak poznać czy dany olej np 15W40 jest olejem syntetycznym czy mineralnym?

: ndz maja 09, 2010 22:19
autor: Velthar
Jutro jadę wymienić na 5w50, zobaczymy jak autko będzie się spisywać. Dziś jadąc tak spokojnie 90km/h temperatura oleju na MFA była 100 stopni. Obecnie zalany jest 10w40 castrola. Czy taka temperatura jest ok? Dodam że silnik po remoncie.

: ndz maja 09, 2010 22:33
autor: RZT
Ja leje 10w40 castrola i sobie chwale moim zdaniem to jest najpeszy olej do diesli.
a tak nawiasem mowiac pierszy raz sie spotykam z laniem oleju motula do samochodow to jest olej motocyklowy tzn do zastosowan silnikow z mokrym sprzeglem a takiego oleju w samochodzie nie ma

: ndz maja 09, 2010 22:42
autor: Velthar
RZT pisze:a tak nawiasem mowiac pierszy raz sie spotykam z laniem oleju motula do samochodow to jest olej motocyklowy tzn do zastosowan silnikow z mokrym sprzeglem a
wiesz on słynie z motocykli. Ale oleje do samochodów też robi. Bo po co by pisać z tyłu, że spełnia normę 505 00, albo inne typowo samochodowe. W moim poprzednim 1Z miałem właśnie motul 10w40 i silnik ładnie chodził. Teraz spróbuję Mobil 5w50.

: ndz maja 09, 2010 23:18
autor: andrew.zbyrko
RZT pisze:Ja leje 10w40 castrola i sobie chwale moim zdaniem to jest najpeszy olej do diesli.
zalej do modzonego diesla i jedź na OS-a zobaczysz czy dojedziesz do mety..